Małe i średnie przedsiębiorstwa w przestrzeni smart city : model biznesowy dla organizacji przemysłu czasu wolnego

2020
book section
article
dc.abstract.enThe aim of the article is to present an innovative business model aimed at contemporary leisure time industry organizations, operating in the smart city space. In the first step, based on the literature review, the author assumes that, in the current development phase of smart cities is declining the importance of infrastructure development activities. In the second step,the author present results of original researches. The final proposal resulting from own research is a 4‑factor business model.pl
dc.abstract.plW miastach mieszka ponad połowa ludności świata. Rozwój miast generuje napięcie pomiędzy niespotykanymi dotąd obszarami dobrobytu oraz możliwości edukacyjnych i konsumpcji a problemami związanymi z emisją zanieczyszczeń, transportem, koniecznością rozbudowy infrastruktury. Na podstawie przeglądu literatury autor wychodzi z założenia, że w obecnej fazie rozwoju smart city zmniejsza się w porównaniu z latami wcześniejszymi znaczenie działań związanych z tworzeniem infrastruktury, a coraz większe znaczenie ma odczytywanie przez mieszkańców złożonej przestrzeni wysyconej technologiami. Celem rozdziału jest prezentacja innowacyjnego modelu biznesowego adresowanego dla współczesnych organizacji przemysłu czasu wolnego działających w przestrzeni smart city. W badaniach własnych użyto metod analizy danych jakościowych, takich jak analiza treści oraz analiza znaczeń. Analizowany materiał badawczy pochodzi z lat 2017–2019. Finalną propozycją wynikającą z badań własnych jest czteroczynnikowy model biznesowy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzaniapl
dc.contributor.authorRosiński, Jerzy - 131696 pl
dc.contributor.editorBohdanowicz, Leszekpl
dc.contributor.editorDziurski, Patrykpl
dc.date.accession2021-01-04pl
dc.date.accessioned2021-01-05T10:57:48Z
dc.date.available2021-01-05T10:57:48Z
dc.date.issued2020pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.physical395-422pl
dc.description.publication1,8pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.bookweblinkhttp://slz.sgh.waw.pl/wp-content/uploads/2020/12/69_VI_20_Innowacje-i-marketing_Dziurski.pdfpl
dc.identifier.isbn978-83-8030-380-5pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/259687
dc.identifier.weblinkhttp://slz.sgh.waw.pl/wp-content/uploads/2020/12/69_VI_20_Innowacje-i-marketing_Dziurski.pdfpl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoWarszawa : Oficyna Wydawnicza SGHpl
dc.publisher.ministerialSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceOTHER
dc.rights.uri*
dc.share.typeinne
dc.sourceinfoliczba autorów 53; liczba stron 445; liczba arkuszy wydawniczych 29,6;pl
dc.subject.ensmart citypl
dc.subject.enSME sectorpl
dc.subject.enleisure industrypl
dc.subject.enbusiness modelpl
dc.subject.plsmart citypl
dc.subject.plMSPpl
dc.subject.plprzemysł czasu wolnegopl
dc.subject.plmodel biznesowypl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleMałe i średnie przedsiębiorstwa w przestrzeni smart city : model biznesowy dla organizacji przemysłu czasu wolnegopl
dc.title.alternativeSmall- and medium-sized enterprises in smart city environment : business model innovation for leisure time industry organizationpl
dc.title.containerInnowacje i marketing we współczesnych organizacjach : wybrane zagadnieniapl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the article is to present an innovative business model aimed at contemporary leisure time industry organizations, operating in the smart city space. In the first step, based on the literature review, the author assumes that, in the current development phase of smart cities is declining the importance of infrastructure development activities. In the second step,the author present results of original researches. The final proposal resulting from own research is a 4‑factor business model.
dc.abstract.plpl
W miastach mieszka ponad połowa ludności świata. Rozwój miast generuje napięcie pomiędzy niespotykanymi dotąd obszarami dobrobytu oraz możliwości edukacyjnych i konsumpcji a problemami związanymi z emisją zanieczyszczeń, transportem, koniecznością rozbudowy infrastruktury. Na podstawie przeglądu literatury autor wychodzi z założenia, że w obecnej fazie rozwoju smart city zmniejsza się w porównaniu z latami wcześniejszymi znaczenie działań związanych z tworzeniem infrastruktury, a coraz większe znaczenie ma odczytywanie przez mieszkańców złożonej przestrzeni wysyconej technologiami. Celem rozdziału jest prezentacja innowacyjnego modelu biznesowego adresowanego dla współczesnych organizacji przemysłu czasu wolnego działających w przestrzeni smart city. W badaniach własnych użyto metod analizy danych jakościowych, takich jak analiza treści oraz analiza znaczeń. Analizowany materiał badawczy pochodzi z lat 2017–2019. Finalną propozycją wynikającą z badań własnych jest czteroczynnikowy model biznesowy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
dc.contributor.authorpl
Rosiński, Jerzy - 131696
dc.contributor.editorpl
Bohdanowicz, Leszek
dc.contributor.editorpl
Dziurski, Patryk
dc.date.accessionpl
2021-01-04
dc.date.accessioned
2021-01-05T10:57:48Z
dc.date.available
2021-01-05T10:57:48Z
dc.date.issuedpl
2020
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.physicalpl
395-422
dc.description.publicationpl
1,8
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.bookweblinkpl
http://slz.sgh.waw.pl/wp-content/uploads/2020/12/69_VI_20_Innowacje-i-marketing_Dziurski.pdf
dc.identifier.isbnpl
978-83-8030-380-5
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/259687
dc.identifier.weblinkpl
http://slz.sgh.waw.pl/wp-content/uploads/2020/12/69_VI_20_Innowacje-i-marketing_Dziurski.pdf
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH
dc.publisher.ministerialpl
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
OTHER
dc.rights.uri*
dc.share.type
inne
dc.sourceinfopl
liczba autorów 53; liczba stron 445; liczba arkuszy wydawniczych 29,6;
dc.subject.enpl
smart city
dc.subject.enpl
SME sector
dc.subject.enpl
leisure industry
dc.subject.enpl
business model
dc.subject.plpl
smart city
dc.subject.plpl
MSP
dc.subject.plpl
przemysł czasu wolnego
dc.subject.plpl
model biznesowy
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Małe i średnie przedsiębiorstwa w przestrzeni smart city : model biznesowy dla organizacji przemysłu czasu wolnego
dc.title.alternativepl
Small- and medium-sized enterprises in smart city environment : business model innovation for leisure time industry organization
dc.title.containerpl
Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach : wybrane zagadnienia
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
26
Views per month
Views per city
Krakow
7
Wroclaw
3
Gmina Zabierzów
2
Lubcza
2
Warsaw
2
Bolechowice
1
Dublin
1
Gorlice
1
Lubartow
1
Makowiska
1

No access

No Thumbnail Available