Współczesna reklama telewizyjna

master
dc.abstract.enIn the twenty-first century, next to a biological virus, attacking the human body encounter a virus involved in the human mind - images, ideas, information. The effects of both types of viruses can see many similarities. Both the one and the second media needs to be able to spread. Both are equally contagious and effective. With one difference - biological viruses, scientists are trying to exterminate, and viruses in the social sphere is used in order to be able to effectively take over the minds of the audience.From a business point of view, it is important to understand the way in which these are spreading epidemics. Every marketer expects the best results of his product sales and success that we noted in the '60s Volkswagen Beetle. Then already at the time of entry into the market it was not particularly innovative, but the virus that caused a social epidemic caused the Beetle talked about everywhere.Conclusion is only one. That's not a product, but something else going on here. The most important becomes non-standard advertising campaign using narrated the story, which says not directly about the characteristics of the advertised product.Man, as an individual living in social groups, here it is a critical factor with which viruses can easily spread. However, it is not man is the cause of the epidemic and the virus itself.pl
dc.abstract.plW XXI wieku, tuż obok wirusów biologicznych, atakujących ciało człowieka natykamy się na wirusy zajmujące umysł ludzki - obrazy, idee, informacje. W działaniu obu rodzajów wirusów dostrzec można wiele podobieństw. Zarówno jeden, jak i drugi potrzebuje nośników, by móc się rozprzestrzeniać. Oba są równie zaraźliwe i skuteczne. Z jedną tylko różnicą - wirusy biologiczne naukowcy starają się wytępić, a wirusy w sferze społecznej wykorzystuje się po to, by móc skutecznie zawładnąć umysłami odbiorców. Z biznesowego punktu widzenia ważne jest, by zrozumieć sposób, w jaki epidemie te się rozprzestrzeniają. Każdy marketer oczekuje jak najlepszych wyników sprzedażowych jego produktu i sukcesu, jaki w latach 60. odnotował Volkswagen Garbus. Wówczas już w chwili wejścia na rynek nie był on szczególnie innowacyjny, jednak wirus, jaki wywołał epidemię społeczną sprawił, że o Garbusie mówiono wszędzie. Wniosek nasuwa się tylko jeden. Nie o produkt, lecz o coś innego tutaj chodzi. Najważniejsza staje się niestandardowa kampania reklamowa wykorzystująca opowiadaną historię, gdzie mówi się nie wprost o cechach reklamowanego produktu.Człowiek, jako jednostka żyjąca w grupach społecznych, jest tutaj istotnym czynnikiem, dzięki któremu wirusy mogą swobodnie się rozprzestrzeniać. Jednak to nie człowiek jest przyczyną epidemii, a sam wirus.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.authorKaczorowska, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T15:39:52Z
dc.date.available2020-07-26T15:39:52Z
dc.date.submitted2015-07-08pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-98685-183702pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205981
dc.languagepolpl
dc.subject.enCommercial, Television, Television advertising, Contemporary, Modern advertisingpl
dc.subject.plReklama, Telewizja, Reklama telewizyjna, Współczesna, Współczesna reklamapl
dc.titleWspółczesna reklama telewizyjnapl
dc.title.alternativeTelevision advertising in the XXI centurypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the twenty-first century, next to a biological virus, attacking the human body encounter a virus involved in the human mind - images, ideas, information. The effects of both types of viruses can see many similarities. Both the one and the second media needs to be able to spread. Both are equally contagious and effective. With one difference - biological viruses, scientists are trying to exterminate, and viruses in the social sphere is used in order to be able to effectively take over the minds of the audience.From a business point of view, it is important to understand the way in which these are spreading epidemics. Every marketer expects the best results of his product sales and success that we noted in the '60s Volkswagen Beetle. Then already at the time of entry into the market it was not particularly innovative, but the virus that caused a social epidemic caused the Beetle talked about everywhere.Conclusion is only one. That's not a product, but something else going on here. The most important becomes non-standard advertising campaign using narrated the story, which says not directly about the characteristics of the advertised product.Man, as an individual living in social groups, here it is a critical factor with which viruses can easily spread. However, it is not man is the cause of the epidemic and the virus itself.
dc.abstract.plpl
W XXI wieku, tuż obok wirusów biologicznych, atakujących ciało człowieka natykamy się na wirusy zajmujące umysł ludzki - obrazy, idee, informacje. W działaniu obu rodzajów wirusów dostrzec można wiele podobieństw. Zarówno jeden, jak i drugi potrzebuje nośników, by móc się rozprzestrzeniać. Oba są równie zaraźliwe i skuteczne. Z jedną tylko różnicą - wirusy biologiczne naukowcy starają się wytępić, a wirusy w sferze społecznej wykorzystuje się po to, by móc skutecznie zawładnąć umysłami odbiorców. Z biznesowego punktu widzenia ważne jest, by zrozumieć sposób, w jaki epidemie te się rozprzestrzeniają. Każdy marketer oczekuje jak najlepszych wyników sprzedażowych jego produktu i sukcesu, jaki w latach 60. odnotował Volkswagen Garbus. Wówczas już w chwili wejścia na rynek nie był on szczególnie innowacyjny, jednak wirus, jaki wywołał epidemię społeczną sprawił, że o Garbusie mówiono wszędzie. Wniosek nasuwa się tylko jeden. Nie o produkt, lecz o coś innego tutaj chodzi. Najważniejsza staje się niestandardowa kampania reklamowa wykorzystująca opowiadaną historię, gdzie mówi się nie wprost o cechach reklamowanego produktu.Człowiek, jako jednostka żyjąca w grupach społecznych, jest tutaj istotnym czynnikiem, dzięki któremu wirusy mogą swobodnie się rozprzestrzeniać. Jednak to nie człowiek jest przyczyną epidemii, a sam wirus.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.authorpl
Kaczorowska, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessioned
2020-07-26T15:39:52Z
dc.date.available
2020-07-26T15:39:52Z
dc.date.submittedpl
2015-07-08
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-98685-183702
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205981
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Commercial, Television, Television advertising, Contemporary, Modern advertising
dc.subject.plpl
Reklama, Telewizja, Reklama telewizyjna, Współczesna, Współczesna reklama
dc.titlepl
Współczesna reklama telewizyjna
dc.title.alternativepl
Television advertising in the XXI century
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
60
Views per month
Views per city
Krakow
9
Poznan
6
Wroclaw
5
Gdansk
4
Warsaw
4
Olsztyn
3
Bielawa
2
Dublin
2
Lublin
2
Lubon
2

No access

No Thumbnail Available