Starbucks jako jeden ze współczesnych popularnych symboli USA w Polsce i na świecie

licenciate
dc.abstract.enThe work concerns an analysis of the popularity of the American company Starbucks, which has contributed to the emergence of the trend of identifying the company's logo with the United States of America. The presence of the Starbucks logo in popular culture and social media was examined, as well as phenomena related to brand recognition, increase in popularity and identification of customers with its products. The company's history, functioning and market conquest over the years were described. The results of the survey on the popularity of Starbucks in Poland were also presented.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy rozważań na temat popularności amerykańskiej firmy Starbucks, która przyczyniła się do powstania trendu utożsamiania logo tej firmy ze Stanami Zjednoczonymi Ameryki. Zbadano obecność logo Starbucks w kulturze popularnej i mediach społecznościowych, a także zjawiska związane z rozpoznawalnością marki, wzrostu popularności oraz identyfikacji klientów z jej produktami. Opisano historię firmy, jej funkcjonowanie oraz podbój rynku na przestrzeni lat. Przedstawione zostały także wyniki badań ankiety przeprowadzonej na temat popularności Starbucks w Polsce.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGabryś, Marcin - 101421 pl
dc.contributor.authorBaran, Aureliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerGabryś, Marcin - 101421 pl
dc.contributor.reviewerSzymkowska-Bartyzel, Jolanta - 132293 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T04:47:32Z
dc.date.available2020-07-28T04:47:32Z
dc.date.submitted2019-09-23pl
dc.fieldofstudyamerykanistykapl
dc.identifier.apddiploma-137762-210760pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/239444
dc.languagepolpl
dc.subject.enAmericanization, globalization, coffee industry, trend, identification, product placement, identity, image, popular culture, symbol, popularity, social media, consumer,pl
dc.subject.plamerykanizacja, globalizacja, przemysł kawowy, trend, identyfikacja, lokowanie produktu, tożsamość, wizerunek, kultura popularna, symbol, popularność, media społecznościowe, konsument,pl
dc.titleStarbucks jako jeden ze współczesnych popularnych symboli USA w Polsce i na świeciepl
dc.title.alternativeStarbucks as one of the contemporary popular symbols of the USA in Poland and in the worldpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work concerns an analysis of the popularity of the American company Starbucks, which has contributed to the emergence of the trend of identifying the company's logo with the United States of America. The presence of the Starbucks logo in popular culture and social media was examined, as well as phenomena related to brand recognition, increase in popularity and identification of customers with its products. The company's history, functioning and market conquest over the years were described. The results of the survey on the popularity of Starbucks in Poland were also presented.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy rozważań na temat popularności amerykańskiej firmy Starbucks, która przyczyniła się do powstania trendu utożsamiania logo tej firmy ze Stanami Zjednoczonymi Ameryki. Zbadano obecność logo Starbucks w kulturze popularnej i mediach społecznościowych, a także zjawiska związane z rozpoznawalnością marki, wzrostu popularności oraz identyfikacji klientów z jej produktami. Opisano historię firmy, jej funkcjonowanie oraz podbój rynku na przestrzeni lat. Przedstawione zostały także wyniki badań ankiety przeprowadzonej na temat popularności Starbucks w Polsce.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gabryś, Marcin - 101421
dc.contributor.authorpl
Baran, Aurelia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Gabryś, Marcin - 101421
dc.contributor.reviewerpl
Szymkowska-Bartyzel, Jolanta - 132293
dc.date.accessioned
2020-07-28T04:47:32Z
dc.date.available
2020-07-28T04:47:32Z
dc.date.submittedpl
2019-09-23
dc.fieldofstudypl
amerykanistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-137762-210760
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/239444
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Americanization, globalization, coffee industry, trend, identification, product placement, identity, image, popular culture, symbol, popularity, social media, consumer,
dc.subject.plpl
amerykanizacja, globalizacja, przemysł kawowy, trend, identyfikacja, lokowanie produktu, tożsamość, wizerunek, kultura popularna, symbol, popularność, media społecznościowe, konsument,
dc.titlepl
Starbucks jako jeden ze współczesnych popularnych symboli USA w Polsce i na świecie
dc.title.alternativepl
Starbucks as one of the contemporary popular symbols of the USA in Poland and in the world
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
86
Views per month
Views per city
Krakow
13
Poznan
7
Wroclaw
7
Warsaw
6
Gdynia
3
Katowice
3
Lodz
3
Barcelona
2
Chwaszczyno
2
Józefów
2

No access

No Thumbnail Available