Sponsoring jako narzędzie budowania wizerunku marki na przykładzie marki Red Bull sponsorującej inicjatywy sportowe

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this study is to examine how sponsoring an athlete is used by the brand for self-promotion and building an image associated with sport. Some of the elements of the sponsorship agreement and the ways of using them by the athlete have been also presented in this work, based on the analysis of posts published in social media. For this study needs, it has been examined which social media is most often used to communicate with the recipient. The research was carried out on the example of the Red Bull brand, which for years has been the sponsor of sports initiatives, regardless of the sport discipline. This study includes analysis of posts, transmitted via social media (Twitter, Facebook, Instagram)by six-time world champion in car rallies, Sebastien Ogier during the Rally of Corsica in 2018. Research carried out in this study answers the following research questions: how the image of the athlete affects the perception of the brand, how the athlete promotes the sponsor in the media and how the athlete uses the sponsor's trademark.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zbadanie, jak sponsorowanie sportowca wykorzystywane jest przez markę do autopromocji oraz budowania wizerunku kojarzonego ze sportem. Ponadto przedstawione w niej zostały niektóre z elementów umowy sponsorskiej i sposoby wywiązywania się z nich przez sportowca, na podstawie analizy postów publikowanych w mediach społecznościowych. Na potrzebę pracy przeanalizowano, które z mediów społecznościowych wykorzystywane jest najczęściej do komunikacji z odbiorcą. Badania wykonano na przykładzie marki Red Bull, która od lat pełni funkcję sponsora inicjatyw sportowych, niezależnie od dyscypliny sportu. Analizie poddano przekazy medialne, transmitowane za pośrednictwem mediów społecznościowych (Twitter, Facebook, Instagram) sześciokrotnego mistrza świata w rajdach samochodowych, Sebastiena Ogiera, publikowanych w czasie Rajdu Korsyki w 2018 roku. Badania przeprowadzone w niniejszej pracy odpowiadają na następujący pytania badawcze: jak wizerunek sportowca oddziałowuje na postrzeganie marki, jak sportowiec promuje sponsora w przekazach medialnych oraz jaki sposób sportowiec wykorzystuje znak towarowy sponsora.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŻyrek-Horodyska, Edytapl
dc.contributor.authorMoździerz, Dagmarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŻyrek-Horodyska, Edytapl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:51:53Z
dc.date.available2020-07-27T21:51:53Z
dc.date.submitted2019-07-10pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-129946-232491pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233157
dc.languagepolpl
dc.subject.ensponsorship, sports initiatives, brand, image, trademarkpl
dc.subject.plsponsoring, inicjatywy sportowe, marka, wizerunek, znak towarowypl
dc.titleSponsoring jako narzędzie budowania wizerunku marki na przykładzie marki Red Bull sponsorującej inicjatywy sportowepl
dc.title.alternativeSponsorship as a tool for building the brand image on the example of the Red Bull brand sponsoring sports initiativespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study is to examine how sponsoring an athlete is used by the brand for self-promotion and building an image associated with sport. Some of the elements of the sponsorship agreement and the ways of using them by the athlete have been also presented in this work, based on the analysis of posts published in social media. For this study needs, it has been examined which social media is most often used to communicate with the recipient. The research was carried out on the example of the Red Bull brand, which for years has been the sponsor of sports initiatives, regardless of the sport discipline. This study includes analysis of posts, transmitted via social media (Twitter, Facebook, Instagram)by six-time world champion in car rallies, Sebastien Ogier during the Rally of Corsica in 2018. Research carried out in this study answers the following research questions: how the image of the athlete affects the perception of the brand, how the athlete promotes the sponsor in the media and how the athlete uses the sponsor's trademark.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zbadanie, jak sponsorowanie sportowca wykorzystywane jest przez markę do autopromocji oraz budowania wizerunku kojarzonego ze sportem. Ponadto przedstawione w niej zostały niektóre z elementów umowy sponsorskiej i sposoby wywiązywania się z nich przez sportowca, na podstawie analizy postów publikowanych w mediach społecznościowych. Na potrzebę pracy przeanalizowano, które z mediów społecznościowych wykorzystywane jest najczęściej do komunikacji z odbiorcą. Badania wykonano na przykładzie marki Red Bull, która od lat pełni funkcję sponsora inicjatyw sportowych, niezależnie od dyscypliny sportu. Analizie poddano przekazy medialne, transmitowane za pośrednictwem mediów społecznościowych (Twitter, Facebook, Instagram) sześciokrotnego mistrza świata w rajdach samochodowych, Sebastiena Ogiera, publikowanych w czasie Rajdu Korsyki w 2018 roku. Badania przeprowadzone w niniejszej pracy odpowiadają na następujący pytania badawcze: jak wizerunek sportowca oddziałowuje na postrzeganie marki, jak sportowiec promuje sponsora w przekazach medialnych oraz jaki sposób sportowiec wykorzystuje znak towarowy sponsora.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Żyrek-Horodyska, Edyta
dc.contributor.authorpl
Moździerz, Dagmara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Żyrek-Horodyska, Edyta
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:51:53Z
dc.date.available
2020-07-27T21:51:53Z
dc.date.submittedpl
2019-07-10
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-129946-232491
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233157
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
sponsorship, sports initiatives, brand, image, trademark
dc.subject.plpl
sponsoring, inicjatywy sportowe, marka, wizerunek, znak towarowy
dc.titlepl
Sponsoring jako narzędzie budowania wizerunku marki na przykładzie marki Red Bull sponsorującej inicjatywy sportowe
dc.title.alternativepl
Sponsorship as a tool for building the brand image on the example of the Red Bull brand sponsoring sports initiatives
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available