Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Reklama w sektorze kultury; jej skuteczność i oddziaływanie na społeczeństwo
Advertisement in the cultural sector; its effectiveness and impact on society
REKLAMA, KULTURA, SKUTECZNOŚĆ, SEKTOR KULTURY
ADVERTISING, CULTURE, EFFECTIVENESS, SECTOR OF CULTURE
Reklama należy do grupy rzeczy, które funkcjonują w świecie nieprzerwanie od wielu dekad. Już w starożytności dostrzeżono, że aby sprzedać dane dobro, trzeba je umiejętnie wypromować, tak by wzbudzić chęć nabywczą w otoczeniu. Nie inaczej jest w przypadku współczesnego sektora kultury, który podobnie jak inne sektory musi dbać o swoją pozycję rynkową za pomocą rozmaitych technik promocyjnych. Reklama, jako forma sama w sobie na przestrzeni lat ewoluowała. Od pierwszych przekazów słownych, w raz z postępem technicznym, wykształcały się coraz to nowsze formy tejże. Obecnie wszystkie z nich stanowią podstawowe narzędzia sprawnych kampanii reklamowych, które sektor kultury wykorzystuje na co dzień. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zarysu rozwoju reklamy w świecie, z uwzględnieniem większości wykształconych przez nią form, oraz pokazanie jak ów narzędzia są wykorzystywane przez sektor kultury w Polsce. Ma ona na celu także zobrazować współczesne tendencje działań reklamowych w tymże sektorze. W pracy zamieszczone zostały wyniki przekrojowych badań, które przeprowadzono pod jej kątem i odnoszą się do skuteczności, umiejscowienia i oddziaływania przekazów reklamowych sektora kultury na rynku krajowym.
Advertisement belongs to a group of things which exist in the world uninterrupted for many decades. Early as ancient times recognized that in order to sell the goodit needs to be expertly promote, so as to raise the desire of purchasing in the environment. It is no different in case of contemporary cultural sector, which like other sectors must take care of its market position using a variety of promotional techniques. Advertising, as a form itself evolved over the years. From the first verbal communications in time of technological progress have evolved newer and newer forms thereof. Currently, all of them are essential tools for efficient advertising campaign that uses the cultural sector every day.This Safety purpose of the work is to outline the development of advertising in the world, including the most educated of its forms, and to show how this tool is used by the cultural sector in Poland. It is also intended to illustrate the modern trend of advertising in that sector. This paper presented the results of laboratory tests that were conducted under the terms and relate to the efficiency, location and impact of advertising messages in the cultural sector on the domestic market.
dc.abstract.en | Advertisement belongs to a group of things which exist in the world uninterrupted for many decades. Early as ancient times recognized that in order to sell the goodit needs to be expertly promote, so as to raise the desire of purchasing in the environment. It is no different in case of contemporary cultural sector, which like other sectors must take care of its market position using a variety of promotional techniques. Advertising, as a form itself evolved over the years. From the first verbal communications in time of technological progress have evolved newer and newer forms thereof. Currently, all of them are essential tools for efficient advertising campaign that uses the cultural sector every day.This Safety purpose of the work is to outline the development of advertising in the world, including the most educated of its forms, and to show how this tool is used by the cultural sector in Poland. It is also intended to illustrate the modern trend of advertising in that sector. This paper presented the results of laboratory tests that were conducted under the terms and relate to the efficiency, location and impact of advertising messages in the cultural sector on the domestic market. | pl |
dc.abstract.pl | Reklama należy do grupy rzeczy, które funkcjonują w świecie nieprzerwanie od wielu dekad. Już w starożytności dostrzeżono, że aby sprzedać dane dobro, trzeba je umiejętnie wypromować, tak by wzbudzić chęć nabywczą w otoczeniu. Nie inaczej jest w przypadku współczesnego sektora kultury, który podobnie jak inne sektory musi dbać o swoją pozycję rynkową za pomocą rozmaitych technik promocyjnych. Reklama, jako forma sama w sobie na przestrzeni lat ewoluowała. Od pierwszych przekazów słownych, w raz z postępem technicznym, wykształcały się coraz to nowsze formy tejże. Obecnie wszystkie z nich stanowią podstawowe narzędzia sprawnych kampanii reklamowych, które sektor kultury wykorzystuje na co dzień. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zarysu rozwoju reklamy w świecie, z uwzględnieniem większości wykształconych przez nią form, oraz pokazanie jak ów narzędzia są wykorzystywane przez sektor kultury w Polsce. Ma ona na celu także zobrazować współczesne tendencje działań reklamowych w tymże sektorze. W pracy zamieszczone zostały wyniki przekrojowych badań, które przeprowadzono pod jej kątem i odnoszą się do skuteczności, umiejscowienia i oddziaływania przekazów reklamowych sektora kultury na rynku krajowym. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Mirski, Andrzej - 130643 | pl |
dc.contributor.author | Suder, Paweł | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
dc.contributor.reviewer | Mirski, Andrzej - 130643 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T07:57:12Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T07:57:12Z | |
dc.date.submitted | 2012-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-66564-116247 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180039 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ADVERTISING, CULTURE, EFFECTIVENESS, SECTOR OF CULTURE | pl |
dc.subject.pl | REKLAMA, KULTURA, SKUTECZNOŚĆ, SEKTOR KULTURY | pl |
dc.title | Reklama w sektorze kultury; jej skuteczność i oddziaływanie na społeczeństwo | pl |
dc.title.alternative | Advertisement in the cultural sector; its effectiveness and impact on society | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |