Aktywizowanie uczniów w poszerzonym środowisku uczenia się : możliwości wykorzystania forum dyskusyjnego

2017
journal article
article
dc.abstract.enThe article presents the possibilities of using information and communication technologies in the teaching process on the example of moderating a discussion forum on an e-learning platform. The author, using her own experience and a phenomenological in-sight into her own practice, gives practical tips on how to activate persons learning by conducting a discussion in virtual space. The addressed issues comprise tips on the aims and usefulness of a forum; as well as on how to: start a forum, choose the topic, ask questions, deal with the traps of forum moderation, activate its participants, finally, en a discussion. Such a way of active arrangement of learning space and activation of lear ners fits in with the paradigmatic didactic change described by the formula the shift from teaching to learning, which the author of this article expands by adding and e-learning.pl
dc.abstract.plArtykuł pokazuje możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w procesie kształcenia na przykładzie moderowania forum dyskusyjnego na platformie zdalnego nauczania. Autorka, korzystając z własnych doświadczeń oraz dokonując pewnego fenomenologicznego wglądu we własną praktykę, konstruuje pewne wskazówki praktyczne, pozwalające na aktywizowanie osób uczących się za pomocą prowadzenia dyskusji w wirtualnej przestrzeni. Poruszona problematyka dotyka zatem kwestii samego rozpoczęcia forum, jego celowości i przydatności, doboru tematu, postawienia pytań, radzenia sobie z pułapkami moderowania forum, aktywizowaniem jego uczestników, wreszcie kwestii zakończenia dyskusji. Taki sposób aktywnego aranżowania przestrzeni uczenia się oraz aktywizowania osób uczących się wpisuje się w paradygmatyczną zmianę dydaktyczną, opisaną formułą the shift from teaching to learning, którą to autorka rozszerza przez dodanie and e-learning.pl
dc.affiliationWydział Filozoficzny : Instytut Pedagogikipl
dc.contributor.authorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.date.accession2017-12-14pl
dc.date.accessioned2017-12-19T10:42:31Z
dc.date.available2017-12-19T10:42:31Z
dc.date.issued2017pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalAutorka podpisana na publikacji: Anna Sajdakpl
dc.description.number1pl
dc.description.physical163-174pl
dc.description.publication0,7pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume43pl
dc.identifier.issn0485-3083pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/47750
dc.identifier.weblinkhttp://www.roczniklubuski.uz.zgora.pl/wydania/tom_43/RL_T43_1_Sajdak.pdfpl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceOTHER
dc.rights.uri*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enlearningpl
dc.subject.ene-learningpl
dc.subject.endiscussion forumpl
dc.subject.pluczenie siępl
dc.subject.ple-learningpl
dc.subject.plforum dyskusyjnepl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleAktywizowanie uczniów w poszerzonym środowisku uczenia się : możliwości wykorzystania forum dyskusyjnegopl
dc.title.alternativeActivating students in extended learning enviromment : possibilities of using a discussion forumpl
dc.title.journalRocznik Lubuskipl
dc.title.volumeNauczyciel w cyberkulturze : między schematem a kreatywnościąpl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The article presents the possibilities of using information and communication technologies in the teaching process on the example of moderating a discussion forum on an e-learning platform. The author, using her own experience and a phenomenological in-sight into her own practice, gives practical tips on how to activate persons learning by conducting a discussion in virtual space. The addressed issues comprise tips on the aims and usefulness of a forum; as well as on how to: start a forum, choose the topic, ask questions, deal with the traps of forum moderation, activate its participants, finally, en a discussion. Such a way of active arrangement of learning space and activation of lear ners fits in with the paradigmatic didactic change described by the formula the shift from teaching to learning, which the author of this article expands by adding and e-learning.
dc.abstract.plpl
Artykuł pokazuje możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w procesie kształcenia na przykładzie moderowania forum dyskusyjnego na platformie zdalnego nauczania. Autorka, korzystając z własnych doświadczeń oraz dokonując pewnego fenomenologicznego wglądu we własną praktykę, konstruuje pewne wskazówki praktyczne, pozwalające na aktywizowanie osób uczących się za pomocą prowadzenia dyskusji w wirtualnej przestrzeni. Poruszona problematyka dotyka zatem kwestii samego rozpoczęcia forum, jego celowości i przydatności, doboru tematu, postawienia pytań, radzenia sobie z pułapkami moderowania forum, aktywizowaniem jego uczestników, wreszcie kwestii zakończenia dyskusji. Taki sposób aktywnego aranżowania przestrzeni uczenia się oraz aktywizowania osób uczących się wpisuje się w paradygmatyczną zmianę dydaktyczną, opisaną formułą the shift from teaching to learning, którą to autorka rozszerza przez dodanie and e-learning.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki
dc.contributor.authorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.date.accessionpl
2017-12-14
dc.date.accessioned
2017-12-19T10:42:31Z
dc.date.available
2017-12-19T10:42:31Z
dc.date.issuedpl
2017
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Autorka podpisana na publikacji: Anna Sajdak
dc.description.numberpl
1
dc.description.physicalpl
163-174
dc.description.publicationpl
0,7
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
43
dc.identifier.issnpl
0485-3083
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/47750
dc.identifier.weblinkpl
http://www.roczniklubuski.uz.zgora.pl/wydania/tom_43/RL_T43_1_Sajdak.pdf
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
OTHER
dc.rights.uri*
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
learning
dc.subject.enpl
e-learning
dc.subject.enpl
discussion forum
dc.subject.plpl
uczenie się
dc.subject.plpl
e-learning
dc.subject.plpl
forum dyskusyjne
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Aktywizowanie uczniów w poszerzonym środowisku uczenia się : możliwości wykorzystania forum dyskusyjnego
dc.title.alternativepl
Activating students in extended learning enviromment : possibilities of using a discussion forum
dc.title.journalpl
Rocznik Lubuski
dc.title.volumepl
Nauczyciel w cyberkulturze : między schematem a kreatywnością
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
0
Views per month

No access

No Thumbnail Available