Happening jako forma promocji

licenciate
dc.abstract.enNowadays people are exposed to advertising everywhere they go. The numerous commercials become annoying and more and more frequently ignored. In this reality, the essential aspect of a successful campaign is gaining the attention of the recipients. New marketing solutions are arising. The aim of this paper is to introduce and describe the use of a happening as a form of advertising, with particular emphasis on one of its types which is flash mob. It has been explained what are promotion, marketing and ambient marketing. In the following parts, examples of advertising products and services by the use of happenings have been discussed. On the grounds of an interview with Tomasz Tryczyński, the organizer of several dozens of flash mobs in Cracow, it has been described how they come into being. Using a survey research it has been checked if the Internet users are familiar with the concept of a flash mob and if this kind of happening is, in their opinion, attractive.pl
dc.abstract.plReklamy otaczają odbiorców ze wszystkich stron, przez co stają się irytujące i coraz częściej są ignorowane. W takiej rzeczywistości istotnym aspektem udanej promocji jest pozyskanie uwagi odbiorców. Powstają nowe rozwiązania marketingowe i są one stopniowo upowszechniane. Celem pracy jest opisanie i przybliżenie zjawiska wykorzystania happeningu jako formy promocji, ze szczególnym naciskiem na jeden z jego rodzajów, jakim jest flash mob. Wyjaśniono, czym jest promocja, marketing i ambient marketing. W kolejnych częściach zostały omówione przykłady promowania produktu czy usługi za pomocą happeningu. Na podstawie wywiadu z Tomaszem Tryczyńskim, organizatorem kilkudziesięciu flash mobów w Krakowie opisano, jak one powstają. Za pomocą badania ankietowego sprawdzono, czy użytkownicy Internetu zaznajomieni są z pojęciem flash mobu i czy taki rodzaj happeningu jest ich zdaniem interesujący.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKopeć, Katarzynapl
dc.contributor.authorFlajszer, Anetapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKopeć, Katarzynapl
dc.contributor.reviewerPluszyńska, Annapl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:34:23Z
dc.date.available2020-07-27T23:34:23Z
dc.date.submitted2019-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-132234-229241pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234730
dc.languagepolpl
dc.subject.enhappening, promotion, flash mob, ambient marketing, marketing eventpl
dc.subject.plhappening, promocja, flash mob, ambient marketing, wydarzenie marketingowepl
dc.titleHappening jako forma promocjipl
dc.title.alternativeHappening as a form of promotionpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays people are exposed to advertising everywhere they go. The numerous commercials become annoying and more and more frequently ignored. In this reality, the essential aspect of a successful campaign is gaining the attention of the recipients. New marketing solutions are arising. The aim of this paper is to introduce and describe the use of a happening as a form of advertising, with particular emphasis on one of its types which is flash mob. It has been explained what are promotion, marketing and ambient marketing. In the following parts, examples of advertising products and services by the use of happenings have been discussed. On the grounds of an interview with Tomasz Tryczyński, the organizer of several dozens of flash mobs in Cracow, it has been described how they come into being. Using a survey research it has been checked if the Internet users are familiar with the concept of a flash mob and if this kind of happening is, in their opinion, attractive.
dc.abstract.plpl
Reklamy otaczają odbiorców ze wszystkich stron, przez co stają się irytujące i coraz częściej są ignorowane. W takiej rzeczywistości istotnym aspektem udanej promocji jest pozyskanie uwagi odbiorców. Powstają nowe rozwiązania marketingowe i są one stopniowo upowszechniane. Celem pracy jest opisanie i przybliżenie zjawiska wykorzystania happeningu jako formy promocji, ze szczególnym naciskiem na jeden z jego rodzajów, jakim jest flash mob. Wyjaśniono, czym jest promocja, marketing i ambient marketing. W kolejnych częściach zostały omówione przykłady promowania produktu czy usługi za pomocą happeningu. Na podstawie wywiadu z Tomaszem Tryczyńskim, organizatorem kilkudziesięciu flash mobów w Krakowie opisano, jak one powstają. Za pomocą badania ankietowego sprawdzono, czy użytkownicy Internetu zaznajomieni są z pojęciem flash mobu i czy taki rodzaj happeningu jest ich zdaniem interesujący.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kopeć, Katarzyna
dc.contributor.authorpl
Flajszer, Aneta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kopeć, Katarzyna
dc.contributor.reviewerpl
Pluszyńska, Anna
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:34:23Z
dc.date.available
2020-07-27T23:34:23Z
dc.date.submittedpl
2019-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-132234-229241
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234730
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
happening, promotion, flash mob, ambient marketing, marketing event
dc.subject.plpl
happening, promocja, flash mob, ambient marketing, wydarzenie marketingowe
dc.titlepl
Happening jako forma promocji
dc.title.alternativepl
Happening as a form of promotion
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
57
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Poznan
5
Wroclaw
3
Gdansk
2
Katowice
2
Krakow
2
Nowy Targ
2
Ryki
2
Boleslawiec
1
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available