Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Czynniki kulturowe w biznesie międzynarodowym na przykładzie Japonii.
Cultural differences in international business on the example of Japan.
biznes międzynarodowy – etyka biznesu Japonii – inwestycje w Japonii – kultura w biznesie
culture in business – business ethics in Japan – international business – investments in Japan
Celem pracy jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie: dlaczego inwestowanie w Japonii jest trudnym przedsięwzięciem oraz jak duży wpływ na biznes mają czynniki kulturowe kraju? Po wieloaspektowej analizie wycofania się z japońskiego rynku dwóch firm: brytyjskiego Vodafone i francuskiego Carrefour okazało się, że w większości powodem były czynniki kulturowe Japonii. Opierając się na błędach wyżej wymienionych firm zostały wyodrębnione argumenty tłumaczące trudności w nawiązywaniu współpracy z kontrahentami z Japonii oraz stworzono model idealnego zachowania inwestora zza granicy na rynku japońskim. Najważniejszy wniosek mówi, że przed rozpoczęciem biznesu w Japonii, czy każdym innym kraju, należy dokładnie poznać nie tylko gospodarkę i sytuację ekonomiczną, ale również uwarunkowania kulturalne kraju oraz wiedzieć, że te płaszczyzny wzajemnie się przenikają. Wnioski zostały skonstruowane na podstawie analizy materiałów źródłowych takich jak skonsolidowane wyniki finansowe obu przedsiębiorstw, a także w oparciu o artykuły naukowe, miedzy innymi: "Vodafone in Japan" autorstwa J. Alcacer w magazynie Harvard Business Review czy "Carrefour’s Exit from Japan" autorstwa Mikkilineni P. dla ICMR Center for Management Research.
The aim of this bachelor thesis is to answer the question: why investing in Japan is a difficult undertaking and what impact cultural factors have on business? Following a multifaceted analysis of the exit from the Japanese market of two companies: British Vodafone and French Carrefour, it turned out that most of the reasons stem from cultural factors of Japan. Basing on the mistakes of the aforementioned companies, arguments have been formulated in order to explain the difficulties in establishing cooperation with Japanese contractors, and have created a model of ideal foreign investor's behaviour. The most important conclusion is that before starting a business in Japan or any other country, one should know not only the economy and economic conditioning but also cultural background of the country as well as be aware of the fact that these two aspects interpenetrate each other. Conclusion were drawn on the basis of an analysis of source materials such as the consolidated financial results of both companies, and based on scholarly articles, including "Vodafone in Japan" by J. Alcacer for Harvard Business Review, and "Carrefour's Exit from Japan" by Mikkilineni P. for ICMR Center for Management Research.
dc.abstract.en | The aim of this bachelor thesis is to answer the question: why investing in Japan is a difficult undertaking and what impact cultural factors have on business? Following a multifaceted analysis of the exit from the Japanese market of two companies: British Vodafone and French Carrefour, it turned out that most of the reasons stem from cultural factors of Japan. Basing on the mistakes of the aforementioned companies, arguments have been formulated in order to explain the difficulties in establishing cooperation with Japanese contractors, and have created a model of ideal foreign investor's behaviour. The most important conclusion is that before starting a business in Japan or any other country, one should know not only the economy and economic conditioning but also cultural background of the country as well as be aware of the fact that these two aspects interpenetrate each other. Conclusion were drawn on the basis of an analysis of source materials such as the consolidated financial results of both companies, and based on scholarly articles, including "Vodafone in Japan" by J. Alcacer for Harvard Business Review, and "Carrefour's Exit from Japan" by Mikkilineni P. for ICMR Center for Management Research. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie: dlaczego inwestowanie w Japonii jest trudnym przedsięwzięciem oraz jak duży wpływ na biznes mają czynniki kulturowe kraju? Po wieloaspektowej analizie wycofania się z japońskiego rynku dwóch firm: brytyjskiego Vodafone i francuskiego Carrefour okazało się, że w większości powodem były czynniki kulturowe Japonii. Opierając się na błędach wyżej wymienionych firm zostały wyodrębnione argumenty tłumaczące trudności w nawiązywaniu współpracy z kontrahentami z Japonii oraz stworzono model idealnego zachowania inwestora zza granicy na rynku japońskim. Najważniejszy wniosek mówi, że przed rozpoczęciem biznesu w Japonii, czy każdym innym kraju, należy dokładnie poznać nie tylko gospodarkę i sytuację ekonomiczną, ale również uwarunkowania kulturalne kraju oraz wiedzieć, że te płaszczyzny wzajemnie się przenikają. Wnioski zostały skonstruowane na podstawie analizy materiałów źródłowych takich jak skonsolidowane wyniki finansowe obu przedsiębiorstw, a także w oparciu o artykuły naukowe, miedzy innymi: "Vodafone in Japan" autorstwa J. Alcacer w magazynie Harvard Business Review czy "Carrefour’s Exit from Japan" autorstwa Mikkilineni P. dla ICMR Center for Management Research. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
dc.contributor.author | Motłoch, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T09:48:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T09:48:18Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-11 | pl |
dc.fieldofstudy | ekonomia | pl |
dc.fieldofstudy | finanse, bankowość, ubezpieczenia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-117243-182388 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222467 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | culture in business – business ethics in Japan – international business – investments in Japan | pl |
dc.subject.pl | biznes międzynarodowy – etyka biznesu Japonii – inwestycje w Japonii – kultura w biznesie | pl |
dc.title | Czynniki kulturowe w biznesie międzynarodowym na przykładzie Japonii. | pl |
dc.title.alternative | Cultural differences in international business on the example of Japan. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |