Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola reklam w podejmowaniu decyzji o zakupie suplementów diety przez konsumentów w Polsce
The role of the diet supplement advertisements in the process of making purchase decision by Polish consumers
suplement diety – reklama – decyzje konsumenckie
dietary supplements – advertisement – consumer decisions
Praca bada rolę reklamy suplementów diety w procesie podejmowania decyzji nabywczych przez konsumentów w Polsce. W ujęciu teoretycznym praca przedstawia działania marketingowe w tym wykorzystanie reklamy do promocji produktów oraz komunikacji między producentem a potencjalnym odbiorcą. Porusza ona również zagadnie funkcjonowania rynku suplementów diety w Polsce, jego strukturę, dynamikę oraz specyfikę. Jej celem empirycznym jest określenie znaczenia reklamy suplementów diety w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz czynników którymi kierują się konsumenci przy ich dokonywaniu. Praca ma również na celu usystematyzowanie wiedzy o kategoriach suplementów diety jakie preferują konsumenci na rynku w Polsce a także źródeł informacji o tych produktach. Na jej potrzeby zrealizowano badania ankietowe w lipcu 2020 roku wśród 192 osób obu płci w wieku powyżej 18 lat, pochodzących z miasta i wsi i charakteryzujących się różnym statusem zawodowym. Ustalono, że mężczyźni częściej kierują się reklamą przy podejmowaniu decyzji zakupowych suplementów diety oraz ich przychylniejsze nastawienie do tej formy promocji. Ponadto zaobserwowano skłonność do zakupu suplementów diety o rożnym przeznaczeniu i w rożnej częstotliwości w zależności od płci oraz wieku nabywców.
This thesis explores the role of the diet supplement advertisement in the process of making purchase decision by Polish consumers. Theoretically the thesis presents marketing activities such as using advertisements as the products promotion and communication between the producer and the potential recipient. It also deals with the functioning of the diet supplements market in Poland, its structure, dynamics and specificity. Its goal is to determine the importance of advertising diet supplements in the process of making purchase decisions and the factors which guide consumers while making them. The thesis aims also in systematising the knowledge about the categories of diet supplements preferred by consumers in Poland, as well as the knowledge about sources of information about these products. For the needs of this thesis, a survey was carried out in July 2020 among 192 people of both sexes, aged over 18, coming from the city and the countryside and characterized by different professional status. It was found that men are more likely to be guided by advertising while making decisions about purchasing dietary supplements and that they have more postive attitude to this form of promotion. Moreover, there was a tendency of buying diet supplements for various purposes and in different frequency depending on the sex and age of the buyers.
dc.abstract.en | This thesis explores the role of the diet supplement advertisement in the process of making purchase decision by Polish consumers. Theoretically the thesis presents marketing activities such as using advertisements as the products promotion and communication between the producer and the potential recipient. It also deals with the functioning of the diet supplements market in Poland, its structure, dynamics and specificity. Its goal is to determine the importance of advertising diet supplements in the process of making purchase decisions and the factors which guide consumers while making them. The thesis aims also in systematising the knowledge about the categories of diet supplements preferred by consumers in Poland, as well as the knowledge about sources of information about these products. For the needs of this thesis, a survey was carried out in July 2020 among 192 people of both sexes, aged over 18, coming from the city and the countryside and characterized by different professional status. It was found that men are more likely to be guided by advertising while making decisions about purchasing dietary supplements and that they have more postive attitude to this form of promotion. Moreover, there was a tendency of buying diet supplements for various purposes and in different frequency depending on the sex and age of the buyers. | pl |
dc.abstract.pl | Praca bada rolę reklamy suplementów diety w procesie podejmowania decyzji nabywczych przez konsumentów w Polsce. W ujęciu teoretycznym praca przedstawia działania marketingowe w tym wykorzystanie reklamy do promocji produktów oraz komunikacji między producentem a potencjalnym odbiorcą. Porusza ona również zagadnie funkcjonowania rynku suplementów diety w Polsce, jego strukturę, dynamikę oraz specyfikę. Jej celem empirycznym jest określenie znaczenia reklamy suplementów diety w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz czynników którymi kierują się konsumenci przy ich dokonywaniu. Praca ma również na celu usystematyzowanie wiedzy o kategoriach suplementów diety jakie preferują konsumenci na rynku w Polsce a także źródeł informacji o tych produktach. Na jej potrzeby zrealizowano badania ankietowe w lipcu 2020 roku wśród 192 osób obu płci w wieku powyżej 18 lat, pochodzących z miasta i wsi i charakteryzujących się różnym statusem zawodowym. Ustalono, że mężczyźni częściej kierują się reklamą przy podejmowaniu decyzji zakupowych suplementów diety oraz ich przychylniejsze nastawienie do tej formy promocji. Ponadto zaobserwowano skłonność do zakupu suplementów diety o rożnym przeznaczeniu i w rożnej częstotliwości w zależności od płci oraz wieku nabywców. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.author | Wróblewska, Dominika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T23:13:29Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T23:13:29Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-139789-196262 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252089 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | dietary supplements – advertisement – consumer decisions | pl |
dc.subject.pl | suplement diety – reklama – decyzje konsumenckie | pl |
dc.title | Rola reklam w podejmowaniu decyzji o zakupie suplementów diety przez konsumentów w Polsce | pl |
dc.title.alternative | The role of the diet supplement advertisements in the process of making purchase decision by Polish consumers | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |