"Wizualizacje jako element koncertu – analiza współczesnych rozwiązań technologicznych"

master
dc.abstract.enThis paper is dedicated to different technologies used to introduce visual elements to a concert. The first chapter shows a historical perspective – from the Middle Ages to 1960s and also milestones such us the premiere of Andy Warhol’s „The Exploding Plastic Inevitable” and first audiovisual experiments of Pink Floyd. The second chapter uses terms such as synaesthesia to shows music as an intermedial art form. The third chapter examines examples of different technologies used during concerts nowadays. The last chapter is dedicated to VJing as an art of manipulating visualisations in real time.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy wykorzystania różnych rozwiązań technologicznych w celu wprowadzenia w obszar koncertu elementów wizualnych. W pierwszym rozdziale przedstawiona zostaje perspektywa historyczna – od średniowiecza do lat 60. XX wieku, oraz przełomowe wydarzenia: premiera „The Exploding Plastic Inevitable” Andy’ego Warhola i pierwsze eksperymenty audiowizualne zespołu Pink Floyd. Drugi rozdział przedstawia muzykę jako sztukę intermedialną, posługując się między innymi pojęciem synestezji. Trzeci rozdział stanowi analizę przykładów różnych rozwiązań technologicznych wykorzystywanych podczas koncertów. Ostatni rozdział poświęcony jest VJingowi – sztuce manipulowania wizualizacjami w czasie rzeczywistym.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.contributor.authorKrakowska, Gabrielapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNacher, Anna - 130854 pl
dc.contributor.reviewerPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T17:31:38Z
dc.date.available2020-07-26T17:31:38Z
dc.date.submitted2015-10-06pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwo i wiedza o nowych mediachpl
dc.identifier.apddiploma-100387-126593pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207496
dc.languagepolpl
dc.subject.envisuals, concert, screen, synaesthesia, projection mapping, hologram, AR, VJingpl
dc.subject.plwizualizacje, koncert, ekran, synestezja, projection mapping, hologram, AR, VJing,pl
dc.title"Wizualizacje jako element koncertu – analiza współczesnych rozwiązań technologicznych"pl
dc.title.alternativeConcert visuals as an element of a music performance - analysing different technologiespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper is dedicated to different technologies used to introduce visual elements to a concert. The first chapter shows a historical perspective – from the Middle Ages to 1960s and also milestones such us the premiere of Andy Warhol’s „The Exploding Plastic Inevitable” and first audiovisual experiments of Pink Floyd. The second chapter uses terms such as synaesthesia to shows music as an intermedial art form. The third chapter examines examples of different technologies used during concerts nowadays. The last chapter is dedicated to VJing as an art of manipulating visualisations in real time.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy wykorzystania różnych rozwiązań technologicznych w celu wprowadzenia w obszar koncertu elementów wizualnych. W pierwszym rozdziale przedstawiona zostaje perspektywa historyczna – od średniowiecza do lat 60. XX wieku, oraz przełomowe wydarzenia: premiera „The Exploding Plastic Inevitable” Andy’ego Warhola i pierwsze eksperymenty audiowizualne zespołu Pink Floyd. Drugi rozdział przedstawia muzykę jako sztukę intermedialną, posługując się między innymi pojęciem synestezji. Trzeci rozdział stanowi analizę przykładów różnych rozwiązań technologicznych wykorzystywanych podczas koncertów. Ostatni rozdział poświęcony jest VJingowi – sztuce manipulowania wizualizacjami w czasie rzeczywistym.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.contributor.authorpl
Krakowska, Gabriela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nacher, Anna - 130854
dc.contributor.reviewerpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.date.accessioned
2020-07-26T17:31:38Z
dc.date.available
2020-07-26T17:31:38Z
dc.date.submittedpl
2015-10-06
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach
dc.identifier.apdpl
diploma-100387-126593
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207496
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
visuals, concert, screen, synaesthesia, projection mapping, hologram, AR, VJing
dc.subject.plpl
wizualizacje, koncert, ekran, synestezja, projection mapping, hologram, AR, VJing,
dc.titlepl
"Wizualizacje jako element koncertu – analiza współczesnych rozwiązań technologicznych"
dc.title.alternativepl
Concert visuals as an element of a music performance - analysing different technologies
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
310
Views per month
Views per city
Warsaw
52
Krakow
23
Wroclaw
20
Poznan
12
Katowice
10
Lodz
10
Gdansk
7
Miedzyborz
6
Gdynia
5
Lublin
5

No access

No Thumbnail Available