Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing muzeów sztuki współczesnej. Skuteczność działań marketingowych na przykładzie Bunkra Sztuki i MOCAKu.
Marketing of museums of contemporary art. Marketing effectiveness on the example of Bunkier Sztuki and MOCAK.
Instytucje Kultury, Marketing, Public Relations, Reklama, Sztuka Współczesna, Zarządzanie
Advertisement, Contemporary Art, Cultural Institutions, Management, Marketing, Public Relations
Celem niniejszej pracy jest porównanie działań marketingowych i promocyjnych krakowskich muzeów sztuki współczesnej oraz przeanalizowanie metod dotarcia z komunikatem do potencjalnych odbiorców. Dla potrzeb pracy przeprowadzono analizę narzędzi marketingowych i Pr-owych jako źródeł komunikacji. Zanalizowano rolę mediów społecznościowych w komunikacji z odbiorcami instytucji kultury. Pojawienie się Facebooka, Twittera czy Instargama wpłynęło na jakość komunikowania się z publicznością również produktu kulturalnego. Istotnym elementem pracy było dokonanie analizy ofert edukacyjnych badanych instytucji. W ocenie autorki pracy mają one duży wpływ na pozyskiwanie nowych odbiorców - konsumentów oferty. Wykazano, że działania Pr-owe i informacyjne są najchętniej wykorzystywaną drogą dotarcia do publiczności. Na podstawie badań dowiedziono, iż nadal ważne są tradycyjne metody promocji takie jak: plakat, ulotka czy broszura informacyjna. Aby jednak instytucje kultury mogły skutecznie działać na konkurencyjnym rynku niezbędna jest ich działalność w przestrzeni wirtualnej – ona w dużym stopniu może definiować ich sukces.
The aim of this thesis is to compare marketing and promotional activities of contemporary museums of art in Krakow and to analyze the ways of contact with the potential recipients. The priority of the following thesis was to analyze marketing and PR activities as a communication source. Master’s thesis describes the role of social media in a communication with receivers of cultural institutions. The appearance of Facebook, Twitter or Instagram had an impact on a quality of communication with audience, the cultural product as well. The analyze of educational offers of cultural institutions was essential. According to the opinion of the master thesis’s author the educational offers have a big impact on gaining new recipients – the offer consumers. It has been demonstrated that PR and informative activities are the most popular way of contact with receivers. Based on the studies it has been proved that traditional methods of promotion as: a poster, a leaflet or an information brochure are still important. However the activity of cultural institutions in virtual space is necessary, thereby they can work in a competitive market. It may define their success to a large extent.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to compare marketing and promotional activities of contemporary museums of art in Krakow and to analyze the ways of contact with the potential recipients. The priority of the following thesis was to analyze marketing and PR activities as a communication source. Master’s thesis describes the role of social media in a communication with receivers of cultural institutions. The appearance of Facebook, Twitter or Instagram had an impact on a quality of communication with audience, the cultural product as well. The analyze of educational offers of cultural institutions was essential. According to the opinion of the master thesis’s author the educational offers have a big impact on gaining new recipients – the offer consumers. It has been demonstrated that PR and informative activities are the most popular way of contact with receivers. Based on the studies it has been proved that traditional methods of promotion as: a poster, a leaflet or an information brochure are still important. However the activity of cultural institutions in virtual space is necessary, thereby they can work in a competitive market. It may define their success to a large extent. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest porównanie działań marketingowych i promocyjnych krakowskich muzeów sztuki współczesnej oraz przeanalizowanie metod dotarcia z komunikatem do potencjalnych odbiorców. Dla potrzeb pracy przeprowadzono analizę narzędzi marketingowych i Pr-owych jako źródeł komunikacji. Zanalizowano rolę mediów społecznościowych w komunikacji z odbiorcami instytucji kultury. Pojawienie się Facebooka, Twittera czy Instargama wpłynęło na jakość komunikowania się z publicznością również produktu kulturalnego. Istotnym elementem pracy było dokonanie analizy ofert edukacyjnych badanych instytucji. W ocenie autorki pracy mają one duży wpływ na pozyskiwanie nowych odbiorców - konsumentów oferty. Wykazano, że działania Pr-owe i informacyjne są najchętniej wykorzystywaną drogą dotarcia do publiczności. Na podstawie badań dowiedziono, iż nadal ważne są tradycyjne metody promocji takie jak: plakat, ulotka czy broszura informacyjna. Aby jednak instytucje kultury mogły skutecznie działać na konkurencyjnym rynku niezbędna jest ich działalność w przestrzeni wirtualnej – ona w dużym stopniu może definiować ich sukces. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Różycka, Magdalena | pl |
dc.contributor.author | Szypuła, Dagmara | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Różycka, Magdalena | pl |
dc.contributor.reviewer | Orzechowski, Emil - 131194 | pl |
dc.contributor.reviewer | Różycka, Magdalena | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T17:38:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T17:38:42Z | |
dc.date.submitted | 2015-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-100509-183285 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207607 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Advertisement, Contemporary Art, Cultural Institutions, Management, Marketing, Public Relations | pl |
dc.subject.pl | Instytucje Kultury, Marketing, Public Relations, Reklama, Sztuka Współczesna, Zarządzanie | pl |
dc.title | Marketing muzeów sztuki współczesnej. Skuteczność działań marketingowych na przykładzie Bunkra Sztuki i MOCAKu. | pl |
dc.title.alternative | Marketing of museums of contemporary art. Marketing effectiveness on the example of Bunkier Sztuki and MOCAK. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |