Znaczenie mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku na przykładzie reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce

licenciate
dc.abstract.enIn this thesis, the author has taken up the issue of social media as an important element in image building of sports teams. Using the available reports as well as social media monitoring tools, author conducted quantitative and qualitative analysis of activity and user engagement on the profiles of Poland national sports teams in three popular social networks (Facebook, Twitter, YouTube). The author pointed out the similarities and differences in how fans engage with platforms. Other factors that may help to reach out to as many recipients as possible are also taken into consideration. Those may contain the results achieved by teams or the popularity of sports disciplines in Poland. Conclusions based on the literature were supplemented by an interview with an expert, spokesperson of the Polish national basketball team. The interview was about all the insights related to image building in social media.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy licencjackiej, autor podjął temat mediów społecznościowych, jako istotnego elementu w kreowaniu wizerunku drużyn sportowych. Wykorzystując dostępne raporty, a także narzędzia służące badaniom aktywności w social media, dokonał analizy ilościowej i jakościowej działań prowadzonych na profilach reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce, w trzech popularnych serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter, YouTube). Poczynione kroki pozwoliły wyłonić pewne podobieństwa i różnice w sposobie angażowania fanów za pośrednictwem wymienionych platform. Wskazano zadania i cele każdego z serwisów. Pod uwagę wzięte zostały również inne czynniki, które mogą sprzyjać skutecznemu docieraniu do jak największej grupy odbiorców - np. wyniki osiągane przez poszczególne reprezentacje, czy też popularność dyscyplin sportowych w Polsce. Wiedza zaczerpnięta z literatury specjalistycznej, uzupełniona została wywiadem z ekspertem, rzecznikiem prasowy reprezentacji Polski w koszykówce, w którym opowiada o swojej pracy i dzieli się spostrzeżeniami na temat mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWiniarska-Brodowska, Małgorzatapl
dc.contributor.authorSzarwark, Piotrpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWiniarska-Brodowska, Małgorzatapl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:41:24Z
dc.date.available2020-07-27T08:41:24Z
dc.date.submitted2017-06-30pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-116153-176520pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221472
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial media, image, image building, sports organizations, Facebook, Twitter, YouTubepl
dc.subject.plmedia społecznościowe, wizerunek, kreowanie wizerunku, organizacje sportowe, Facebook, Twitter, YouTube,pl
dc.titleZnaczenie mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku na przykładzie reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówcepl
dc.title.alternativeRole of social media in image building by the example of Poland national sports teamspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this thesis, the author has taken up the issue of social media as an important element in image building of sports teams. Using the available reports as well as social media monitoring tools, author conducted quantitative and qualitative analysis of activity and user engagement on the profiles of Poland national sports teams in three popular social networks (Facebook, Twitter, YouTube). The author pointed out the similarities and differences in how fans engage with platforms. Other factors that may help to reach out to as many recipients as possible are also taken into consideration. Those may contain the results achieved by teams or the popularity of sports disciplines in Poland. Conclusions based on the literature were supplemented by an interview with an expert, spokesperson of the Polish national basketball team. The interview was about all the insights related to image building in social media.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy licencjackiej, autor podjął temat mediów społecznościowych, jako istotnego elementu w kreowaniu wizerunku drużyn sportowych. Wykorzystując dostępne raporty, a także narzędzia służące badaniom aktywności w social media, dokonał analizy ilościowej i jakościowej działań prowadzonych na profilach reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce, w trzech popularnych serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter, YouTube). Poczynione kroki pozwoliły wyłonić pewne podobieństwa i różnice w sposobie angażowania fanów za pośrednictwem wymienionych platform. Wskazano zadania i cele każdego z serwisów. Pod uwagę wzięte zostały również inne czynniki, które mogą sprzyjać skutecznemu docieraniu do jak największej grupy odbiorców - np. wyniki osiągane przez poszczególne reprezentacje, czy też popularność dyscyplin sportowych w Polsce. Wiedza zaczerpnięta z literatury specjalistycznej, uzupełniona została wywiadem z ekspertem, rzecznikiem prasowy reprezentacji Polski w koszykówce, w którym opowiada o swojej pracy i dzieli się spostrzeżeniami na temat mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Winiarska-Brodowska, Małgorzata
dc.contributor.authorpl
Szarwark, Piotr
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Winiarska-Brodowska, Małgorzata
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:41:24Z
dc.date.available
2020-07-27T08:41:24Z
dc.date.submittedpl
2017-06-30
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-116153-176520
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221472
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social media, image, image building, sports organizations, Facebook, Twitter, YouTube
dc.subject.plpl
media społecznościowe, wizerunek, kreowanie wizerunku, organizacje sportowe, Facebook, Twitter, YouTube,
dc.titlepl
Znaczenie mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku na przykładzie reprezentacji Polski w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce
dc.title.alternativepl
Role of social media in image building by the example of Poland national sports teams
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
130
Views per month
Views per city
Warsaw
26
Wroclaw
16
Poznan
7
Bukowno
6
Krakow
6
Szczecin
6
Katowice
4
Skarzysko-Kamienna
4
Gdynia
3
Blachownia
2

No access

No Thumbnail Available