Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
THE ANALYSIS OF MEDICAL DISCOURSE IN THE MEDIA ON THE EXAMPLE OF BREAST CANCER CAMPAIGN
ANALIZA DYSKURSU MEDYCZNEGO W MEDIACH NA PRZYKŁADZIE KAMPANII PRZECIW RAKOWI PIERSI
dyskurs medyczny, kampania przeciwko rakowi piersi, reklama, kampania społeczna, narracja, perswazja, multimodalność, uproszczenie języka, komunikacja wizualna
medical discourse, breast cancer campaign, advertising, social campaign, narration, persuasion, multimodality, simplification of language, visual communication
Kampania przeciw rakowi piersi jest przykładem marketingu społecznego, którego założeniem jest edukowanie społeczeństwa, popularyzowanie programów profilaktycznych oraz inicjowanie dyskusji społecznych. Celem niniejszej pracy jest ukazanie wpływu różnych strategii marketingowych takich jak uproszczenie języka, multimodalność, komunikacja wizualna i narzędzia retoryczne, na stworzenie specjalnej narracji w kampanii społecznej poruszającej trudne tematy zdrowotne.Praca składa się z dwóch rozdziałów. Pierwszy to rozdział teoretyczny, w którym przedstawione zostały aspekty takie jak marketing, rola mediów w promocji zdrowia, multimodalność, komunikacja wizualna, elementy narracji, perswazja i uproszczenie języka. W drugim rozdziale powyższe strategie zastosowane w kampanii antyrakowej zostały poddane analizie. W analizie i konkluzjach pokazano jak strategie marketingowe zastosowane w kampanii antyrakowej mogą wpłynąć na odbiór raka piersi oraz przełamanie stygmatyzacji tej choroby, a także pomóc w propagowaniu programów profilaktycznych.
Breast Cancer Campaign is an example of social advertising that is aimed at educating people, popularizing early detection practices and initiating public discussions surrounding breast cancer. The aim of this thesis is to indicate how elements like simplification, multimodality, visual communication and rhetorical strategies work together to create a specific type of narration in the campaign that tackles difficult health related issues. The thesis consists of two chapters. The first one provides a theoretical framework for the further study and features topics like advertising, the role of media campaigns in health promotion and discusses strategies used in advertising like multimodality, visual communication, narrative components, persuasion and simplification. In the second chapter, examples of these strategies found in the breast cancer campaign are analyzed. The analysis and the conclusions indicate how advertising strategies employed in the cancer fighting campaign can influence the perception of breast cancer, break stigma surrounding this disease and help to promote early detection.
dc.abstract.en | Breast Cancer Campaign is an example of social advertising that is aimed at educating people, popularizing early detection practices and initiating public discussions surrounding breast cancer. The aim of this thesis is to indicate how elements like simplification, multimodality, visual communication and rhetorical strategies work together to create a specific type of narration in the campaign that tackles difficult health related issues. The thesis consists of two chapters. The first one provides a theoretical framework for the further study and features topics like advertising, the role of media campaigns in health promotion and discusses strategies used in advertising like multimodality, visual communication, narrative components, persuasion and simplification. In the second chapter, examples of these strategies found in the breast cancer campaign are analyzed. The analysis and the conclusions indicate how advertising strategies employed in the cancer fighting campaign can influence the perception of breast cancer, break stigma surrounding this disease and help to promote early detection. | pl |
dc.abstract.pl | Kampania przeciw rakowi piersi jest przykładem marketingu społecznego, którego założeniem jest edukowanie społeczeństwa, popularyzowanie programów profilaktycznych oraz inicjowanie dyskusji społecznych. Celem niniejszej pracy jest ukazanie wpływu różnych strategii marketingowych takich jak uproszczenie języka, multimodalność, komunikacja wizualna i narzędzia retoryczne, na stworzenie specjalnej narracji w kampanii społecznej poruszającej trudne tematy zdrowotne.Praca składa się z dwóch rozdziałów. Pierwszy to rozdział teoretyczny, w którym przedstawione zostały aspekty takie jak marketing, rola mediów w promocji zdrowia, multimodalność, komunikacja wizualna, elementy narracji, perswazja i uproszczenie języka. W drugim rozdziale powyższe strategie zastosowane w kampanii antyrakowej zostały poddane analizie. W analizie i konkluzjach pokazano jak strategie marketingowe zastosowane w kampanii antyrakowej mogą wpłynąć na odbiór raka piersi oraz przełamanie stygmatyzacji tej choroby, a także pomóc w propagowaniu programów profilaktycznych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kurtyka, Andrzej - 129778 | pl |
dc.contributor.author | Klima, Kinga | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurtyka, Andrzej - 129778 | pl |
dc.contributor.reviewer | Chłopicki, Władysław - 127526 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-10-22T07:32:22Z | |
dc.date.available | 2020-10-22T07:32:22Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-21 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-137718-152310 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250917 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | medical discourse, breast cancer campaign, advertising, social campaign, narration, persuasion, multimodality, simplification of language, visual communication | pl |
dc.subject.pl | dyskurs medyczny, kampania przeciwko rakowi piersi, reklama, kampania społeczna, narracja, perswazja, multimodalność, uproszczenie języka, komunikacja wizualna | pl |
dc.title | THE ANALYSIS OF MEDICAL DISCOURSE IN THE MEDIA ON THE EXAMPLE OF BREAST CANCER CAMPAIGN | pl |
dc.title.alternative | ANALIZA DYSKURSU MEDYCZNEGO W MEDIACH NA PRZYKŁADZIE KAMPANII PRZECIW RAKOWI PIERSI | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |