Struktura wartości i styl tożsamości a preferencje określonego typu komunikatów radiowych dotyczących tematów tabu

master
dc.abstract.enIt was assumed that preferences of certain types of taboo communications are related to values and identity. The study demonstrated expected significant relationship between identity, values and preferences of certain types of taboo communications. The data showed that the preference for an emotional message is associated with having a significantly higher level of normative identity style. Level of normative identity was also positively associated with emotional message valuation. Also people preferred Hedonism rated blunt message higher and people preferred Self-direction-thought rated emotional message lower. Conducting additional series of interviews made it possible to characterize youth’s exemplary structure of values, showing differences age groups. Interviews also showed the importance of young people to: belonging to groups, music, entertainment, listening to the radio and the using of social media.pl
dc.abstract.plZałożono, że preferencje do słuchania określonego typu komunikatów radiowych dotyczących tematów tabu, związane są ze strukturą wartości oraz poczuciem tożsamości. Badanie empiryczne wykazało istnienie spodziewanego związku pomiędzy hierarchią wartości, tożsamością i preferencją do słuchania określonego typu komunikatów dotyczących tematów tabu. Okazało się, że osoby preferujące komunikaty o charakterze emocjonalnym mają wyższy poziom stylu normatywnego w porównaniu z osobami preferującymi komunikat o charakterze naukowym lub dosadnym. Poziom stylu normatywnego był również dodatnio związany z wysokością oceny komunikatu o charakterze emocjonalnym. Ponadto osoby preferujące wartość Hedonizm wyżej oceniały komunikat o charakterze dosadnym, a osoby preferujące wartość Kierowanie sobą w myśleniu niżej oceniały komunikat o charakterze emocjonalnym. Wykazano również, że preferencja określonego typu komunikatu zależy od zmiennych takich jak: płeć czy miejsce zamieszkania. Dzięki przeprowadzonym wywiadom zebrano informacje, które umożliwiły przyjrzenie się wartościom posiadanym przez pewną grupę młodych osób. Wywiady pokazały również jakie znaczenie dla młodych osób ma: przynależność do grup, muzyka, rozrywka, słuchanie radia oraz korzystanie z mediów społecznościowych.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorCzyżowska, Dorota - 127679 pl
dc.contributor.authorŻak, Emiliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerCzyżowska, Dorota - 127679 pl
dc.contributor.reviewerDobroczyński, Bartłomiej - 127735 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T01:51:05Z
dc.date.available2020-07-28T01:51:05Z
dc.date.submitted2019-07-02pl
dc.fieldofstudypsychologiapl
dc.identifier.apddiploma-134626-196771pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236824
dc.languagepolpl
dc.subject.envalues, identity, taboo, taboo communications, youthpl
dc.subject.plwartości, tożsamość, tabu, komunikaty radiowe, młodzieżpl
dc.titleStruktura wartości i styl tożsamości a preferencje określonego typu komunikatów radiowych dotyczących tematów tabupl
dc.title.alternativeValues, identity and preferences of certain types of taboo communicationspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
It was assumed that preferences of certain types of taboo communications are related to values and identity. The study demonstrated expected significant relationship between identity, values and preferences of certain types of taboo communications. The data showed that the preference for an emotional message is associated with having a significantly higher level of normative identity style. Level of normative identity was also positively associated with emotional message valuation. Also people preferred Hedonism rated blunt message higher and people preferred Self-direction-thought rated emotional message lower. Conducting additional series of interviews made it possible to characterize youth’s exemplary structure of values, showing differences age groups. Interviews also showed the importance of young people to: belonging to groups, music, entertainment, listening to the radio and the using of social media.
dc.abstract.plpl
Założono, że preferencje do słuchania określonego typu komunikatów radiowych dotyczących tematów tabu, związane są ze strukturą wartości oraz poczuciem tożsamości. Badanie empiryczne wykazało istnienie spodziewanego związku pomiędzy hierarchią wartości, tożsamością i preferencją do słuchania określonego typu komunikatów dotyczących tematów tabu. Okazało się, że osoby preferujące komunikaty o charakterze emocjonalnym mają wyższy poziom stylu normatywnego w porównaniu z osobami preferującymi komunikat o charakterze naukowym lub dosadnym. Poziom stylu normatywnego był również dodatnio związany z wysokością oceny komunikatu o charakterze emocjonalnym. Ponadto osoby preferujące wartość Hedonizm wyżej oceniały komunikat o charakterze dosadnym, a osoby preferujące wartość Kierowanie sobą w myśleniu niżej oceniały komunikat o charakterze emocjonalnym. Wykazano również, że preferencja określonego typu komunikatu zależy od zmiennych takich jak: płeć czy miejsce zamieszkania. Dzięki przeprowadzonym wywiadom zebrano informacje, które umożliwiły przyjrzenie się wartościom posiadanym przez pewną grupę młodych osób. Wywiady pokazały również jakie znaczenie dla młodych osób ma: przynależność do grup, muzyka, rozrywka, słuchanie radia oraz korzystanie z mediów społecznościowych.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Czyżowska, Dorota - 127679
dc.contributor.authorpl
Żak, Emilia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Czyżowska, Dorota - 127679
dc.contributor.reviewerpl
Dobroczyński, Bartłomiej - 127735
dc.date.accessioned
2020-07-28T01:51:05Z
dc.date.available
2020-07-28T01:51:05Z
dc.date.submittedpl
2019-07-02
dc.fieldofstudypl
psychologia
dc.identifier.apdpl
diploma-134626-196771
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236824
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
values, identity, taboo, taboo communications, youth
dc.subject.plpl
wartości, tożsamość, tabu, komunikaty radiowe, młodzież
dc.titlepl
Struktura wartości i styl tożsamości a preferencje określonego typu komunikatów radiowych dotyczących tematów tabu
dc.title.alternativepl
Values, identity and preferences of certain types of taboo communications
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
11
Views per month
Views per city
Krakow
3
Wroclaw
2
Dublin
1
Lodz
1
Ostrów Wielkopolski
1
Poznan
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available