Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja marki w wybranych mediach społecznościowych na przykładzie branży dietetycznej
Brand promotion in selected social media on the example of the dietetic industry
branża dietetyczna - case study – marketing - media społecznościowe – promocja marki
brand promotion - case study – dietetic industry – marketing - social media
Głównym celem pracy jest analiza i ocena promocji marki w wybranych mediach społecznościowych na przykładzie branży dietetycznej. Cel poznawczy dysertacji osiągnięto opracowując, na podstawie analizy literatury przedmiotu, część teoretyczną, w której dokonano eksplikacji problematyki badawczej. W ramach badań empirycznych, w których wykorzystano metodę studium przypadku, wykonano m.in analizę treści oraz obserwację bezpośrednią.Pierwszy rozdział pracy dotyczy ogólnych informacji o marketingu, jego znaczeniu, roli, narzędzi, a także pojęciu marki oraz różnicy między wizerunkiem marki a wizerunkiem firmy. Drugi rozdział stanowi szczegółowe omówienie definicji i typologii mediów społecznościowych, ich funkcji i wybranych narzędzi. Trzeci rozdział przedstawia charakterystykę branży dietetycznej w Polsce oraz zawodu dietetyka, z uwzględnieniem danych mających znaczenie dla przeprowadzonych badań empirycznych. W oparciu o przedstawioną analizę należy stwierdzić, że promocja marki w mediach społecznościowych wpływa na preferencje klientów w zakresie korzystania z usług danej poradni dietetycznej i podjęcia z nią współpracy. Na podstawie wyników badań można również wyciągnąć wniosek, że prowadzenie profili na portalach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram to doskonałe i tanie narzędzie marketingowe.
The main aim of the study is the analysis and assessment brand promotion in selected social media on the example of the dietetic industry. The cognitive goal of the dissertation was achieved by developing, on the basis of the analysis of the literature on the subject, the theoretical part, in which the research issues were explicated. The empirical research, in which the case study method was used, included content analysis and direct observation.The research aim was achieved using the Case study method and the subject literature.The first chapter regards general information about marketing, its meaning, role, tools, brand definition and the difference between the brand image and company image. The second chapter is focused on social media definition, function, classification and discussion of selected tools. The thurd chapter presents dietetic industry in Poland and the profession of a dietetitian.Based on the analysis presented, it should be stated that brand promotion in social media influences the encouragement of using the services offered by dietary clinic and starting cooperation with it. Keeping profiles on social media such as Facebook and Instagram is an excellent and cheap marketing tool.
dc.abstract.en | The main aim of the study is the analysis and assessment brand promotion in selected social media on the example of the dietetic industry. The cognitive goal of the dissertation was achieved by developing, on the basis of the analysis of the literature on the subject, the theoretical part, in which the research issues were explicated. The empirical research, in which the case study method was used, included content analysis and direct observation.The research aim was achieved using the Case study method and the subject literature.The first chapter regards general information about marketing, its meaning, role, tools, brand definition and the difference between the brand image and company image. The second chapter is focused on social media definition, function, classification and discussion of selected tools. The thurd chapter presents dietetic industry in Poland and the profession of a dietetitian.Based on the analysis presented, it should be stated that brand promotion in social media influences the encouragement of using the services offered by dietary clinic and starting cooperation with it. Keeping profiles on social media such as Facebook and Instagram is an excellent and cheap marketing tool. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem pracy jest analiza i ocena promocji marki w wybranych mediach społecznościowych na przykładzie branży dietetycznej. Cel poznawczy dysertacji osiągnięto opracowując, na podstawie analizy literatury przedmiotu, część teoretyczną, w której dokonano eksplikacji problematyki badawczej. W ramach badań empirycznych, w których wykorzystano metodę studium przypadku, wykonano m.in. analizę treści oraz obserwację bezpośrednią.Pierwszy rozdział pracy dotyczy ogólnych informacji o marketingu, jego znaczeniu, roli, narzędzi, a także pojęciu marki oraz różnicy między wizerunkiem marki a wizerunkiem firmy. Drugi rozdział stanowi szczegółowe omówienie definicji i typologii mediów społecznościowych, ich funkcji i wybranych narzędzi. Trzeci rozdział przedstawia charakterystykę branży dietetycznej w Polsce oraz zawodu dietetyka, z uwzględnieniem danych mających znaczenie dla przeprowadzonych badań empirycznych. W oparciu o przedstawioną analizę należy stwierdzić, że promocja marki w mediach społecznościowych wpływa na preferencje klientów w zakresie korzystania z usług danej poradni dietetycznej i podjęcia z nią współpracy. Na podstawie wyników badań można również wyciągnąć wniosek, że prowadzenie profili na portalach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram to doskonałe i tanie narzędzie marketingowe. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lipińska, Aneta - 199918 | pl |
dc.contributor.author | Sambak, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Lipińska, Aneta - 199918 | pl |
dc.contributor.reviewer | Makieła, Zbigniew | pl |
dc.date.accessioned | 2020-10-22T07:30:40Z | |
dc.date.available | 2020-10-22T07:30:40Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-16 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131939-160559 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250902 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | brand promotion - case study – dietetic industry – marketing - social media | pl |
dc.subject.pl | branża dietetyczna - case study – marketing - media społecznościowe – promocja marki | pl |
dc.title | Promocja marki w wybranych mediach społecznościowych na przykładzie branży dietetycznej | pl |
dc.title.alternative | Brand promotion in selected social media on the example of the dietetic industry | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |