Der narrative Ansatz im frühen Unterricht Deutsch als Fremdsprache

master
dc.abstract.enThe subject of this master’s thesis is method of narration in infant teaching of German. The thesis consists of both, theoretical and practical parts. Theoretical part consists of three chapters. First one describes five principles out of thirteen, which are essential in teaching foreign languages. Among other things, multisensory presentation principle, that helps students use every sense in learning foreign language, is provided. Second chapter is dedicated to additional aspects, that should be taken into consideration while using the method of narration. Criteria for selecting texts and their adaptations are listed, special attention is paid for the role of fairy tale, as a sample of a chosen text. There are also methods of presenting and different kinds of literary texts mentioned. The role of a teacher and his/her serving the method of narration is crucial here. The third chapter is entirely dedicated to a Storytelling method. The practical part describes my work in a kindergarten, where the method of narration, including Storytelling was applied.pl
dc.abstract.otherDas Thema der vorliegenden Magisterarbeit ist der narrative Ansatz im frühen Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Diese Arbeit besteht aus theoretischer und praktischer Teil. Zu dem theoretischen Teil gehören drei Abschnitte. Im ersten Abschnitt werden die ausgewählten Grundsätze genannt, die sehr wichtig für den Fremdsprachenunterricht sind. Unter anderem wird die multisensorische Präsentation beschrieben, dank deren alle Sinne der Schüler beim Sprachenlernen genutzt sind. Im zweiten Kapitel werden die bei dem narrativen Ansatz zu beobachtenden Aspekte beschrieben. Genannt wird: Kriterien bei der Wahl des Textes und die Adaptation, gründlicher wird als Beispiel die Rolle des Märchens beschrieben. Erwähnt werden auch die Methoden der Präsentation und Textsorten. Wichtig ist auch die Rolle des Lehrers und seine Funktion, die er bei dem narrativen Ansatz hat. Der dritte Abschnitt wird der storytelling Methode gewidmet. Der praktische Teil befasste sich mit meiner Arbeit im Kindergarten, wo ich die storytelling Methode genutzt habe.pl
dc.abstract.plTematem przedłożonej pracy magisterskiej jest metoda narracji w nauczaniu początkowym języka niemieckiego. Praca składa się z części teoretycznej oraz praktycznej. W część teoretyczną wchodzą 3 rozdziały. Pierwszy z nich opisuje 5 zasad wybranych spośród 13, które są nieodzowne w nauczaniu języka obcego. M.in. opisana została zasada multisensorycznej prezentacji, dzięki której zostają wykorzystane wszystkie zmysły uczniów w nauce języka obcego. Rozdział drugi poświęcony jest dodatkowym aspektom, które powinny zostać uwzględnione przy metodzie narracji. Wymienione zostają kryteria doboru tekstów i ich adaptacja, bliżej zostaje opisana rola bajki, jako przykład wybranego tekstu. Wspomniane zostały również metody prezentacji oraz rodzaje tekstów literackich. Ważna jest tutaj także rola nauczyciela i jego funkcja jaką pełni w metodzie narracji. Rozdział trzeci w całości poświęcony jest metodzie Storytelling. Część praktyczna opisuje moją pracę w przedszkolu, gdzie została wykorzystana metoda narracji, w tym Storytelling.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.contributor.advisorSowa-Babik, Halina - 132014 pl
dc.contributor.authorWróbel, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerSowa-Babik, Halina - 132014 pl
dc.contributor.reviewerKaleta-Wojtasik, Sławomira - 128596 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:33:51Z
dc.date.available2020-07-24T16:33:51Z
dc.date.submitted2013-09-16pl
dc.fieldofstudyfilologia germańskapl
dc.identifier.apddiploma-75188-149888pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187997
dc.languagegerpl
dc.subject.enMethod of narration, infant teaching, the role of a teacher, text adaptationpl
dc.subject.otherDer narrative Ansatz, Frühfremdsprachenunterricht, Die Rolle des Lehrers, Die Adaptation des Textespl
dc.subject.plmetoda narracji, wczesnoszkolne nauczanie języka obcego, rola nauczyciela, adaptacja tekstówpl
dc.titleDer narrative Ansatz im frühen Unterricht Deutsch als Fremdsprachepl
dc.title.alternativeMetoda narracji we wczesnoszkolnym nauczaniu języka niemieckiego jako języka obcegopl
dc.title.alternativeThe method of narration in infant teaching, German as a foreign languagepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this master’s thesis is method of narration in infant teaching of German. The thesis consists of both, theoretical and practical parts. Theoretical part consists of three chapters. First one describes five principles out of thirteen, which are essential in teaching foreign languages. Among other things, multisensory presentation principle, that helps students use every sense in learning foreign language, is provided. Second chapter is dedicated to additional aspects, that should be taken into consideration while using the method of narration. Criteria for selecting texts and their adaptations are listed, special attention is paid for the role of fairy tale, as a sample of a chosen text. There are also methods of presenting and different kinds of literary texts mentioned. The role of a teacher and his/her serving the method of narration is crucial here. The third chapter is entirely dedicated to a Storytelling method. The practical part describes my work in a kindergarten, where the method of narration, including Storytelling was applied.
dc.abstract.otherpl
Das Thema der vorliegenden Magisterarbeit ist der narrative Ansatz im frühen Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Diese Arbeit besteht aus theoretischer und praktischer Teil. Zu dem theoretischen Teil gehören drei Abschnitte. Im ersten Abschnitt werden die ausgewählten Grundsätze genannt, die sehr wichtig für den Fremdsprachenunterricht sind. Unter anderem wird die multisensorische Präsentation beschrieben, dank deren alle Sinne der Schüler beim Sprachenlernen genutzt sind. Im zweiten Kapitel werden die bei dem narrativen Ansatz zu beobachtenden Aspekte beschrieben. Genannt wird: Kriterien bei der Wahl des Textes und die Adaptation, gründlicher wird als Beispiel die Rolle des Märchens beschrieben. Erwähnt werden auch die Methoden der Präsentation und Textsorten. Wichtig ist auch die Rolle des Lehrers und seine Funktion, die er bei dem narrativen Ansatz hat. Der dritte Abschnitt wird der storytelling Methode gewidmet. Der praktische Teil befasste sich mit meiner Arbeit im Kindergarten, wo ich die storytelling Methode genutzt habe.
dc.abstract.plpl
Tematem przedłożonej pracy magisterskiej jest metoda narracji w nauczaniu początkowym języka niemieckiego. Praca składa się z części teoretycznej oraz praktycznej. W część teoretyczną wchodzą 3 rozdziały. Pierwszy z nich opisuje 5 zasad wybranych spośród 13, które są nieodzowne w nauczaniu języka obcego. M.in. opisana została zasada multisensorycznej prezentacji, dzięki której zostają wykorzystane wszystkie zmysły uczniów w nauce języka obcego. Rozdział drugi poświęcony jest dodatkowym aspektom, które powinny zostać uwzględnione przy metodzie narracji. Wymienione zostają kryteria doboru tekstów i ich adaptacja, bliżej zostaje opisana rola bajki, jako przykład wybranego tekstu. Wspomniane zostały również metody prezentacji oraz rodzaje tekstów literackich. Ważna jest tutaj także rola nauczyciela i jego funkcja jaką pełni w metodzie narracji. Rozdział trzeci w całości poświęcony jest metodzie Storytelling. Część praktyczna opisuje moją pracę w przedszkolu, gdzie została wykorzystana metoda narracji, w tym Storytelling.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.contributor.advisorpl
Sowa-Babik, Halina - 132014
dc.contributor.authorpl
Wróbel, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Sowa-Babik, Halina - 132014
dc.contributor.reviewerpl
Kaleta-Wojtasik, Sławomira - 128596
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:33:51Z
dc.date.available
2020-07-24T16:33:51Z
dc.date.submittedpl
2013-09-16
dc.fieldofstudypl
filologia germańska
dc.identifier.apdpl
diploma-75188-149888
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187997
dc.languagepl
ger
dc.subject.enpl
Method of narration, infant teaching, the role of a teacher, text adaptation
dc.subject.otherpl
Der narrative Ansatz, Frühfremdsprachenunterricht, Die Rolle des Lehrers, Die Adaptation des Textes
dc.subject.plpl
metoda narracji, wczesnoszkolne nauczanie języka obcego, rola nauczyciela, adaptacja tekstów
dc.titlepl
Der narrative Ansatz im frühen Unterricht Deutsch als Fremdsprache
dc.title.alternativepl
Metoda narracji we wczesnoszkolnym nauczaniu języka niemieckiego jako języka obcego
dc.title.alternativepl
The method of narration in infant teaching, German as a foreign language
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
42
Views per month
Views per city
Cologne
5
Dublin
4
Warsaw
3
Wedemark
3
Wroclaw
3
Ancona
1
Augsburg
1
Bocholt
1
Dresden
1
Düsseldorf
1

No access

No Thumbnail Available