Low-Cost Airlines’ strategies and success are causing full-service airlines to fail

master
dc.abstract.enAfter the deregulation, low-cost carriers have totally revolutionized the air passenger transport industry. Direct competition between full-service airlines and no-frills carriers is intensifying across the world. Whereas ‘low-cost’ carriers performed admirably, the legacy carriers performed badly; a number of carriers are on the edge of bankruptcy, while others had to enter alliance agreements or mergers to ensure their long-run existence. Legacy carriers that set up their own low-cost subsidiary to compete with the new carriers had to sell their subsidiary due to operational losses.In previous crises, leisure trips or visits to friends and relatives tended to rebound first, as was the case following 9/11 and the global financial crisis. For the post covid era this paper has revealed that most of the passengers still tend to pay less for a flight with no frills.pl
dc.abstract.plPo deregulacji tani przewoźnicy całkowicie zrewolucjonizowali branżę lotniczego transportu pasażerskiego. Bezpośrednia konkurencja między liniami lotniczymi oferującymi pełen zakres usług a prostymi przewoźnikami nasila się na całym świecie. Podczas gdy „tanie” przewoźnicy radzili sobie znakomicie, tradycyjni przewoźnicy radzili sobie źle; wielu przewoźników jest na skraju bankructwa, podczas gdy inni musieli zawierać umowy sojusznicze lub fuzje, aby zapewnić sobie długofalową egzystencję. Dotychczasowi przewoźnicy, którzy założyli własną, tanią spółkę zależną, aby konkurować z nowymi przewoźnikami, musieli sprzedać swoją spółkę zależną ze względu na straty operacyjne.W poprzednich kryzysach wyjazdy rekreacyjne lub wizyty u przyjaciół i krewnych miały tendencję do odbicia jako pierwsze, tak jak miało to miejsce po 11 września i globalnym kryzysie finansowym. W erze postcovid artykuł ten ujawnił, że większość pasażerów nadal płaci mniej za lot bez dodatków.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorZachorowska-Mazurkiewicz, Anna - 132823 pl
dc.contributor.authorÖnal, Barış Canpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerZachorowska-Mazurkiewicz, Anna - 132823 pl
dc.contributor.reviewerWisła, Rafał - 132652 pl
dc.date.accessioned2022-10-18T21:37:15Z
dc.date.available2022-10-18T21:37:15Z
dc.date.submitted2022-10-17pl
dc.fieldofstudyBusiness and Finance Managementpl
dc.identifier.apddiploma-156339-286208pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301897
dc.languageengpl
dc.subject.enLow-cost airlines, Full-service Airlines, Charter airlines, Deregulation, Pricing strategy, Business model, Passenger intentions.pl
dc.subject.plTanie linie lotnicze, Linie lotnicze z pełną obsługą, Linie czarterowe, Deregulacja, Strategia cenowa, Model biznesowy, Intencje pasażerów.pl
dc.titleLow-Cost Airlines’ strategies and success are causing full-service airlines to failpl
dc.title.alternativeStrategie i sukcesy tanich linii lotniczych powodują upadek linii lotniczych oferujących pełen zakres usług.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
After the deregulation, low-cost carriers have totally revolutionized the air passenger transport industry. Direct competition between full-service airlines and no-frills carriers is intensifying across the world. Whereas ‘low-cost’ carriers performed admirably, the legacy carriers performed badly; a number of carriers are on the edge of bankruptcy, while others had to enter alliance agreements or mergers to ensure their long-run existence. Legacy carriers that set up their own low-cost subsidiary to compete with the new carriers had to sell their subsidiary due to operational losses.In previous crises, leisure trips or visits to friends and relatives tended to rebound first, as was the case following 9/11 and the global financial crisis. For the post covid era this paper has revealed that most of the passengers still tend to pay less for a flight with no frills.
dc.abstract.plpl
Po deregulacji tani przewoźnicy całkowicie zrewolucjonizowali branżę lotniczego transportu pasażerskiego. Bezpośrednia konkurencja między liniami lotniczymi oferującymi pełen zakres usług a prostymi przewoźnikami nasila się na całym świecie. Podczas gdy „tanie” przewoźnicy radzili sobie znakomicie, tradycyjni przewoźnicy radzili sobie źle; wielu przewoźników jest na skraju bankructwa, podczas gdy inni musieli zawierać umowy sojusznicze lub fuzje, aby zapewnić sobie długofalową egzystencję. Dotychczasowi przewoźnicy, którzy założyli własną, tanią spółkę zależną, aby konkurować z nowymi przewoźnikami, musieli sprzedać swoją spółkę zależną ze względu na straty operacyjne.W poprzednich kryzysach wyjazdy rekreacyjne lub wizyty u przyjaciół i krewnych miały tendencję do odbicia jako pierwsze, tak jak miało to miejsce po 11 września i globalnym kryzysie finansowym. W erze postcovid artykuł ten ujawnił, że większość pasażerów nadal płaci mniej za lot bez dodatków.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Zachorowska-Mazurkiewicz, Anna - 132823
dc.contributor.authorpl
Önal, Barış Can
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Zachorowska-Mazurkiewicz, Anna - 132823
dc.contributor.reviewerpl
Wisła, Rafał - 132652
dc.date.accessioned
2022-10-18T21:37:15Z
dc.date.available
2022-10-18T21:37:15Z
dc.date.submittedpl
2022-10-17
dc.fieldofstudypl
Business and Finance Management
dc.identifier.apdpl
diploma-156339-286208
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301897
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Low-cost airlines, Full-service Airlines, Charter airlines, Deregulation, Pricing strategy, Business model, Passenger intentions.
dc.subject.plpl
Tanie linie lotnicze, Linie lotnicze z pełną obsługą, Linie czarterowe, Deregulacja, Strategia cenowa, Model biznesowy, Intencje pasażerów.
dc.titlepl
Low-Cost Airlines’ strategies and success are causing full-service airlines to fail
dc.title.alternativepl
Strategie i sukcesy tanich linii lotniczych powodują upadek linii lotniczych oferujących pełen zakres usług.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Warsaw
3
Bobrowniki Male
1
Istanbul
1
Katowice
1
Lisbon
1

No access

No Thumbnail Available
Collections