Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ marketingu politycznego na kampanie wyborcze. Wybrane zagadnienia.
The impact of political marketing on election campaigns. Selected issues
kampania wyborcza, marketing polityczny, strategia, reklama polityczna, sondaże
election campaign, political marketing, strategy, political advertising, surveys
Niniejsza praca dotyczy kwestii zastosowania marketingu w polityce i jego bezpośredniego wpływu na przebieg kampanii wyborczych. Za punkt wyjścia został przyjęty rys historyczny tytułowego zagadnienia oraz rozważania na temat marketingu gospodarczego. Kolejno został opisany marketingowy sposób prowadzenia kampanii z jego charakterystycznymi cechami, a także rola mediów, która w takim ujęciu wydaje się być znamienna. Kluczowym aspektem marketingu politycznego jest również wybór odpowiedniej strategii wyborczej, która zapewnia efektywne dotarcie z ofertą polityczną do odbiorców. Skuteczna kampania wyborcza powinna opierać się kilku podstawowych elementach, z których za najważniejsze uznaje się: segmentację rynku, kreację odpowiedniego wizerunku podmiotu politycznego oraz wybór właściwych kanałów komunikacji i narzędzi promocji. Celem pracy było ukazanie wypływu technik marketingowych (np. reklamy politycznej) na przebieg kampanii, co zostało zaprezentowane na przykładzie polskich i amerykańskich kampanii wyborczych.
This paper concerns the application of marketing in politics and its direct impact on the course of election campaigns. As a starting point was accepted historical background of the title issues and reflections on economic marketing. Respectively has been described the marketing way in campaigns with its every single characteristics and role of the media, which has been seemed to be significant in this sense. A key aspect of political marketing is also the choice of an appropriate electoral strategy, that provides effective reach of the political offer to the customers. A successful campaign should be based on a few basic elements, of which the most important is: market segmentation, creation a positive image of the political entity and the selection of appropriate communication channels and promotion tools. The aim of this thesis was to show the influence of marketing techniques (such as political advertising) on the campaign, which was presented on the example of Polish and American election campaigns.
dc.abstract.en | This paper concerns the application of marketing in politics and its direct impact on the course of election campaigns. As a starting point was accepted historical background of the title issues and reflections on economic marketing. Respectively has been described the marketing way in campaigns with its every single characteristics and role of the media, which has been seemed to be significant in this sense. A key aspect of political marketing is also the choice of an appropriate electoral strategy, that provides effective reach of the political offer to the customers. A successful campaign should be based on a few basic elements, of which the most important is: market segmentation, creation a positive image of the political entity and the selection of appropriate communication channels and promotion tools. The aim of this thesis was to show the influence of marketing techniques (such as political advertising) on the campaign, which was presented on the example of Polish and American election campaigns. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca dotyczy kwestii zastosowania marketingu w polityce i jego bezpośredniego wpływu na przebieg kampanii wyborczych. Za punkt wyjścia został przyjęty rys historyczny tytułowego zagadnienia oraz rozważania na temat marketingu gospodarczego. Kolejno został opisany marketingowy sposób prowadzenia kampanii z jego charakterystycznymi cechami, a także rola mediów, która w takim ujęciu wydaje się być znamienna. Kluczowym aspektem marketingu politycznego jest również wybór odpowiedniej strategii wyborczej, która zapewnia efektywne dotarcie z ofertą polityczną do odbiorców. Skuteczna kampania wyborcza powinna opierać się kilku podstawowych elementach, z których za najważniejsze uznaje się: segmentację rynku, kreację odpowiedniego wizerunku podmiotu politycznego oraz wybór właściwych kanałów komunikacji i narzędzi promocji. Celem pracy było ukazanie wypływu technik marketingowych (np. reklamy politycznej) na przebieg kampanii, co zostało zaprezentowane na przykładzie polskich i amerykańskich kampanii wyborczych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bednarczyk, Bogusława - 101221 | pl |
dc.contributor.author | Banyś, Dominika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Stoczewska, Barbara - 132111 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bednarczyk, Bogusława - 101221 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T09:58:11Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T09:58:11Z | |
dc.date.submitted | 2012-09-27 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo polityczne | pl |
dc.identifier.apd | diploma-68704-136037 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181910 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | election campaign, political marketing, strategy, political advertising, surveys | pl |
dc.subject.pl | kampania wyborcza, marketing polityczny, strategia, reklama polityczna, sondaże | pl |
dc.title | Wpływ marketingu politycznego na kampanie wyborcze. Wybrane zagadnienia. | pl |
dc.title.alternative | The impact of political marketing on election campaigns. Selected issues | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |