Zarządzanie kanałami komunikacji czasopism modowych na przykładzie Vogue Polska

master
dc.abstract.enThe thesis presents the specificity of communication channels management by fashion magazines, focusing on the analysis of the Vogue Poland publication. The operating formats of the surveyed magazine were identified, i.e., print and digital formats, the mobile application Vogue Polska and the website Vogue.pl. Within this structure, an attempt has been made to estimate the readers’ satisfaction of the Vogue Poland magazine. Based on the obtained data, the reasons and motives of the readership, advantages as well as disadvantages and limitations of individual formats, their popularity among the respondents were indicated. The ability of the Vogue Poland to meet the needs of its readers, i.e., the competence in managing its communication channels was evaluated.pl
dc.abstract.plPraca przedstawia specyfikę zarządzania kanałami komunikacji przez czasopisma modowe, skupiając się na analizie czasopisma Vogue Polska. Zidentyfikowano formaty działalności badanego magazynu, czyli formaty drukowany i cyfrowy, aplikację mobilną Vogue Polska oraz stronę internetową Vogue.pl. W obrębie tej struktury została podjęta próba oceny preferencji i satysfakcji czytelników czasopisma Vogue Polska. Na podstawie uzyskanych danych wskazano przyczyny i powody czytelnictwa, zalety oraz wady i ograniczenia poszczególnych formatów, a także ich popularność wśród respondentów. Ewaluacji poddano zdolność czasopisma Vogue Polska do zaspokojenia potrzeb swoich czytelników, innymi słowy kompetentność w zarządzaniu kanałami komunikacji.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorYatsuta, Romanapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerMaterska-Samek, Martapl
dc.date.accessioned2022-10-26T21:43:52Z
dc.date.available2022-10-26T21:43:52Z
dc.date.submitted2022-10-26pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-157641-231906pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302775
dc.languagepolpl
dc.subject.enfashion magazines - fashion magazines activity - fashion magazines communication channels - satisfaction of fashion magazine readers - Vogue Polandpl
dc.subject.plczasopisma modowe - działalność czasopism modowych - kanały komunikacji czasopism modowych - satysfakcja czytelników czasopism modowych - Vogue Polskapl
dc.titleZarządzanie kanałami komunikacji czasopism modowych na przykładzie Vogue Polskapl
dc.title.alternativeManagement of the fashion magazines’ communication channels on the Vogue Poland examplepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis presents the specificity of communication channels management by fashion magazines, focusing on the analysis of the Vogue Poland publication. The operating formats of the surveyed magazine were identified, i.e., print and digital formats, the mobile application Vogue Polska and the website Vogue.pl. Within this structure, an attempt has been made to estimate the readers’ satisfaction of the Vogue Poland magazine. Based on the obtained data, the reasons and motives of the readership, advantages as well as disadvantages and limitations of individual formats, their popularity among the respondents were indicated. The ability of the Vogue Poland to meet the needs of its readers, i.e., the competence in managing its communication channels was evaluated.
dc.abstract.plpl
Praca przedstawia specyfikę zarządzania kanałami komunikacji przez czasopisma modowe, skupiając się na analizie czasopisma Vogue Polska. Zidentyfikowano formaty działalności badanego magazynu, czyli formaty drukowany i cyfrowy, aplikację mobilną Vogue Polska oraz stronę internetową Vogue.pl. W obrębie tej struktury została podjęta próba oceny preferencji i satysfakcji czytelników czasopisma Vogue Polska. Na podstawie uzyskanych danych wskazano przyczyny i powody czytelnictwa, zalety oraz wady i ograniczenia poszczególnych formatów, a także ich popularność wśród respondentów. Ewaluacji poddano zdolność czasopisma Vogue Polska do zaspokojenia potrzeb swoich czytelników, innymi słowy kompetentność w zarządzaniu kanałami komunikacji.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Yatsuta, Romana
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Materska-Samek, Marta
dc.date.accessioned
2022-10-26T21:43:52Z
dc.date.available
2022-10-26T21:43:52Z
dc.date.submittedpl
2022-10-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-157641-231906
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302775
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
fashion magazines - fashion magazines activity - fashion magazines communication channels - satisfaction of fashion magazine readers - Vogue Poland
dc.subject.plpl
czasopisma modowe - działalność czasopism modowych - kanały komunikacji czasopism modowych - satysfakcja czytelników czasopism modowych - Vogue Polska
dc.titlepl
Zarządzanie kanałami komunikacji czasopism modowych na przykładzie Vogue Polska
dc.title.alternativepl
Management of the fashion magazines’ communication channels on the Vogue Poland example
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Krakow
2
Rotterdam
2
Wroclaw
1
Wyry
1

No access

No Thumbnail Available
Collections