Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ influencer marketingu na zachowanie konsumentów podczas zakupów online na przykładzie marki Vinted
Impact of influencer marketing on consumer behavior during shopping online on the example of the Vinted brand
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - INFLUENCER MARKETING - KOMUNIKACJA MARKETINGOWA - ZAKUPY ONLINE - VINTED
SOCIAL MEDIA - INFLUENCER MARKETING - MARKETING COMMUNICATION - ONLINE SHOPPING - VINTED
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie oraz analiza fenomenu influencer marketingu na podstawie zachowań konsumentów podczas zakupów online. Do jego zrealizowania wykorzystano przykład marki Vinted. W trakcie realizacji pracy podjęto próbę zdefiniowania mediów społecznościowych oraz charakteryzacji kilku wybranych serwisów, które są wykorzystywane w dziedzinie influencer marketingu. Przedstawione zostały najpopularniejsze sposoby wykorzystania liderów opinii, jak również ich sposób prezentowania i reklamowanych produktów i usług. Ponadto w pracy poruszono zagadnienie marketingu w szeroko pojętej gospodarce oraz w biznesie, powołując się na najczęściej stosowane formy komunikacji. W dalszej kolejności przybliżono i opracowano różnorodne ścieżki zakupowe klientów, które miały posłużyć do dalszych rozważań dotyczących wpływu influencer marketingu na konsumentów. Część praktyczna pracy skupia się na przedstawieniu wyników z ankiety badawczej przeprowadzonej w formie elektronicznej. W ankiecie internetowej wzięło w sumie udział 52 respondentów, użytkowników mediów społecznościowych, którzy odpowiedzieli na pytania poruszające ich aktywność w sieci, zaufanie do Influencerów oraz znajomość aplikacji Vinted. Stanowisko osób obserwujących na temat działalności Influencerów w sieci jest zróżnicowane, jednak według większości ma ono duże znaczenie.
The aim of this study is to present and analyze the phenomenon of influencer marketing based on the behavior of consumers when shopping online. The example of the Vinted brand was used to implement it. In the course of the work, an attempt was made to define social media and characterize several selected websites that are used in the field of influencer marketing. The most popular ways of using opinion leaders as well as their way of presenting advertised products and services are presented. In addition, the work deals with the issue of marketing in the broadly understood economy and in business, referring to the most commonly used forms of communication. Subsequently, various customer purchasing paths were introduced and developed, which were to be used in further considerations on the impact of influencer marketing on consumers. The practical part of the work focuses on presenting the results of a research survey conducted in electronic form. A total of 52 respondents, social media users, who answered questions about their online activity, trust in Influencers and knowledge of the Vinted application, took part in the online survey. The position of followers about the activities of Influencers in the network varies, but most believe it is of great importance.
dc.abstract.en | The aim of this study is to present and analyze the phenomenon of influencer marketing based on the behavior of consumers when shopping online. The example of the Vinted brand was used to implement it. In the course of the work, an attempt was made to define social media and characterize several selected websites that are used in the field of influencer marketing. The most popular ways of using opinion leaders as well as their way of presenting advertised products and services are presented. In addition, the work deals with the issue of marketing in the broadly understood economy and in business, referring to the most commonly used forms of communication. Subsequently, various customer purchasing paths were introduced and developed, which were to be used in further considerations on the impact of influencer marketing on consumers. The practical part of the work focuses on presenting the results of a research survey conducted in electronic form. A total of 52 respondents, social media users, who answered questions about their online activity, trust in Influencers and knowledge of the Vinted application, took part in the online survey. The position of followers about the activities of Influencers in the network varies, but most believe it is of great importance. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie oraz analiza fenomenu influencer marketingu na podstawie zachowań konsumentów podczas zakupów online. Do jego zrealizowania wykorzystano przykład marki Vinted. W trakcie realizacji pracy podjęto próbę zdefiniowania mediów społecznościowych oraz charakteryzacji kilku wybranych serwisów, które są wykorzystywane w dziedzinie influencer marketingu. Przedstawione zostały najpopularniejsze sposoby wykorzystania liderów opinii, jak również ich sposób prezentowania i reklamowanych produktów i usług. Ponadto w pracy poruszono zagadnienie marketingu w szeroko pojętej gospodarce oraz w biznesie, powołując się na najczęściej stosowane formy komunikacji. W dalszej kolejności przybliżono i opracowano różnorodne ścieżki zakupowe klientów, które miały posłużyć do dalszych rozważań dotyczących wpływu influencer marketingu na konsumentów. Część praktyczna pracy skupia się na przedstawieniu wyników z ankiety badawczej przeprowadzonej w formie elektronicznej. W ankiecie internetowej wzięło w sumie udział 52 respondentów, użytkowników mediów społecznościowych, którzy odpowiedzieli na pytania poruszające ich aktywność w sieci, zaufanie do Influencerów oraz znajomość aplikacji Vinted. Stanowisko osób obserwujących na temat działalności Influencerów w sieci jest zróżnicowane, jednak według większości ma ono duże znaczenie. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Kusak, Martyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-05T21:32:53Z | |
dc.date.available | 2022-07-05T21:32:53Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-148884-280813 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294565 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SOCIAL MEDIA - INFLUENCER MARKETING - MARKETING COMMUNICATION - ONLINE SHOPPING - VINTED | pl |
dc.subject.pl | MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - INFLUENCER MARKETING - KOMUNIKACJA MARKETINGOWA - ZAKUPY ONLINE - VINTED | pl |
dc.title | Wpływ influencer marketingu na zachowanie konsumentów podczas zakupów online na przykładzie marki Vinted | pl |
dc.title.alternative | Impact of influencer marketing on consumer behavior during shopping online on the example of the Vinted brand | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |