Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie wizerunkiem szkoły w internecie.
Management of the school’s image on the Internet.
INTERNET - PUBLIC RELATIONS- SOCIAL MEDIA- STRONA WWW- WIZERUNEK- ZARZĄDZANIE
IMAGE- INTERNET- MANAGEMENT- PUBLIC RELATIONS- SOCIAL MEDIA- WEBSITE
Przedmiotem niniejszej pracy dyplomowej uczyniono wizerunek szkoły w internecie. Celem podjętych badań własnych było poznanie procesu zarządzania wizerunkiem placówki oświatowej w sieci. W rozdziałach teoretycznych przedstawiono literaturę dotycząca wizerunku oraz public relations: tradycyjnego i w sieci. Następnie ukazana została specyfika zarządzania w oświacie oraz kreowania wizerunku szkoły poprzez strony WWW i social media. Przeprowadzone badania z wykorzystaniem ankiety, wywiadu i analizy ich treści, pozwoliły dojść do ciekawych wniosków. W badanych szkołach ponad 80% uczniów i 64% rodziców korzystało z internetu codziennie, czyniąc go ważnym kanałem komunikacji z otoczeniem szkoły. Obie grupy badawcze poparły konieczność działań e-PR poprzez szkolne strony WWW i profile na facebook.com i youtube.com. Skuteczne zarządzanie wizerunkiem szkoły wymagało jednak ścisłej współpracy uczniów, nauczycieli, rodziców i dyrekcji. Komunikaty w postaci postów, zdjęć i filmów musiały być zawsze aktualne i zgodne z zainteresowaniami i potrzebami odbiorców. E-PR i działania wizerunkowe poprzez internet stanowiły formę uzupełniającą dla tradycyjnych sposobów komunikacji klientów szkoły z placówką.
The subject of this thesis is the school’s image on the Internet. The aim of this study was to get to know the process of management of it’s image on the Internet. In the theoretical chapter common knowledge was presented about image and public relations (both traditional and digital). Later, the specifics of management are displayed through education and the creation of the school’s image by using the Web and Social Media. Based on the data collected in both questionnaires and interviews and the analysis of their content, a number of conclusions were reached. In the surveyed schools, over 80% of students and 64% of parents use the Internet every day. This made the digital format the most important form of communication for the school. Both research groups supported the necessity of e-PR via their own Web sites and also profiles on facebook.com and youtube.com. However, effective management of the school’s image required the close cooperation of students, teachers, parents and administrators. Messages in the form of posts, photos and videos needed to be maintained and consistent with the interests and needs of the customers. E-PR and image-building activities via the Internet constituted a complementary form of communication to traditional means for customers of these institutions.
dc.abstract.en | The subject of this thesis is the school’s image on the Internet. The aim of this study was to get to know the process of management of it’s image on the Internet. In the theoretical chapter common knowledge was presented about image and public relations (both traditional and digital). Later, the specifics of management are displayed through education and the creation of the school’s image by using the Web and Social Media. Based on the data collected in both questionnaires and interviews and the analysis of their content, a number of conclusions were reached. In the surveyed schools, over 80% of students and 64% of parents use the Internet every day. This made the digital format the most important form of communication for the school. Both research groups supported the necessity of e-PR via their own Web sites and also profiles on facebook.com and youtube.com. However, effective management of the school’s image required the close cooperation of students, teachers, parents and administrators. Messages in the form of posts, photos and videos needed to be maintained and consistent with the interests and needs of the customers. E-PR and image-building activities via the Internet constituted a complementary form of communication to traditional means for customers of these institutions. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy dyplomowej uczyniono wizerunek szkoły w internecie. Celem podjętych badań własnych było poznanie procesu zarządzania wizerunkiem placówki oświatowej w sieci. W rozdziałach teoretycznych przedstawiono literaturę dotycząca wizerunku oraz public relations: tradycyjnego i w sieci. Następnie ukazana została specyfika zarządzania w oświacie oraz kreowania wizerunku szkoły poprzez strony WWW i social media. Przeprowadzone badania z wykorzystaniem ankiety, wywiadu i analizy ich treści, pozwoliły dojść do ciekawych wniosków. W badanych szkołach ponad 80% uczniów i 64% rodziców korzystało z internetu codziennie, czyniąc go ważnym kanałem komunikacji z otoczeniem szkoły. Obie grupy badawcze poparły konieczność działań e-PR poprzez szkolne strony WWW i profile na facebook.com i youtube.com. Skuteczne zarządzanie wizerunkiem szkoły wymagało jednak ścisłej współpracy uczniów, nauczycieli, rodziców i dyrekcji. Komunikaty w postaci postów, zdjęć i filmów musiały być zawsze aktualne i zgodne z zainteresowaniami i potrzebami odbiorców. E-PR i działania wizerunkowe poprzez internet stanowiły formę uzupełniającą dla tradycyjnych sposobów komunikacji klientów szkoły z placówką. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Prawelska-Skrzypek, Grażyna - 186389 | pl |
dc.contributor.author | Rogozińska, Monika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Baran, Grzegorz - 143662 | pl |
dc.contributor.reviewer | Prawelska-Skrzypek, Grażyna - 186389 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T15:29:30Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T15:29:30Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-21 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-74158-151568 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187001 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | IMAGE- INTERNET- MANAGEMENT- PUBLIC RELATIONS- SOCIAL MEDIA- WEBSITE | pl |
dc.subject.pl | INTERNET - PUBLIC RELATIONS- SOCIAL MEDIA- STRONA WWW- WIZERUNEK- ZARZĄDZANIE | pl |
dc.title | Zarządzanie wizerunkiem szkoły w internecie. | pl |
dc.title.alternative | Management of the school’s image on the Internet. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |