Reklama farmaceutyczna

master
dc.abstract.enThis is about pharmaceutical advertising and regulations in EU and polish legal system which concern. Definition of advertising of medicinal products is wider than general definition of advertising. This is justified by the fact that the law on advertising of medicines to protect the interests of consumers and provide them with the right to fair and comprehensive information. Regulations on pharmaceutical advertising are subject to the specific legal rigor. Due to the specific advertised products such as medicines, advertising of medicine is a kind of advertising for safeguards.There are two types of advertising of medicine: first- patients and people who are healthy, second- doctors and pharmacists.pharmaceutical advertising is subject to a lot of restrictions. But they are not sufficient because they do not hampering effective sanctions against pharmaceutical companies for their violations of the law. The EU and the Polish legal system are not sufficient to effectively implement the principle of protection of public health.pl
dc.abstract.plPraca poświęcona jest reklamie farmaceutycznej i regulacjom prawnym z nią związanymi.Pojęcie reklamy produktów leczniczych ujęte zostało w sposób szeroki zarówno przez ustawodawcę unijnego jak i polskiego. Jest to uzasadnione tym, że ma ono chronić interesy konsumentów i zapewnić im prawo do rzetelnej i zrozumiałej informacji.Regulacje prawne dotyczące reklamy farmaceutycznej podlegają pod szczególny rygor prawny. Ze względu na specyfikę reklamowanych produktów jakimi są leki, reklama leków stanowi rodzaj reklamy o charakterze ochronnym.Duże znaczenie ma również odróżnienie dwóch kategorii odbiorców reklamy produktów leczniczych. Pierwsi z nich to zwykli ludzie- pacjenci, osoby zdrowe, drugi zaś, to osoby dysponujący odpowiednia wiedzą medyczną i farmaceutyczną, a są nimi m.in. lekarze, farmaceuci. Dlatego tak ważne są odmienne przepisy prawa regulujące reklamę leków, która kierowana jest do publicznej wiadomości oraz reklamę adresowaną do specjalistów. Reklama leków objęta jest dużą ilością ograniczeń. Nie są one jednak wystarczające, ponieważ nie przewidziano skutecznych sankcji powstrzymujących koncerny farmaceutyczne przed naruszaniem przez nich przepisów prawa. Unijny jak i polski system prawny nie są wystarczające, by efektywnie realizować zasadę ochrony zdrowia publicznego.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWalaszek-Pyzioł, Anna - 132513 pl
dc.contributor.authorMachowska, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerBiliński, Michał - 200666 pl
dc.contributor.reviewerWalaszek-Pyzioł, Anna - 132513 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:30:59Z
dc.date.available2020-07-24T11:30:59Z
dc.date.submitted2012-10-11pl
dc.fieldofstudyadministracjapl
dc.identifier.apddiploma-70164-85795pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183292
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisement, medicinal products, pharmaceutical Lawpl
dc.subject.plreklama, produkty lecznicze, prawo farmaceutycznepl
dc.titleReklama farmaceutycznapl
dc.title.alternativePharmaceutical advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This is about pharmaceutical advertising and regulations in EU and polish legal system which concern. Definition of advertising of medicinal products is wider than general definition of advertising. This is justified by the fact that the law on advertising of medicines to protect the interests of consumers and provide them with the right to fair and comprehensive information. Regulations on pharmaceutical advertising are subject to the specific legal rigor. Due to the specific advertised products such as medicines, advertising of medicine is a kind of advertising for safeguards.There are two types of advertising of medicine: first- patients and people who are healthy, second- doctors and pharmacists.pharmaceutical advertising is subject to a lot of restrictions. But they are not sufficient because they do not hampering effective sanctions against pharmaceutical companies for their violations of the law. The EU and the Polish legal system are not sufficient to effectively implement the principle of protection of public health.
dc.abstract.plpl
Praca poświęcona jest reklamie farmaceutycznej i regulacjom prawnym z nią związanymi.Pojęcie reklamy produktów leczniczych ujęte zostało w sposób szeroki zarówno przez ustawodawcę unijnego jak i polskiego. Jest to uzasadnione tym, że ma ono chronić interesy konsumentów i zapewnić im prawo do rzetelnej i zrozumiałej informacji.Regulacje prawne dotyczące reklamy farmaceutycznej podlegają pod szczególny rygor prawny. Ze względu na specyfikę reklamowanych produktów jakimi są leki, reklama leków stanowi rodzaj reklamy o charakterze ochronnym.Duże znaczenie ma również odróżnienie dwóch kategorii odbiorców reklamy produktów leczniczych. Pierwsi z nich to zwykli ludzie- pacjenci, osoby zdrowe, drugi zaś, to osoby dysponujący odpowiednia wiedzą medyczną i farmaceutyczną, a są nimi m.in. lekarze, farmaceuci. Dlatego tak ważne są odmienne przepisy prawa regulujące reklamę leków, która kierowana jest do publicznej wiadomości oraz reklamę adresowaną do specjalistów. Reklama leków objęta jest dużą ilością ograniczeń. Nie są one jednak wystarczające, ponieważ nie przewidziano skutecznych sankcji powstrzymujących koncerny farmaceutyczne przed naruszaniem przez nich przepisów prawa. Unijny jak i polski system prawny nie są wystarczające, by efektywnie realizować zasadę ochrony zdrowia publicznego.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Walaszek-Pyzioł, Anna - 132513
dc.contributor.authorpl
Machowska, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Biliński, Michał - 200666
dc.contributor.reviewerpl
Walaszek-Pyzioł, Anna - 132513
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:30:59Z
dc.date.available
2020-07-24T11:30:59Z
dc.date.submittedpl
2012-10-11
dc.fieldofstudypl
administracja
dc.identifier.apdpl
diploma-70164-85795
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183292
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisement, medicinal products, pharmaceutical Law
dc.subject.plpl
reklama, produkty lecznicze, prawo farmaceutyczne
dc.titlepl
Reklama farmaceutyczna
dc.title.alternativepl
Pharmaceutical advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Wroclaw
6
Dublin
2
Krakow
2
Malbork
2
Szczecin
2
Gdansk
1
Gorzów Wielkopolski
1
Sofia
1
Strzegom
1

No access

No Thumbnail Available