Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wizerunek AIESEC jako międzynarodowej, studenckiej organizacji edukacyjnej.
The image of AIESEC as an international, educational student organization.
AIESEC – marketing – organizacja studencka – public relations - wizerunek
AIESEC – image – marketing – public relations – student organisation
Współcześnie spotyka się wiele interpretacji pojęcia wizerunku. Badany on jest z punktu widzenia psychologicznego, zarządzania oraz marketingowego. W literaturze, niejednokrotnie można spotkać się z twierdzeniem, iż wizerunek to efekt public relations. Niniejsza praca została napisana w oparciu o wizerunek w ujęciu marketingowym, ze szczególnym uwzględnieniem jego funkcjonowania w organizacjach non – profit. AIESEC (Association Internationale des Étudiants en Sciences Économiques et Commerciales), to jedna z największych studenckich organizacji międzynarodowych, przynależących do sektora pozarządowego, która funkcjonuje na świecie od ponad 60 lat. Proces kreowania jej wizerunku od lat bazuje na unikalnych wartościach, misji i wizji, które wyznaczają dalekosiężne cele. Praca odnosi się zarówno do początkowej, jak i współczesnej działalności organizacji. Pokazuje, w jaki sposób, posiadając niewielkie zasoby finansowe, organizacje non – profit wyróżniają się wizerunkiem na obecnym rynku. Należy podkreślić, iż image, zależy w dużej mierze od tego, jak otoczenie postrzega daną organizację. Działania prowadzone w środowisku wewnętrznym organizacji pozarządowych, mają ogromny wydźwięk na zewnątrz. Celem niniejszej pracy, było ukazanie, jak dalece znaczący wpływ ma wizerunek, na postrzeganie organizacji w otoczeniu, ze szczególnym uwzględnieniem Komitetu Lokalnego AIESEC działającego na terenie Krakowa.
Nowadays, there are several different approaches to the idea of image. The concept can be examined from the point of view of psychology, marketing and management. Some authors define the image as a result of public relations. This thesis describes the image from a marketing perspective, especially in regard to non-profit organizations. AIESEC (Association Internationale des Étudiants en Sciences Économiques et Commerciales) belongs to the largest international non-profit student organizations, which was founded 60 years ago. Its image has been built on high moral standards, carefully cultivated over the years, and a unique vision of the future and acting from a sense of mission. This thesis contains the beginnings, goals, and present achievements of the organization. It shows the successes which were done although the organization possessed very limited financial resources. Many organisations were able to create a very clear, and unique image of their own on the market. It is important to underscore that the image depends on the way they are seen by the base to whom they are trying to market. Activities led inside of the organization have a big effect on the image, when they are made public. The main goal of this thesis is to show the connection between the actions undertaken by AIESEC Committees and its image in the environment, especially by Local Committee AIESEC Kraków.
dc.abstract.en | Nowadays, there are several different approaches to the idea of image. The concept can be examined from the point of view of psychology, marketing and management. Some authors define the image as a result of public relations. This thesis describes the image from a marketing perspective, especially in regard to non-profit organizations. AIESEC (Association Internationale des Étudiants en Sciences Économiques et Commerciales) belongs to the largest international non-profit student organizations, which was founded 60 years ago. Its image has been built on high moral standards, carefully cultivated over the years, and a unique vision of the future and acting from a sense of mission. This thesis contains the beginnings, goals, and present achievements of the organization. It shows the successes which were done although the organization possessed very limited financial resources. Many organisations were able to create a very clear, and unique image of their own on the market. It is important to underscore that the image depends on the way they are seen by the base to whom they are trying to market. Activities led inside of the organization have a big effect on the image, when they are made public. The main goal of this thesis is to show the connection between the actions undertaken by AIESEC Committees and its image in the environment, especially by Local Committee AIESEC Kraków. | pl |
dc.abstract.pl | Współcześnie spotyka się wiele interpretacji pojęcia wizerunku. Badany on jest z punktu widzenia psychologicznego, zarządzania oraz marketingowego. W literaturze, niejednokrotnie można spotkać się z twierdzeniem, iż wizerunek to efekt public relations. Niniejsza praca została napisana w oparciu o wizerunek w ujęciu marketingowym, ze szczególnym uwzględnieniem jego funkcjonowania w organizacjach non – profit. AIESEC (Association Internationale des Étudiants en Sciences Économiques et Commerciales), to jedna z największych studenckich organizacji międzynarodowych, przynależących do sektora pozarządowego, która funkcjonuje na świecie od ponad 60 lat. Proces kreowania jej wizerunku od lat bazuje na unikalnych wartościach, misji i wizji, które wyznaczają dalekosiężne cele. Praca odnosi się zarówno do początkowej, jak i współczesnej działalności organizacji. Pokazuje, w jaki sposób, posiadając niewielkie zasoby finansowe, organizacje non – profit wyróżniają się wizerunkiem na obecnym rynku. Należy podkreślić, iż image, zależy w dużej mierze od tego, jak otoczenie postrzega daną organizację. Działania prowadzone w środowisku wewnętrznym organizacji pozarządowych, mają ogromny wydźwięk na zewnątrz. Celem niniejszej pracy, było ukazanie, jak dalece znaczący wpływ ma wizerunek, na postrzeganie organizacji w otoczeniu, ze szczególnym uwzględnieniem Komitetu Lokalnego AIESEC działającego na terenie Krakowa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Mesjasz, Czesław | pl |
dc.contributor.author | Filar, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.contributor.reviewer | Mesjasz, Czesław | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:33:36Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:33:36Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-24 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91879-104321 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200060 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | AIESEC – image – marketing – public relations – student organisation | pl |
dc.subject.pl | AIESEC – marketing – organizacja studencka – public relations - wizerunek | pl |
dc.title | Wizerunek AIESEC jako międzynarodowej, studenckiej organizacji edukacyjnej. | pl |
dc.title.alternative | The image of AIESEC as an international, educational student organization. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |