Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategia marketingowa nowopowstałej osobistej marki odzieżowej w oparciu o content marketing z elementami marketingu cyfrowego.
Marketing strategy of a newly created personal clothing brand based on content marketing with elements of digital marketing.
strategia marketingowa - content marketing - digital marketing - marka osobista
marketing strategy - content marketing - digital marketing - personal brand
Celem niniejszej pracy jest opracowanie strategii marketingowej dla nowopowstałej odzieżowej marki osobistej w oparciu o marketing treści z elementami marketingu cyfrowego. W pierwszym i drugim rozdziale stanowiącym część teoretyczną pracy przedstawiono sposób postrzegania marketingu jako dziedziny nauki poprzez najwybitniejszych uczonych, przedstawiających nurty i koncepcje w literaturze ojczystej i zagranicznej. W dalszej części pracy podjęto próbę definiowania marketingu i strategii marketingowej, jako podstawę dla dalszych rozważań. Następnie przedstawiono znane literaturze rodzaje strategii marketingowych wraz z ich koncepcjami. W drugim rozdziale przeanalizowano content i digital marketing pod kątem ich definiowania oraz znanych i stosowanych kanałów i narzędzi budowania strategii marketingowej. W części empirycznej opracowano strategie marketingową na podstawie marketingu miks w koncepcji 4P oraz wykonano badania ilościowe, których celem była identyfikacja cech i zalet produktu stanowiących największą wartość dla grupy docelowej oraz analiza najskuteczniejszych kanałów i narzędzi promocji produktu i marki. Badania ilościowe przeprowadzono za pomocą ankiety elektronicznej, a ankieta pełniła rolę narzędzia badawczego. Na podstawie wyników badań uznano, że opracowana strategia marketingowa będzie skuteczna w obranej grupie docelowej.
The aim of this study is to develop a marketing strategy for a newly created clothing personal brand, based on content marketing with elements of digital marketing. The first and second chapters, which are the theoretical part of the study, present the way marketing is perceived as a field of science by the most outstanding scholars, presenting trends and concepts in domestic and foreign literature. In the further part of the study, an attempt was made to define marketing and marketing strategy as a basis for further considerations. Then, the types of marketing strategies known to the literature and their concepts are presented. The second chapter analyzes content and digital marketing in terms of their definition and known and used channels and tools for building a marketing strategy. In the empirical part, a marketing strategy based on the marketing mix in the 4P concept was developed and quantitative research was carried out, the aim of which was to identify the features and advantages of the product constituting the greatest value for the target group and to analyze the most effective channels and tools for product and brand promotion. Quantitative research was conducted using an electronic survey, and the survey acted as a research tool. Based on the research results, it was concluded that the developed marketing strategy will be effective in the chosen target group.
dc.abstract.en | The aim of this study is to develop a marketing strategy for a newly created clothing personal brand, based on content marketing with elements of digital marketing. The first and second chapters, which are the theoretical part of the study, present the way marketing is perceived as a field of science by the most outstanding scholars, presenting trends and concepts in domestic and foreign literature. In the further part of the study, an attempt was made to define marketing and marketing strategy as a basis for further considerations. Then, the types of marketing strategies known to the literature and their concepts are presented. The second chapter analyzes content and digital marketing in terms of their definition and known and used channels and tools for building a marketing strategy. In the empirical part, a marketing strategy based on the marketing mix in the 4P concept was developed and quantitative research was carried out, the aim of which was to identify the features and advantages of the product constituting the greatest value for the target group and to analyze the most effective channels and tools for product and brand promotion. Quantitative research was conducted using an electronic survey, and the survey acted as a research tool. Based on the research results, it was concluded that the developed marketing strategy will be effective in the chosen target group. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest opracowanie strategii marketingowej dla nowopowstałej odzieżowej marki osobistej w oparciu o marketing treści z elementami marketingu cyfrowego. W pierwszym i drugim rozdziale stanowiącym część teoretyczną pracy przedstawiono sposób postrzegania marketingu jako dziedziny nauki poprzez najwybitniejszych uczonych, przedstawiających nurty i koncepcje w literaturze ojczystej i zagranicznej. W dalszej części pracy podjęto próbę definiowania marketingu i strategii marketingowej, jako podstawę dla dalszych rozważań. Następnie przedstawiono znane literaturze rodzaje strategii marketingowych wraz z ich koncepcjami. W drugim rozdziale przeanalizowano content i digital marketing pod kątem ich definiowania oraz znanych i stosowanych kanałów i narzędzi budowania strategii marketingowej. W części empirycznej opracowano strategie marketingową na podstawie marketingu miks w koncepcji 4P oraz wykonano badania ilościowe, których celem była identyfikacja cech i zalet produktu stanowiących największą wartość dla grupy docelowej oraz analiza najskuteczniejszych kanałów i narzędzi promocji produktu i marki. Badania ilościowe przeprowadzono za pomocą ankiety elektronicznej, a ankieta pełniła rolę narzędzia badawczego. Na podstawie wyników badań uznano, że opracowana strategia marketingowa będzie skuteczna w obranej grupie docelowej. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Dziewońska-Maciejowska, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-16T21:36:52Z | |
dc.date.available | 2023-10-16T21:36:52Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-16 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164802-309232 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321037 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing strategy - content marketing - digital marketing - personal brand | pl |
dc.subject.pl | strategia marketingowa - content marketing - digital marketing - marka osobista | pl |
dc.title | Strategia marketingowa nowopowstałej osobistej marki odzieżowej w oparciu o content marketing z elementami marketingu cyfrowego. | pl |
dc.title.alternative | Marketing strategy of a newly created personal clothing brand based on content marketing with elements of digital marketing. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |