Digital marketing jako czynnik sukcesu na rynku polskich szkół tańca

master
dc.abstract.enThe aim of this paper is to examine the factors determining success on the dance school market in Poland with particular emphasis on the impact of digital marketing. The first chapter of the paper was devoted to the discussion of issues related to basic areas of Internet promotion, development of Internet marketing in Poland and marketing in social media together with their classification. The second chapter illustrates the market of dance schools in Poland from the demand side and from the supply side of dance classes on the example of practices of dance schools. The chapter is devoted to the description and analysis of the research carried out, according to which the results of which social media are determined in which dance-related content is sought and how to formulate the message in order to attract and maintain the attention of the audience in the most effective way. Current trends in the dance industry have also been established with particular emphasis on the impact of the Covid-19 pandemic on the functioning of dance schools.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie czynników determinujących sukces na rynku szkół tańca w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem digital marketingu. Pierwszy rozdział pracy poświęcony został omówieniu zagadnień związanych z podstawowymi obszarami promocji za pomocą Internetu, rozwojowi marketingu Internetowego w Polsce oraz marketingowi w mediach społecznościowych wraz z ich klasyfikacją. Rozdział drugi obrazuje rynek szkół tańca od strony popytu na zajęcia taneczne w oparciu o dane GUS oraz od strony podaży zajęć tanecznych na przykładzie praktyk szkół tańca. Ostatni rozdział pracy bada i analizuje rynek docelowy szkół tańca m.in. określa aktualny popyt na konkretne gatunki tańca, wskazuje najefektywniejsze formy reklamy dla tego sektora biznesu oraz ustala najatrakcyjniejszą z punktu widzenia odbiorcy formę i zawartość udostępnianych w Internecie treści o tematyce tanecznej. W pracy wskazane zostały aktualne trendy w branży tanecznej z uwzględnieniem wpływu pandemii Covid-19 na funkcjonowanie szkół tańca.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorKostępska, Ewelinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:55:45Z
dc.date.available2020-07-27T22:55:45Z
dc.date.submitted2020-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131364-102554pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234131
dc.languagepolpl
dc.subject.enDIGITAL MARKETING - DANCE SCHOOLpl
dc.subject.plDIGITAL MARKETING – MARKETING CYFROWY – SZKOŁY TAŃCApl
dc.titleDigital marketing jako czynnik sukcesu na rynku polskich szkół tańcapl
dc.title.alternativeDigital marketing as a determinant of success on the dance school market in Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to examine the factors determining success on the dance school market in Poland with particular emphasis on the impact of digital marketing. The first chapter of the paper was devoted to the discussion of issues related to basic areas of Internet promotion, development of Internet marketing in Poland and marketing in social media together with their classification. The second chapter illustrates the market of dance schools in Poland from the demand side and from the supply side of dance classes on the example of practices of dance schools. The chapter is devoted to the description and analysis of the research carried out, according to which the results of which social media are determined in which dance-related content is sought and how to formulate the message in order to attract and maintain the attention of the audience in the most effective way. Current trends in the dance industry have also been established with particular emphasis on the impact of the Covid-19 pandemic on the functioning of dance schools.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie czynników determinujących sukces na rynku szkół tańca w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem digital marketingu. Pierwszy rozdział pracy poświęcony został omówieniu zagadnień związanych z podstawowymi obszarami promocji za pomocą Internetu, rozwojowi marketingu Internetowego w Polsce oraz marketingowi w mediach społecznościowych wraz z ich klasyfikacją. Rozdział drugi obrazuje rynek szkół tańca od strony popytu na zajęcia taneczne w oparciu o dane GUS oraz od strony podaży zajęć tanecznych na przykładzie praktyk szkół tańca. Ostatni rozdział pracy bada i analizuje rynek docelowy szkół tańca m.in. określa aktualny popyt na konkretne gatunki tańca, wskazuje najefektywniejsze formy reklamy dla tego sektora biznesu oraz ustala najatrakcyjniejszą z punktu widzenia odbiorcy formę i zawartość udostępnianych w Internecie treści o tematyce tanecznej. W pracy wskazane zostały aktualne trendy w branży tanecznej z uwzględnieniem wpływu pandemii Covid-19 na funkcjonowanie szkół tańca.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Kostępska, Ewelina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:55:45Z
dc.date.available
2020-07-27T22:55:45Z
dc.date.submittedpl
2020-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131364-102554
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234131
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
DIGITAL MARKETING - DANCE SCHOOL
dc.subject.plpl
DIGITAL MARKETING – MARKETING CYFROWY – SZKOŁY TAŃCA
dc.titlepl
Digital marketing jako czynnik sukcesu na rynku polskich szkół tańca
dc.title.alternativepl
Digital marketing as a determinant of success on the dance school market in Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
147
Views per month
Views per city
Warsaw
45
Lodz
21
Krakow
14
Wroclaw
10
Poznan
4
Bila Tserkva
3
Elblag
2
Krzeszowice
2
Lublin
2
Szypliszki
2

No access

No Thumbnail Available