Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie świadomości marki przy użyciu marketingu sensorycznego jako nowe podejście do wyróżniania się na rynku
Creating of brand’s awareness using sensory marketing as a new way to distinguishing in the market.
MARKETING SENSORYCZNY, KLIENT, ZMYSŁY, WIZERUNEK, MARKA
SENSORY MARKETING, CUSTOMER, SENSES, IMAGE, BRAND
W niniejszej pracy poruszono tematykę marketingu sensorycznego w procesie kreowania świadomości marki, która pozwala uzyskać przewagę na rynku oraz wyróżnić się na tle konkurencji. Cel pracy zakłada określenie bodźców wpływające na zachowania konsumentów oraz ich decyzje zakupowe. Praca prezentuje jak istotne znaczenie mają ludzkie zmysły w doświadczaniu marki i tworzeniu jej pozytywnego wizerunku. Przedstawiono opis każdego ze zmysłów oraz ich wpływ na wybór konsumentów. Dodatkowo przeanalizowano jakie elementy sensoryczne zachęcają klientów do odwiedzenia sklepu oraz zakupu konkretnej marki. Zbadano czynniki kierujące wyborem danej marki oraz budowaniu pozytywnego obrazu marki w umysłach konsumentów. Udowodniono, że zmysły węchu, słuchu, smaku, wzroku i dotyku kreują doświadczenia w trakcie zakupów oraz konsumpcji. Niewątpliwie faktem stało się, że umiejętnie wykorzystanie elementów sensorycznych wpływa na emocje i nastrój konsumentów oraz kreują świadomość marki i przywiązanie do niej. Przeanalizowanie marketingu sensorycznego z perspektywy teoretycznej oraz praktycznej pozwala stwierdzić, że nowo narodzona koncepcja jest coraz częściej stosowana w miejscach handlu i przekłada się na kształtowanie wizerunku marki.
In the following master’s thesis has been described the sensory marketing in creating of brand’s awareness process. The sensory marketing enables to acquire the competitive advantage in the market and distinguish among competitors. Hence, the aim of the thesis is to evaluate the incentives which influence on consumers’ behavior and their choices. The thesis describes how important the human senses are in experience of brand and creating its positive brand image. It has been presented a description of each one of human senses and their influence on consumers’ choices. Moreover, it has been investigated the factors which help to chose the brand and create positive brand image in consumers’ minds. It proved that senses such as sense of sight, sense of hear, sense of touch, sense of smell and sense of taste allow to creating experiences during the shopping and consumption. Undoubtedly, this is the fact that using of sensory elements in a right way influence on emotions and consumers’ mood. Moreover, they create of brand’s awareness and allegiance to its. The sensory marketing allow to ascertain that the new concept is used in many places more and more often. It leads to creating of brand’s image.
dc.abstract.en | In the following master’s thesis has been described the sensory marketing in creating of brand’s awareness process. The sensory marketing enables to acquire the competitive advantage in the market and distinguish among competitors. Hence, the aim of the thesis is to evaluate the incentives which influence on consumers’ behavior and their choices. The thesis describes how important the human senses are in experience of brand and creating its positive brand image. It has been presented a description of each one of human senses and their influence on consumers’ choices. Moreover, it has been investigated the factors which help to chose the brand and create positive brand image in consumers’ minds. It proved that senses such as sense of sight, sense of hear, sense of touch, sense of smell and sense of taste allow to creating experiences during the shopping and consumption. Undoubtedly, this is the fact that using of sensory elements in a right way influence on emotions and consumers’ mood. Moreover, they create of brand’s awareness and allegiance to its. The sensory marketing allow to ascertain that the new concept is used in many places more and more often. It leads to creating of brand’s image. | pl |
dc.abstract.pl | W niniejszej pracy poruszono tematykę marketingu sensorycznego w procesie kreowania świadomości marki, która pozwala uzyskać przewagę na rynku oraz wyróżnić się na tle konkurencji. Cel pracy zakłada określenie bodźców wpływające na zachowania konsumentów oraz ich decyzje zakupowe. Praca prezentuje jak istotne znaczenie mają ludzkie zmysły w doświadczaniu marki i tworzeniu jej pozytywnego wizerunku. Przedstawiono opis każdego ze zmysłów oraz ich wpływ na wybór konsumentów. Dodatkowo przeanalizowano jakie elementy sensoryczne zachęcają klientów do odwiedzenia sklepu oraz zakupu konkretnej marki. Zbadano czynniki kierujące wyborem danej marki oraz budowaniu pozytywnego obrazu marki w umysłach konsumentów. Udowodniono, że zmysły węchu, słuchu, smaku, wzroku i dotyku kreują doświadczenia w trakcie zakupów oraz konsumpcji. Niewątpliwie faktem stało się, że umiejętnie wykorzystanie elementów sensorycznych wpływa na emocje i nastrój konsumentów oraz kreują świadomość marki i przywiązanie do niej. Przeanalizowanie marketingu sensorycznego z perspektywy teoretycznej oraz praktycznej pozwala stwierdzić, że nowo narodzona koncepcja jest coraz częściej stosowana w miejscach handlu i przekłada się na kształtowanie wizerunku marki. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Baran, Grzegorz - 143662 | pl |
dc.contributor.author | Furman, Ilona | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Baran, Grzegorz - 143662 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marzec, Małgorzata - 130370 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T01:47:37Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T01:47:37Z | |
dc.date.submitted | 2016-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-109112-200796 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215195 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SENSORY MARKETING, CUSTOMER, SENSES, IMAGE, BRAND | pl |
dc.subject.pl | MARKETING SENSORYCZNY, KLIENT, ZMYSŁY, WIZERUNEK, MARKA | pl |
dc.title | Kreowanie świadomości marki przy użyciu marketingu sensorycznego jako nowe podejście do wyróżniania się na rynku | pl |
dc.title.alternative | Creating of brand’s awareness using sensory marketing as a new way to distinguishing in the market. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |