Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Produkcja i dystrybucja filmów niskobudżetowych w dwóch okresach: PRL "po odwilży" i III RP.
Production and distribution low budget films in two periods: 1953 - 1957 and III RP
ANALIZA - DYSTRYBUCJA FILMOWA - FILM NISKOBUDŻETOWY - KINO NIEZALEŻNE - PRODUKCJA FILMOWA
ANALYSIS - FILM DYSTRIBUTION - THE LOW-BUDGET FILM - INDEPENDET FILM - FILM PRODUCTION
Przedmiotem pracy są filmy niskobudżetowe. Celem pracy, jest ukazanie zmian w procesie produkcji i dystrybucji filmów niskobudżetowych we wskazanych okresach: PRL "po odwilży" i III RP. W pracy dokonano analizy procesu produkcji i dystrybucji filmów: "Ostatni dzień lata" (1958 rok) i "Gdzie diabeł mówi dobranoc" (2012 rok). W tezie pracy potwierdzono różnice w produkcji i dystrybucji związane ze zmianami politycznymi, prawnymi i ekonomicznymi państwa. Źródła wiedzy wykorzystane w pracy, to uregulowania prawne dotyczące polskiej kinematografii w badanych okresach oraz literatura z zakresu wiedzy o filmie, ze szczególnym uwzględnieniem publikacji E. Głębickiej „Między państwowym mecenatem a rynkiem” z 2006 roku. Filmy obu dekad zrealizowane zostały przy wykorzystaniu niskiego budżetu. Element charakterystyczny to entuzjazm towarzyszący ich powstawaniu. Kino niezależne współczesne uznać można za kontynuację pracy profesjonalnych zespołów filmowych.
The subject of the work is low-budget films. The aim of the work is to show the changes in the production and distribution of low-budget films for the periods indicated: PRL 1953-1957 and III RP. This is an analysis of the production and distribution of films: "The Last Day of Summer" (1958) and "Picket Fences" (2012). The study found differences in the production and distribution associated with changes in political, legal, economic state. Sources of knowledge used in the work,there are the regulations on Polish cinema in the examined periods and literature in the field of film knowledge, with particular emphasis on the publication of E. Głebicka "Between the patronage of the state and the market" in 2006. Both videos are filmed using a low budget. Characteristic element is the enthusiasm accompanying their creation. Independent cinema today can be considered a continuation of the work of professional film units.
dc.abstract.en | The subject of the work is low-budget films. The aim of the work is to show the changes in the production and distribution of low-budget films for the periods indicated: PRL 1953-1957 and III RP. This is an analysis of the production and distribution of films: "The Last Day of Summer" (1958) and "Picket Fences" (2012). The study found differences in the production and distribution associated with changes in political, legal, economic state. Sources of knowledge used in the work,there are the regulations on Polish cinema in the examined periods and literature in the field of film knowledge, with particular emphasis on the publication of E. Głebicka "Between the patronage of the state and the market" in 2006. Both videos are filmed using a low budget. Characteristic element is the enthusiasm accompanying their creation. Independent cinema today can be considered a continuation of the work of professional film units. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy są filmy niskobudżetowe. Celem pracy, jest ukazanie zmian w procesie produkcji i dystrybucji filmów niskobudżetowych we wskazanych okresach: PRL "po odwilży" i III RP. W pracy dokonano analizy procesu produkcji i dystrybucji filmów: "Ostatni dzień lata" (1958 rok) i "Gdzie diabeł mówi dobranoc" (2012 rok). W tezie pracy potwierdzono różnice w produkcji i dystrybucji związane ze zmianami politycznymi, prawnymi i ekonomicznymi państwa. Źródła wiedzy wykorzystane w pracy, to uregulowania prawne dotyczące polskiej kinematografii w badanych okresach oraz literatura z zakresu wiedzy o filmie, ze szczególnym uwzględnieniem publikacji E. Głębickiej „Między państwowym mecenatem a rynkiem” z 2006 roku. Filmy obu dekad zrealizowane zostały przy wykorzystaniu niskiego budżetu. Element charakterystyczny to entuzjazm towarzyszący ich powstawaniu. Kino niezależne współczesne uznać można za kontynuację pracy profesjonalnych zespołów filmowych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Orzechowski, Emil - 131194 | pl |
dc.contributor.author | Czopek, Iwona | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Orzechowski, Emil - 131194 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kędziora, Alicja - 199919 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T01:19:13Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T01:19:13Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-87638-112096 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196183 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ANALYSIS - FILM DYSTRIBUTION - THE LOW-BUDGET FILM - INDEPENDET FILM - FILM PRODUCTION | pl |
dc.subject.pl | ANALIZA - DYSTRYBUCJA FILMOWA - FILM NISKOBUDŻETOWY - KINO NIEZALEŻNE - PRODUKCJA FILMOWA | pl |
dc.title | Produkcja i dystrybucja filmów niskobudżetowych w dwóch okresach: PRL "po odwilży" i III RP. | pl |
dc.title.alternative | Production and distribution low budget films in two periods: 1953 - 1957 and III RP | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |