Współtworzenie wartości w sektorze kreatywnym z perspektywy muzeów

2020
book section
article
dc.abstract.enContacts with the environment, relations as well as different variants of value creation are more intensively explored. Issues of relations concern also museums, which modify their offers and cooperate with private entities, e.g. from the movie industry. However, value co-creation is more often referred to the final stage of the activities and the visitors, instead of other entities. The purpose of the study was to analyze the specificity of the co-creation realized by the museums and the movie industry. A case study method was used. Results showed that a separate movie realization has elements specific to the DART model and value co-creation. Despite some difficulties, through dialogue and interactions is possible to create value.pl
dc.abstract.plWspółpraca z otoczeniem, relacje oraz rożne warianty klasyfikacji i tworzenia wartości są coraz częściej eksplorowane w badaniach. Kwestie relacji dotyczą także muzeów, które modyfikują swoje oferty i działają również z podmiotami prywatnymi, chociażby z przemysłu filmowego. Jednakże współtworzenie wartości częściej odnoszone jest do końcowego efektu działania oraz do osób odwiedzających niż do innych podmiotów. Celem badania była analiza specyfiki współtworzenia podejmowanego przez muzea oraz branżę filmową. W badaniu zastosowano metodykę studium przypadku. Wyniki pokazały, że pojedyncza realizacja filmowa ma elementy charakterystyczne dla modelu DART i współtworzenia wartości. Pomimo pewnych trudności dzięki dialogom i interakcji możliwe jest wspólne tworzenie wartości.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorSawczuk, Magdalena - 251312 pl
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwesterpl
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorzpl
dc.date.accession2021-04-27pl
dc.date.accessioned2021-04-27T12:30:48Z
dc.date.available2021-04-27T12:30:48Z
dc.date.issued2020pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.physical431-446pl
dc.description.publication1,1pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.26pl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-336-3pl
dc.identifier.projectN21/MNS/000014pl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/269896
dc.identifier.weblinkhttp://hdl.handle.net/11089/34445pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoŁódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Łódzkipl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode*
dc.share.typeinne
dc.subject.enmuseumpl
dc.subject.enmoviepl
dc.subject.enrelationspl
dc.subject.envalue co-creationpl
dc.subject.plmuzeumpl
dc.subject.plfilmpl
dc.subject.plrelacjepl
dc.subject.plwspółtworzenie wartościpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleWspółtworzenie wartości w sektorze kreatywnym z perspektywy muzeówpl
dc.title.alternativeValue co-creation in the creative industry from the museum' perspectivepl
dc.title.containerZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowejpl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Contacts with the environment, relations as well as different variants of value creation are more intensively explored. Issues of relations concern also museums, which modify their offers and cooperate with private entities, e.g. from the movie industry. However, value co-creation is more often referred to the final stage of the activities and the visitors, instead of other entities. The purpose of the study was to analyze the specificity of the co-creation realized by the museums and the movie industry. A case study method was used. Results showed that a separate movie realization has elements specific to the DART model and value co-creation. Despite some difficulties, through dialogue and interactions is possible to create value.
dc.abstract.plpl
Współpraca z otoczeniem, relacje oraz rożne warianty klasyfikacji i tworzenia wartości są coraz częściej eksplorowane w badaniach. Kwestie relacji dotyczą także muzeów, które modyfikują swoje oferty i działają również z podmiotami prywatnymi, chociażby z przemysłu filmowego. Jednakże współtworzenie wartości częściej odnoszone jest do końcowego efektu działania oraz do osób odwiedzających niż do innych podmiotów. Celem badania była analiza specyfiki współtworzenia podejmowanego przez muzea oraz branżę filmową. W badaniu zastosowano metodykę studium przypadku. Wyniki pokazały, że pojedyncza realizacja filmowa ma elementy charakterystyczne dla modelu DART i współtworzenia wartości. Pomimo pewnych trudności dzięki dialogom i interakcji możliwe jest wspólne tworzenie wartości.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Sawczuk, Magdalena - 251312
dc.contributor.editorpl
Gregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorpl
Urbanek, Grzegorz
dc.date.accessionpl
2021-04-27
dc.date.accessioned
2021-04-27T12:30:48Z
dc.date.available
2021-04-27T12:30:48Z
dc.date.issuedpl
2020
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.physicalpl
431-446
dc.description.publicationpl
1,1
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doipl
10.18778/8220-335-6.26
dc.identifier.eisbnpl
978-83-8220-336-3
dc.identifier.isbnpl
978-83-8220-336-3
dc.identifier.projectpl
N21/MNS/000014
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/269896
dc.identifier.weblinkpl
http://hdl.handle.net/11089/34445
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Łódzki
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode
dc.share.type
inne
dc.subject.enpl
museum
dc.subject.enpl
movie
dc.subject.enpl
relations
dc.subject.enpl
value co-creation
dc.subject.plpl
muzeum
dc.subject.plpl
film
dc.subject.plpl
relacje
dc.subject.plpl
współtworzenie wartości
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Współtworzenie wartości w sektorze kreatywnym z perspektywy muzeów
dc.title.alternativepl
Value co-creation in the creative industry from the museum' perspective
dc.title.containerpl
Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Ashburn
3
Krakow
3
Koszalin
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Lodz
1
Skrzyszow
1
Downloads
sawczuk_wspoltworzenie_wartosci_w_sektorze_kreatywnym_2020.pdf
5