Analiza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiego

2017
book section
article
dc.abstract.enThe use of the athlete's image in advertising can bring many benefits thanks to the socalled effect of halo. Among other things, an increase in sales and an increase in brand recognition are distinguished, provided that the advertiser of the product will be selected by the company in the appropriate way. The purpose of the research is to determine the relationship between an athlete's assessment based on Robert Lewandowski's example and the customers' perception and inclination to buy products he advertises. The analysis has shown that such a correlation between the assessed features does not exist. It has been proven, however, that an athlete's charitable activity has a positive impact on a better assessment of his advertising attributes, such as ability, credibility and trust.pl
dc.abstract.plWykorzystanie wizerunku sportowca w reklamie, dzięki działaniu tzw. efektu aureoli, może przynieść wiele korzyści zarówno w postaci zwiększania sprzedaży, jak również wzrostu rozpoznawalności marki. Wszystko to jednak pod warunkiem, że osoba reklamującego dobrana zostanie przez firmę w odpowiedni sposób. Celem badań jest określenie związku pomiędzy oceną sportowca (na przykładzie Roberta Lewandowskiego), a postrzeganiem i skłonnością do zakupu reklamowanych przez niego produktów. Podczas analizy wykazano, że dla zdecydowanej większości ocenianych cech takie korelacje nie istnieją. Udowodniono natomiast, że działalność charytatywna sportowca wpływa korzystnie na lepszą ocenę jego atrybutów reklamowych, tj. umiejętności, wiarygodności, zaufania oraz ogólnego wskaźnika sympatii.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Przedsiębiorczościpl
dc.contributor.authorSzmyd, Patrycjapl
dc.contributor.editorBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.editorPerechuda, Igor - 254812 pl
dc.date.accession2017-12-12pl
dc.date.accessioned2017-12-14T14:03:07Z
dc.date.available2017-12-14T14:03:07Z
dc.date.issued2017pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 106pl
dc.description.physical97-107pl
dc.description.publication0,62pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbn978-83-940368-4-3pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/47634
dc.identifier.weblinkhttp://www.turystyka.uj.edu.pl/documents/6192704/135923832/Mlodzi+o+sporcie+2017.pdf/18464116-c1ce-4c25-a926-2220cd0e9cb6pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-SA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeinne
dc.sourceinfoliczba autorów 14; liczba stron 128; liczba arkuszy wydawniczych 8,5;pl
dc.subject.enattributespl
dc.subject.enadvertisementpl
dc.subject.enadvertising attractivenesspl
dc.subject.enRobert Lewandowskipl
dc.subject.platrybutypl
dc.subject.plreklamapl
dc.subject.platrakcyjność reklamowapl
dc.subject.plRobert Lewandowskipl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleAnaliza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiegopl
dc.title.alternativeAnalysis of the sportsman's advertising attractiveness on the example of Robert Lewandowski'pl
dc.title.containerPuchar dla menedżera : młodzi o sporcie 2017pl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The use of the athlete's image in advertising can bring many benefits thanks to the socalled effect of halo. Among other things, an increase in sales and an increase in brand recognition are distinguished, provided that the advertiser of the product will be selected by the company in the appropriate way. The purpose of the research is to determine the relationship between an athlete's assessment based on Robert Lewandowski's example and the customers' perception and inclination to buy products he advertises. The analysis has shown that such a correlation between the assessed features does not exist. It has been proven, however, that an athlete's charitable activity has a positive impact on a better assessment of his advertising attributes, such as ability, credibility and trust.
dc.abstract.plpl
Wykorzystanie wizerunku sportowca w reklamie, dzięki działaniu tzw. efektu aureoli, może przynieść wiele korzyści zarówno w postaci zwiększania sprzedaży, jak również wzrostu rozpoznawalności marki. Wszystko to jednak pod warunkiem, że osoba reklamującego dobrana zostanie przez firmę w odpowiedni sposób. Celem badań jest określenie związku pomiędzy oceną sportowca (na przykładzie Roberta Lewandowskiego), a postrzeganiem i skłonnością do zakupu reklamowanych przez niego produktów. Podczas analizy wykazano, że dla zdecydowanej większości ocenianych cech takie korelacje nie istnieją. Udowodniono natomiast, że działalność charytatywna sportowca wpływa korzystnie na lepszą ocenę jego atrybutów reklamowych, tj. umiejętności, wiarygodności, zaufania oraz ogólnego wskaźnika sympatii.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Przedsiębiorczości
dc.contributor.authorpl
Szmyd, Patrycja
dc.contributor.editorpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.editorpl
Perechuda, Igor - 254812
dc.date.accessionpl
2017-12-12
dc.date.accessioned
2017-12-14T14:03:07Z
dc.date.available
2017-12-14T14:03:07Z
dc.date.issuedpl
2017
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 106
dc.description.physicalpl
97-107
dc.description.publicationpl
0,62
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbnpl
978-83-940368-4-3
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/47634
dc.identifier.weblinkpl
http://www.turystyka.uj.edu.pl/documents/6192704/135923832/Mlodzi+o+sporcie+2017.pdf/18464116-c1ce-4c25-a926-2220cd0e9cb6
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-SA
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
inne
dc.sourceinfopl
liczba autorów 14; liczba stron 128; liczba arkuszy wydawniczych 8,5;
dc.subject.enpl
attributes
dc.subject.enpl
advertisement
dc.subject.enpl
advertising attractiveness
dc.subject.enpl
Robert Lewandowski
dc.subject.plpl
atrybuty
dc.subject.plpl
reklama
dc.subject.plpl
atrakcyjność reklamowa
dc.subject.plpl
Robert Lewandowski
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Analiza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiego
dc.title.alternativepl
Analysis of the sportsman's advertising attractiveness on the example of Robert Lewandowski'
dc.title.containerpl
Puchar dla menedżera : młodzi o sporcie 2017
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Gdansk
4
Warsaw
4
Krakow
2
Legnica
2
Poznan
2
Radom
1
Downloads
szmyd_analiza_atrakcyjnosci_reklamowej_sportowca_2017.pdf
74
szmyd_analiza_atrakcyjnosci_reklamowej_sportowca_2017.odt
5