Kampanie wyborcze a zachowania elektoratu

licenciate
dc.abstract.enThe subject of the thesis is explenation various concepts and approaches which coment the election behavior of the electorate. Each of them significantly influenced research on electoral behavior of citizens. These concepts try to explain what citizens are advocated of a concrete political option. The thesis also touches on issues related to the election campaign, and more specifically to her elements and activities that are carried out within its framework during the pre-election period. They are designed to interest the voter and form his attitude. In addition, the work addresses the issues of marketing techniques that are used by experts during the electoral campaign. The development of democracy and independent media these techniques are increasingly used and they have an increasing impact on the choices of individuals.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy jest omówienie różnych koncepcji i podejść, które wyjaśniają zachowania wyborcze elektoratu. Każda z nich znacząco wpłynęła na badania dotyczące zachowań wyborczych obywateli. Koncepcje te starają się wyjaśnić czym kierują się obywatele opowiadając się za konkretną opcją polityczną. Praca dotyka też zagadnień związanych z kampanią wyborczych, a konkretniej jej poszczególnych elementów i działań, które są prowadzone w jej ramach podczas okresu przedwyborczego. Mają one za zadanie zainteresować wyborcę i kształtować jego postawę. Ponadto praca porusza zagadnienia technik marketingowych, które są używane przez ekspertów w okresie trwania kampanii wyborczej. Rozwój demokracji i niezależnych mediów techniki te są coraz częściej używane i mają one coraz większy wpływ na wybory jednostek.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŻurawski, Jakub - 147504 pl
dc.contributor.authorGleń, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerŻurawski, Jakub - 147504 pl
dc.contributor.reviewerŚlufińska, Monika - 132323 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:05:19Z
dc.date.available2020-07-27T06:05:19Z
dc.date.submitted2018-09-24pl
dc.fieldofstudydoradztwo politycznepl
dc.identifier.apddiploma-113666-194175pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219102
dc.languagepolpl
dc.subject.enElection campaign, electoral behavior, elections., marketing techniques, electorate, votepl
dc.subject.plKampania wyborcza, zachowanie wyborcze, wybory, techniki marketingowe, elektorat, głosowaniepl
dc.titleKampanie wyborcze a zachowania elektoratupl
dc.title.alternativeElection campaigns and the behavior of the elektoratepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the thesis is explenation various concepts and approaches which coment the election behavior of the electorate. Each of them significantly influenced research on electoral behavior of citizens. These concepts try to explain what citizens are advocated of a concrete political option. The thesis also touches on issues related to the election campaign, and more specifically to her elements and activities that are carried out within its framework during the pre-election period. They are designed to interest the voter and form his attitude. In addition, the work addresses the issues of marketing techniques that are used by experts during the electoral campaign. The development of democracy and independent media these techniques are increasingly used and they have an increasing impact on the choices of individuals.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy jest omówienie różnych koncepcji i podejść, które wyjaśniają zachowania wyborcze elektoratu. Każda z nich znacząco wpłynęła na badania dotyczące zachowań wyborczych obywateli. Koncepcje te starają się wyjaśnić czym kierują się obywatele opowiadając się za konkretną opcją polityczną. Praca dotyka też zagadnień związanych z kampanią wyborczych, a konkretniej jej poszczególnych elementów i działań, które są prowadzone w jej ramach podczas okresu przedwyborczego. Mają one za zadanie zainteresować wyborcę i kształtować jego postawę. Ponadto praca porusza zagadnienia technik marketingowych, które są używane przez ekspertów w okresie trwania kampanii wyborczej. Rozwój demokracji i niezależnych mediów techniki te są coraz częściej używane i mają one coraz większy wpływ na wybory jednostek.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Żurawski, Jakub - 147504
dc.contributor.authorpl
Gleń, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Żurawski, Jakub - 147504
dc.contributor.reviewerpl
Ślufińska, Monika - 132323
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:05:19Z
dc.date.available
2020-07-27T06:05:19Z
dc.date.submittedpl
2018-09-24
dc.fieldofstudypl
doradztwo polityczne
dc.identifier.apdpl
diploma-113666-194175
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219102
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Election campaign, electoral behavior, elections., marketing techniques, electorate, vote
dc.subject.plpl
Kampania wyborcza, zachowanie wyborcze, wybory, techniki marketingowe, elektorat, głosowanie
dc.titlepl
Kampanie wyborcze a zachowania elektoratu
dc.title.alternativepl
Election campaigns and the behavior of the elektorate
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Inowrocław
3
Krakow
3
Wroclaw
2
Dublin
1
Harasiuki
1
Katowice
1
Thetford
1

No access

No Thumbnail Available