Prowincjonalność w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora

master
dc.abstract.enThe thesis concerns the concept of provincialism in the Theatre of Death Tadeusz Kantor. He was an artist operating in very many areas of art: the art of theater, painting, drawing, designing sculptures and installations, was also a theoretician of the theater. Kantor is known throughout the world primarily as the author of theatrical performances and reformer of world theater. Fame and notoriety gave him primarily performances created in the last episode of his theatrical work - the Theatre of Death. In this episode the most important motive was appealing to his own childhood memories and trying to restore them on stage. This thesis attempts to find the elements of performances, which refer to the concept of provincialism. Determine which of them are provincial. The concept of provincialism based on the model of center-province.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy pojęcia prowincjonalności w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora. Był to artysta działający na bardzo wielu płaszczyznach artystycznych: sztuka teatralna, malarstwo, rysunek, projektował rzeźby i instalacje, był również teoretykiem teatru. Kantor jest znany na całym świecie przede wszystkim jako autor spektakli teatralnych oraz reformator światowego teatru. Sławę i rozgłos przyniosły mu przede wszystkim spektakle tworzone w ostatnim etapie swojej twórczości teatralnej czyli Teatrze Śmierci. W teatrze tym najważniejszym motywem było odwoływanie się do własnych wspomnień z dzieciństwa i próba przywrócenia ich na scenie. W pracy podjęto próbę odszukania tych elementów spektakli, które nawiązują do pojęcia prowincjonalności. Określenia, które z nich są prowincjonalne. Pojęcie prowincjonalności oparto o model centrum-prowincja.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPaleczny, Tadeusz - 131244 pl
dc.contributor.authorKokosiński, Mironpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerPaleczny, Tadeusz - 131244 pl
dc.contributor.reviewerWiącek, Elżbieta - 132604 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T04:00:06Z
dc.date.available2020-07-27T04:00:06Z
dc.date.submitted2016-10-20pl
dc.fieldofstudykulturoznawstwo międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-111220-77945pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217157
dc.languagepolpl
dc.subject.enTadeusz Kantor, provincialism, The Theatre of Deathpl
dc.subject.plTadeusz Kantor, prowincjonalność, Teatr Śmierci,pl
dc.titleProwincjonalność w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantorapl
dc.title.alternativeProvincialism in Tadeusz Kantor's Theater of Deathpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis concerns the concept of provincialism in the Theatre of Death Tadeusz Kantor. He was an artist operating in very many areas of art: the art of theater, painting, drawing, designing sculptures and installations, was also a theoretician of the theater. Kantor is known throughout the world primarily as the author of theatrical performances and reformer of world theater. Fame and notoriety gave him primarily performances created in the last episode of his theatrical work - the Theatre of Death. In this episode the most important motive was appealing to his own childhood memories and trying to restore them on stage. This thesis attempts to find the elements of performances, which refer to the concept of provincialism. Determine which of them are provincial. The concept of provincialism based on the model of center-province.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy pojęcia prowincjonalności w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora. Był to artysta działający na bardzo wielu płaszczyznach artystycznych: sztuka teatralna, malarstwo, rysunek, projektował rzeźby i instalacje, był również teoretykiem teatru. Kantor jest znany na całym świecie przede wszystkim jako autor spektakli teatralnych oraz reformator światowego teatru. Sławę i rozgłos przyniosły mu przede wszystkim spektakle tworzone w ostatnim etapie swojej twórczości teatralnej czyli Teatrze Śmierci. W teatrze tym najważniejszym motywem było odwoływanie się do własnych wspomnień z dzieciństwa i próba przywrócenia ich na scenie. W pracy podjęto próbę odszukania tych elementów spektakli, które nawiązują do pojęcia prowincjonalności. Określenia, które z nich są prowincjonalne. Pojęcie prowincjonalności oparto o model centrum-prowincja.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Paleczny, Tadeusz - 131244
dc.contributor.authorpl
Kokosiński, Miron
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Paleczny, Tadeusz - 131244
dc.contributor.reviewerpl
Wiącek, Elżbieta - 132604
dc.date.accessioned
2020-07-27T04:00:06Z
dc.date.available
2020-07-27T04:00:06Z
dc.date.submittedpl
2016-10-20
dc.fieldofstudypl
kulturoznawstwo międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-111220-77945
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217157
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Tadeusz Kantor, provincialism, The Theatre of Death
dc.subject.plpl
Tadeusz Kantor, prowincjonalność, Teatr Śmierci,
dc.titlepl
Prowincjonalność w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora
dc.title.alternativepl
Provincialism in Tadeusz Kantor's Theater of Death
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Dublin
1
Lodz
1

No access

No Thumbnail Available