Reading distractors present among high school students

master
dc.abstract.enThe main aim of the thesis is to look into reading distractors present among high school students. The participants in this research are seventeen-year-old and eighteen-years-old learners of English as a foreign language attending to the high schools in Kielce, Poland. They fill questionnaires whose goal is to investigate students’ reading habits. Additionally, thanks to the questionnaires it is possible to determine whether there are any specific reading habits facilitating or hindering reading comprehension. Participants also read 4 sample texts and answer reading comprehension questions of a multiple choice which follow the texts. Test results are intended to provide the researcher information to what extent and how reading distractors affect reading comprehension, and which of the distractors are the most and the least dominant ones.pl
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie dystraktorów czytania obecnych wśród uczniów szkół średnich. Uczestnicy badania to grupa siedemnastolatków i osiemnastolatków uczęszczających do szkół średnich w Kielcach, w Polsce. Uczniowie uzupełniają kwestionariusze, których celem jest sprawdzenie nawyków czytelniczych badanych. Kwestionariusze umożliwiają również ustalenie, czy istnieją konkretne nawyki czytelnicze ułatwiające bądź utrudniające rozumienie treści tekstu. Badani otrzymują także do przeczytania krótkie teksty, po których następują pytania na zrozumienie treści. Wyniki testów (tj. odpowiedzi na pytania) mają za zadanie zapewnić badaczowi informacje, w jakim stopniu i w jaki sposób dystraktory czytania wpływają na rozumienie treści. Ponadto, owe wyniki pozwalają określić, który z nich jest najbardziej, a który najmniej dominujący na tle pozostałych.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.contributor.advisorJaroszek, Marcin - 128482 pl
dc.contributor.authorSzczepanek, Agatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerKusiak-Pisowacka, Monika - 129792 pl
dc.contributor.reviewerJaroszek, Marcin - 128482 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T18:25:22Z
dc.date.available2020-07-26T18:25:22Z
dc.date.submitted2015-10-29pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-101330-150117pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208332
dc.languageengpl
dc.subject.enreading, reading distractors, high school, reading comprehension, reading habitspl
dc.subject.plczytanie, dystraktory czytania, szkoła średnia, czytanie ze zrozumieniem, nawyki czytelniczepl
dc.titleReading distractors present among high school studentspl
dc.title.alternativeDystraktory czytania obecne wśród uczniów szkół średnichpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of the thesis is to look into reading distractors present among high school students. The participants in this research are seventeen-year-old and eighteen-years-old learners of English as a foreign language attending to the high schools in Kielce, Poland. They fill questionnaires whose goal is to investigate students’ reading habits. Additionally, thanks to the questionnaires it is possible to determine whether there are any specific reading habits facilitating or hindering reading comprehension. Participants also read 4 sample texts and answer reading comprehension questions of a multiple choice which follow the texts. Test results are intended to provide the researcher information to what extent and how reading distractors affect reading comprehension, and which of the distractors are the most and the least dominant ones.
dc.abstract.plpl
Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie dystraktorów czytania obecnych wśród uczniów szkół średnich. Uczestnicy badania to grupa siedemnastolatków i osiemnastolatków uczęszczających do szkół średnich w Kielcach, w Polsce. Uczniowie uzupełniają kwestionariusze, których celem jest sprawdzenie nawyków czytelniczych badanych. Kwestionariusze umożliwiają również ustalenie, czy istnieją konkretne nawyki czytelnicze ułatwiające bądź utrudniające rozumienie treści tekstu. Badani otrzymują także do przeczytania krótkie teksty, po których następują pytania na zrozumienie treści. Wyniki testów (tj. odpowiedzi na pytania) mają za zadanie zapewnić badaczowi informacje, w jakim stopniu i w jaki sposób dystraktory czytania wpływają na rozumienie treści. Ponadto, owe wyniki pozwalają określić, który z nich jest najbardziej, a który najmniej dominujący na tle pozostałych.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.contributor.advisorpl
Jaroszek, Marcin - 128482
dc.contributor.authorpl
Szczepanek, Agata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792
dc.contributor.reviewerpl
Jaroszek, Marcin - 128482
dc.date.accessioned
2020-07-26T18:25:22Z
dc.date.available
2020-07-26T18:25:22Z
dc.date.submittedpl
2015-10-29
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-101330-150117
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208332
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
reading, reading distractors, high school, reading comprehension, reading habits
dc.subject.plpl
czytanie, dystraktory czytania, szkoła średnia, czytanie ze zrozumieniem, nawyki czytelnicze
dc.titlepl
Reading distractors present among high school students
dc.title.alternativepl
Dystraktory czytania obecne wśród uczniów szkół średnich
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Chandler
2
Dublin
2
Madrid
2
Bayreuth
1
Krakow
1
Nowe Chechlo
1
Nowy Targ
1

No access

No Thumbnail Available