Zaufanie w relacjach internetowych. Badanie członków społeczności internetowej CouchSurfing

master
dc.abstract.enThe purpose of the study was to describe the nature of trust and its specific characteristics in the online relationships. It addressed the issues of trust, internet social networks and the process of trust development in online relationships.Analyzed were the responses given by the users of the CouchSurfing.com website, to a questionnaire concerning profile pages of three users, which varied in the quality and quantity of the provided information.The results of the analysis showed that all of the singled out categories (liking, similarity, reputation and self-description) influenced the credibility of the person with whom an online relationship was established and consequently affected the building of trust.pl
dc.abstract.otherCelem pracy jest omówienie relacji zaufania oraz próba określenia specyfiki tworzenia się tej relacji w internecie. Kolejno opisane zostały: problematyka zaufania, problematyka internetowych społeczności oraz podjęta próba zbadania determinantów powstawania zaufania w relacjach internetowych. Analizie poddano wypełnione przez użytkowników serwisu internetowego Couchsurfing kwestionariusze zawierające pytania dotyczące stron profilowych trzech użytkowniczek tego serwisu, zróżnicowanych pod względem ilości oraz rodzaju podanych tam informacji. Celem analizy było określenie wpływu wybranych czynników zewnętrznych na spostrzeganą wiarygodność partnera interakcji oraz ocenę ryzyka płynącego z dalszego angażowania się w relację, a także próbę określenia związku między czynnikami zewnętrznymi, a rodzajem wzbudzonego zaufania (emocjonalnym lub poznawczym). Spośród wyróżnionych kategorii (lubienie, spostrzegane podobieństwo, reputacja oraz informacje samoopisowe), wszystkie okazały się mieć wpływ na wiarygodność osoby poznawanej w internecie, a w konsekwencji na obdarzenie jej zaufaniem.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSiuta, Jerzy - 131884 pl
dc.contributor.authorStępień, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSzmigielska-Siuta, Barbara - 132242 pl
dc.contributor.reviewerSiuta, Jerzy - 131884 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T18:41:46Z
dc.date.available2020-07-14T18:41:46Z
dc.date.submitted2011-06-22pl
dc.fieldofstudypsychologiapl
dc.identifier.apddiploma-55355-36271pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/170198
dc.subject.entrust, social networks, internet, interpersonal relationshipspl
dc.subject.otherzaufanie, internet, społeczności internetowe, relacje interpersonalnepl
dc.titleZaufanie w relacjach internetowych. Badanie członków społeczności internetowej CouchSurfingpl
dc.title.alternativeTrust in online relationships. A study of the members of the CouchSurfing social network.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the study was to describe the nature of trust and its specific characteristics in the online relationships. It addressed the issues of trust, internet social networks and the process of trust development in online relationships.Analyzed were the responses given by the users of the CouchSurfing.com website, to a questionnaire concerning profile pages of three users, which varied in the quality and quantity of the provided information.The results of the analysis showed that all of the singled out categories (liking, similarity, reputation and self-description) influenced the credibility of the person with whom an online relationship was established and consequently affected the building of trust.
dc.abstract.otherpl
Celem pracy jest omówienie relacji zaufania oraz próba określenia specyfiki tworzenia się tej relacji w internecie. Kolejno opisane zostały: problematyka zaufania, problematyka internetowych społeczności oraz podjęta próba zbadania determinantów powstawania zaufania w relacjach internetowych. Analizie poddano wypełnione przez użytkowników serwisu internetowego Couchsurfing kwestionariusze zawierające pytania dotyczące stron profilowych trzech użytkowniczek tego serwisu, zróżnicowanych pod względem ilości oraz rodzaju podanych tam informacji. Celem analizy było określenie wpływu wybranych czynników zewnętrznych na spostrzeganą wiarygodność partnera interakcji oraz ocenę ryzyka płynącego z dalszego angażowania się w relację, a także próbę określenia związku między czynnikami zewnętrznymi, a rodzajem wzbudzonego zaufania (emocjonalnym lub poznawczym). Spośród wyróżnionych kategorii (lubienie, spostrzegane podobieństwo, reputacja oraz informacje samoopisowe), wszystkie okazały się mieć wpływ na wiarygodność osoby poznawanej w internecie, a w konsekwencji na obdarzenie jej zaufaniem.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Siuta, Jerzy - 131884
dc.contributor.authorpl
Stępień, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Szmigielska-Siuta, Barbara - 132242
dc.contributor.reviewerpl
Siuta, Jerzy - 131884
dc.date.accessioned
2020-07-14T18:41:46Z
dc.date.available
2020-07-14T18:41:46Z
dc.date.submittedpl
2011-06-22
dc.fieldofstudypl
psychologia
dc.identifier.apdpl
diploma-55355-36271
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/170198
dc.subject.enpl
trust, social networks, internet, interpersonal relationships
dc.subject.otherpl
zaufanie, internet, społeczności internetowe, relacje interpersonalne
dc.titlepl
Zaufanie w relacjach internetowych. Badanie członków społeczności internetowej CouchSurfing
dc.title.alternativepl
Trust in online relationships. A study of the members of the CouchSurfing social network.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
42
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Wroclaw
9
Karlino
6
Dublin
3
Krakow
2
Bukowa Gora
1
Katowice
1
Krynica-Zdroj
1
Poznan
1
Radomsko
1

No access

No Thumbnail Available