"Charakterystyka marketingu międzynarodowego na przykładzie wybranych przedsiębiorstw"

master
dc.abstract.enThe paper addresses topics encompassing the general scope of marketing, international marketing, and global marketing, emphasizing the differences that arise from them. Furthermore, it discusses potential perspectives for companies when considering expanding their operations into international markets, along with various entry strategies. An important aspect highlighted in the paper is the errors and consequences associated with a lack of understanding of culture and cultural differences in various markets. Additionally, it analyzes the strategies of a global company, presenting the methods that contributed to its success in foreign markets.pl
dc.abstract.plPraca dotyka zagadnień obejmujących ogólny zakres marketingu, marketingu międzynarodowego oraz globalnego, wraz z podkreśleniem wynikających z nich różnic. Ponadto, omówione w niej zostały potencjalne perspektywy przedsiębiorstw, gdy planują rozszerzenie swojej działalności na międzynarodowe rynki, oraz różne strategie wejścia. Ważnym aspektem, który został podniesiony w pracy, były pomyłki i konsekwencje związane z niezrozumieniem kultury oraz różnic kulturowych na różnych rynkach. Przeanalizowano również strategie globalnego przedsiębiorstwa przedstawiając jednocześnie metody, które przyczyniły się do jego sukcesu na zagranicznych rynkach.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorKorman, Marcinpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2023-10-17T21:38:42Z
dc.date.available2023-10-17T21:38:42Z
dc.date.submitted2023-10-17pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-165102-307860pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321218
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing, marketing strategy, global strategy, expansion into foreign markets, international marketing strategy, marketing mistakes, cultural differences, consequencespl
dc.subject.plmarketing, strategia marketingowa, , strategia globalna, strategia marketingowa międzynarodowa, ekspansja na rynki zagraniczne, błędy marketingowe, różnice kulturowe, konsekwencjepl
dc.title"Charakterystyka marketingu międzynarodowego na przykładzie wybranych przedsiębiorstw"pl
dc.title.alternative"Characteristics of international marketing through examples selected companies"pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper addresses topics encompassing the general scope of marketing, international marketing, and global marketing, emphasizing the differences that arise from them. Furthermore, it discusses potential perspectives for companies when considering expanding their operations into international markets, along with various entry strategies. An important aspect highlighted in the paper is the errors and consequences associated with a lack of understanding of culture and cultural differences in various markets. Additionally, it analyzes the strategies of a global company, presenting the methods that contributed to its success in foreign markets.
dc.abstract.plpl
Praca dotyka zagadnień obejmujących ogólny zakres marketingu, marketingu międzynarodowego oraz globalnego, wraz z podkreśleniem wynikających z nich różnic. Ponadto, omówione w niej zostały potencjalne perspektywy przedsiębiorstw, gdy planują rozszerzenie swojej działalności na międzynarodowe rynki, oraz różne strategie wejścia. Ważnym aspektem, który został podniesiony w pracy, były pomyłki i konsekwencje związane z niezrozumieniem kultury oraz różnic kulturowych na różnych rynkach. Przeanalizowano również strategie globalnego przedsiębiorstwa przedstawiając jednocześnie metody, które przyczyniły się do jego sukcesu na zagranicznych rynkach.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Korman, Marcin
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2023-10-17T21:38:42Z
dc.date.available
2023-10-17T21:38:42Z
dc.date.submittedpl
2023-10-17
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-165102-307860
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321218
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing, marketing strategy, global strategy, expansion into foreign markets, international marketing strategy, marketing mistakes, cultural differences, consequences
dc.subject.plpl
marketing, strategia marketingowa, , strategia globalna, strategia marketingowa międzynarodowa, ekspansja na rynki zagraniczne, błędy marketingowe, różnice kulturowe, konsekwencje
dc.titlepl
"Charakterystyka marketingu międzynarodowego na przykładzie wybranych przedsiębiorstw"
dc.title.alternativepl
"Characteristics of international marketing through examples selected companies"
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Park Ridge
2
Warsaw
2
Krakow
1
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available
Collections