Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ocena sprawności wdrożenia rozwiązań informatycznych w wydziale Komunikacji i Architektury, Budownictwa, Inwestycji i Remontów Starostwa Powiatowego w Węgrzcach
Evaluation of the efficiency of implementation IT solutions in the Faculty of Communication and Architecture, Construction, Investment and Renovation of the District Office in Węgrzce
wdrożenie- usługa publiczna-sprawność- e- administracja
implementation- public service-efficiency-e-administration
Głównym celem poniższej pracy jest zwrócenie uwagi na proces wdrożenia rozwiązań informatycznych w wydziale Komunikacji i Architektury, Budownictwa, Inwestycji i Remontów Starostwa Powiatowego w Węgrzcach oraz próba oceny tegoż wdrożenia przez pracowników urzędu. Rozdział I skupia swoją istotę, na kwestiach klasycznych usług publicznych oraz elektronicznych usług publicznych, wraz z ich podstawami prawnymi. Rozdział kolejny, precyzuje pojęcie zarządzania publicznego, a także sprawności administracyjnej, jako podstawowego czynnika rozwoju elektronicznej administracji. Rozdział trzeci charakteryzuje wydział Starostwa Powiatowego w Węgrzcach wraz z zakresem świadczonych usług. Rozdział czwarty opisuje wyniki przeprowadzonych badań w placówce urzędu. Grupą docelową badania kwestionariuszowego byli pracownicy urzędu wydziału Komunikacji i Architektury, Budownictwa, Inwestycji i Remontów Starostwa Powiatowego w Węgrzcach. Zastosowaną metodą badawczą dla realizacji celu pracy, był kwestionariusz bezpośredniego wywiadu z pracownikami placówki urzędu. Wyniki przeprowadzonych badań, ukazały stopień wdrożenia elektronicznych usług publicznych w strukturach urzędu w Węgrzcach oraz wyszczególniły obszary wymagające poprawy w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną na przyszłość.
The main objective of the following work is to pay attention to the process of implementing IT solutions in the Faculty of Communication and Architecture, Construction, Investment and Renovation of the District Office in Węgrzce and an attempt to evaluate this implementation by the employees of the office. Chapter I focuses its essence on the issues of classical public services and electronic public services, together with their legal bases. The next chapter defines the notion of public management as well as administrative efficiency as the primary factor in the development of electronic administration. The third chapter is characterized by a division of the District Office in Węgrzce, together with the scope of services provided. Chapter four describes the results of the study conducted at the office. The target group of the questionnaire survey was the employees of the office of the Department of Communications and Architecture, Construction, Investment and Renovation of the District Office in Węgrzce. The research method used to achieve the purpose of the job was a questionnaire survey with the staff of the office. The results of the research showed the degree of implementation of electronic public services in the structures of the office in Węgrzce and outlined the areas for improvement in the provision of electronic services for the future.
dc.abstract.en | The main objective of the following work is to pay attention to the process of implementing IT solutions in the Faculty of Communication and Architecture, Construction, Investment and Renovation of the District Office in Węgrzce and an attempt to evaluate this implementation by the employees of the office. Chapter I focuses its essence on the issues of classical public services and electronic public services, together with their legal bases. The next chapter defines the notion of public management as well as administrative efficiency as the primary factor in the development of electronic administration. The third chapter is characterized by a division of the District Office in Węgrzce, together with the scope of services provided. Chapter four describes the results of the study conducted at the office. The target group of the questionnaire survey was the employees of the office of the Department of Communications and Architecture, Construction, Investment and Renovation of the District Office in Węgrzce. The research method used to achieve the purpose of the job was a questionnaire survey with the staff of the office. The results of the research showed the degree of implementation of electronic public services in the structures of the office in Węgrzce and outlined the areas for improvement in the provision of electronic services for the future. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem poniższej pracy jest zwrócenie uwagi na proces wdrożenia rozwiązań informatycznych w wydziale Komunikacji i Architektury, Budownictwa, Inwestycji i Remontów Starostwa Powiatowego w Węgrzcach oraz próba oceny tegoż wdrożenia przez pracowników urzędu. Rozdział I skupia swoją istotę, na kwestiach klasycznych usług publicznych oraz elektronicznych usług publicznych, wraz z ich podstawami prawnymi. Rozdział kolejny, precyzuje pojęcie zarządzania publicznego, a także sprawności administracyjnej, jako podstawowego czynnika rozwoju elektronicznej administracji. Rozdział trzeci charakteryzuje wydział Starostwa Powiatowego w Węgrzcach wraz z zakresem świadczonych usług. Rozdział czwarty opisuje wyniki przeprowadzonych badań w placówce urzędu. Grupą docelową badania kwestionariuszowego byli pracownicy urzędu wydziału Komunikacji i Architektury, Budownictwa, Inwestycji i Remontów Starostwa Powiatowego w Węgrzcach. Zastosowaną metodą badawczą dla realizacji celu pracy, był kwestionariusz bezpośredniego wywiadu z pracownikami placówki urzędu. Wyniki przeprowadzonych badań, ukazały stopień wdrożenia elektronicznych usług publicznych w strukturach urzędu w Węgrzcach oraz wyszczególniły obszary wymagające poprawy w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną na przyszłość. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sasak, Janusz - 131804 | pl |
dc.contributor.author | Depta, Natalia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Sasak, Janusz - 131804 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dobrowolski, Zbysław | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T10:42:48Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T10:42:48Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-118164-215699 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223275 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | implementation- public service-efficiency-e-administration | pl |
dc.subject.pl | wdrożenie- usługa publiczna-sprawność- e- administracja | pl |
dc.title | Ocena sprawności wdrożenia rozwiązań informatycznych w wydziale Komunikacji i Architektury, Budownictwa, Inwestycji i Remontów Starostwa Powiatowego w Węgrzcach | pl |
dc.title.alternative | Evaluation of the efficiency of implementation IT solutions in the Faculty of Communication and Architecture, Construction, Investment and Renovation of the District Office in Węgrzce | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |