Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Znaczenie mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku na przykładzie reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce
Role of social media in image building by the example of Poland national sports teams
media społecznościowe, wizerunek, kreowanie wizerunku, organizacje sportowe, Facebook, Twitter, YouTube,
social media, image, image building, sports organizations, Facebook, Twitter, YouTube
W niniejszej pracy licencjackiej, autor podjął temat mediów społecznościowych, jako istotnego elementu w kreowaniu wizerunku drużyn sportowych. Wykorzystując dostępne raporty, a także narzędzia służące badaniom aktywności w social media, dokonał analizy ilościowej i jakościowej działań prowadzonych na profilach reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce, w trzech popularnych serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter, YouTube). Poczynione kroki pozwoliły wyłonić pewne podobieństwa i różnice w sposobie angażowania fanów za pośrednictwem wymienionych platform. Wskazano zadania i cele każdego z serwisów. Pod uwagę wzięte zostały również inne czynniki, które mogą sprzyjać skutecznemu docieraniu do jak największej grupy odbiorców - np. wyniki osiągane przez poszczególne reprezentacje, czy też popularność dyscyplin sportowych w Polsce. Wiedza zaczerpnięta z literatury specjalistycznej, uzupełniona została wywiadem z ekspertem, rzecznikiem prasowy reprezentacji Polski w koszykówce, w którym opowiada o swojej pracy i dzieli się spostrzeżeniami na temat mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku.
In this thesis, the author has taken up the issue of social media as an important element in image building of sports teams. Using the available reports as well as social media monitoring tools, author conducted quantitative and qualitative analysis of activity and user engagement on the profiles of Poland national sports teams in three popular social networks (Facebook, Twitter, YouTube). The author pointed out the similarities and differences in how fans engage with platforms. Other factors that may help to reach out to as many recipients as possible are also taken into consideration. Those may contain the results achieved by teams or the popularity of sports disciplines in Poland. Conclusions based on the literature were supplemented by an interview with an expert, spokesperson of the Polish national basketball team. The interview was about all the insights related to image building in social media.
dc.abstract.en | In this thesis, the author has taken up the issue of social media as an important element in image building of sports teams. Using the available reports as well as social media monitoring tools, author conducted quantitative and qualitative analysis of activity and user engagement on the profiles of Poland national sports teams in three popular social networks (Facebook, Twitter, YouTube). The author pointed out the similarities and differences in how fans engage with platforms. Other factors that may help to reach out to as many recipients as possible are also taken into consideration. Those may contain the results achieved by teams or the popularity of sports disciplines in Poland. Conclusions based on the literature were supplemented by an interview with an expert, spokesperson of the Polish national basketball team. The interview was about all the insights related to image building in social media. | pl |
dc.abstract.pl | W niniejszej pracy licencjackiej, autor podjął temat mediów społecznościowych, jako istotnego elementu w kreowaniu wizerunku drużyn sportowych. Wykorzystując dostępne raporty, a także narzędzia służące badaniom aktywności w social media, dokonał analizy ilościowej i jakościowej działań prowadzonych na profilach reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce, w trzech popularnych serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter, YouTube). Poczynione kroki pozwoliły wyłonić pewne podobieństwa i różnice w sposobie angażowania fanów za pośrednictwem wymienionych platform. Wskazano zadania i cele każdego z serwisów. Pod uwagę wzięte zostały również inne czynniki, które mogą sprzyjać skutecznemu docieraniu do jak największej grupy odbiorców - np. wyniki osiągane przez poszczególne reprezentacje, czy też popularność dyscyplin sportowych w Polsce. Wiedza zaczerpnięta z literatury specjalistycznej, uzupełniona została wywiadem z ekspertem, rzecznikiem prasowy reprezentacji Polski w koszykówce, w którym opowiada o swojej pracy i dzieli się spostrzeżeniami na temat mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Winiarska-Brodowska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.author | Szarwark, Piotr | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Winiarska-Brodowska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.reviewer | Bukowski, Michał - 160618 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T08:41:24Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T08:41:24Z | |
dc.date.submitted | 2017-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116153-176520 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221472 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | social media, image, image building, sports organizations, Facebook, Twitter, YouTube | pl |
dc.subject.pl | media społecznościowe, wizerunek, kreowanie wizerunku, organizacje sportowe, Facebook, Twitter, YouTube, | pl |
dc.title | Znaczenie mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku na przykładzie reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce | pl |
dc.title.alternative | Role of social media in image building by the example of Poland national sports teams | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |