Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marka jako element promocji przedsiębiorstwa i jego produktów na podstawie firmy Nike
Brand as part of the promotion of the company and its products based on Nike
Konkurencyjność - Marka - Nike - Tożsamość marki
Brand - Brand identity - Competitiveness - Nike
Niniejsza praca podejmuje problematykę wpływu marki na przedsiębiorstwo i jego produkty. Problem ten został zbadany w oparciu o firmę Nike, w ramach sportowej dziedziny gospodarki. Podjęcie takiego tematu zainspirowane było wciąż rosnącą konkurencją na rynku, a w konsekwencji wzrostem wagi marki, która wyróżnia i nadaje dodaną wartość przedsiębiorstwu oraz jego produktom. Wychodząc od teoretycznych rozważań, w pierwszym rozdziale przedstawiono metodologię, a w drugim istotę marki. W kolejnym rozdziale zaprezentowano firmę Nike, jej historię, części składowe oraz działania w sferze marketingu i produkcji. Ostatni rozdział zawiera empiryczną weryfikację hipotez opierając się o jakościową technikę badań, jaką jest zogniskowany wywiad grupowy. Główną hipotezą pracy jest stwierdzenie, iż marka w znaczący sposób wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstwa. W badaniach brały udział 2 grupy po 6 uczestników, zróżnicowane ze względu na wiek. Pierwszą grupę tworzyły osoby do lat 25, a drugą powyżej 45 roku życia. Badania wykazały, że marka w znaczący sposób oddziałuje na konsumentów. Odpowiedzi respondentów potwierdzają, że używanie markowego sprzętu Nike motywuje ich do uprawiania sportu. Oznacza to, iż produkty silnej marki, oprócz korzyści funkcjonalnych, oferują odbiorcą pewną wartość dodaną. To właśnie marka zachęca do zakupu i tym samym zwiększa konkurencyjność przedsiębiorstwa.
This research has been dedicated to consider the influence of a brand on a company and its products. This problem has been analyzed on the basis of the company Nike within the sports field of the economy. Undertaking such subject has been inspired by increasing competition of a brand on the market and as a consequence growth of its importance, which distinguish and gives additional value to a company and its products. Starting from theoretical considerations the first chapter presented methodology, and the second the essence of the brand. In the following chapter the history of Nike company, its components as well as actions in the field of marketing and production have been presented. The final section provides empirical verification of the hypotheses which has been based on qualitative research techniques, which is the focus group. The research involved two groups of six participants, differentiated primarily because of their age. First group included 25 year old respondents and the second one over 45 year old. The study demonstrated that the brand impacts on consumers significantly. Answers of all respondents indicate that using brand Nike motivates them to play sports. That would point out that products of a strong brand next to its functional adventages offer their customers some certain value added. It is a brand and nothing else, that encourages for purchasing stock and thus increases the competitiveness of the company.
dc.abstract.en | This research has been dedicated to consider the influence of a brand on a company and its products. This problem has been analyzed on the basis of the company Nike within the sports field of the economy. Undertaking such subject has been inspired by increasing competition of a brand on the market and as a consequence growth of its importance, which distinguish and gives additional value to a company and its products. Starting from theoretical considerations the first chapter presented methodology, and the second the essence of the brand. In the following chapter the history of Nike company, its components as well as actions in the field of marketing and production have been presented. The final section provides empirical verification of the hypotheses which has been based on qualitative research techniques, which is the focus group. The research involved two groups of six participants, differentiated primarily because of their age. First group included 25 year old respondents and the second one over 45 year old. The study demonstrated that the brand impacts on consumers significantly. Answers of all respondents indicate that using brand Nike motivates them to play sports. That would point out that products of a strong brand next to its functional adventages offer their customers some certain value added. It is a brand and nothing else, that encourages for purchasing stock and thus increases the competitiveness of the company. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca podejmuje problematykę wpływu marki na przedsiębiorstwo i jego produkty. Problem ten został zbadany w oparciu o firmę Nike, w ramach sportowej dziedziny gospodarki. Podjęcie takiego tematu zainspirowane było wciąż rosnącą konkurencją na rynku, a w konsekwencji wzrostem wagi marki, która wyróżnia i nadaje dodaną wartość przedsiębiorstwu oraz jego produktom. Wychodząc od teoretycznych rozważań, w pierwszym rozdziale przedstawiono metodologię, a w drugim istotę marki. W kolejnym rozdziale zaprezentowano firmę Nike, jej historię, części składowe oraz działania w sferze marketingu i produkcji. Ostatni rozdział zawiera empiryczną weryfikację hipotez opierając się o jakościową technikę badań, jaką jest zogniskowany wywiad grupowy. Główną hipotezą pracy jest stwierdzenie, iż marka w znaczący sposób wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstwa. W badaniach brały udział 2 grupy po 6 uczestników, zróżnicowane ze względu na wiek. Pierwszą grupę tworzyły osoby do lat 25, a drugą powyżej 45 roku życia. Badania wykazały, że marka w znaczący sposób oddziałuje na konsumentów. Odpowiedzi respondentów potwierdzają, że używanie markowego sprzętu Nike motywuje ich do uprawiania sportu. Oznacza to, iż produkty silnej marki, oprócz korzyści funkcjonalnych, oferują odbiorcą pewną wartość dodaną. To właśnie marka zachęca do zakupu i tym samym zwiększa konkurencyjność przedsiębiorstwa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Piwowarski, Tomasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:53:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T17:53:38Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76618-150008 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189247 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Brand - Brand identity - Competitiveness - Nike | pl |
dc.subject.pl | Konkurencyjność - Marka - Nike - Tożsamość marki | pl |
dc.title | Marka jako element promocji przedsiębiorstwa i jego produktów na podstawie firmy Nike | pl |
dc.title.alternative | Brand as part of the promotion of the company and its products based on Nike | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |