Analiza prównawcza czynników kształtujących pozycjonowanie wizerunku marki na przykładzie: Samsunga i LG

licenciate
dc.abstract.enThe work is a comparative analysis of the factors influencing the positioning of a brand’s image. The examples that were used for the purpose of this analysis were from the electronics market. In order to position the image of these two brands, a comparative analysis was made based on three factors: the characteristics of the companies, the tools used to build the company, and its components. Most of society has dealt with the Samsung and LG brands, but the difference between these brands is often not that noticeable. This work consists of three main parts. The first chapter presents general issues shaping the characteristics, tools and components of brand image positioning. The second chapter describes the methods of strategic analysis. The final chapter consists of an analysis of both brands and an explanation of the results. The combined results allowed us to better differentiate the image of these two brands.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy dokonano analizy porównawczej czynników kształtujących pozycjonowanie wizerunku marki. Przykłady, które były wykorzystane w tym celu tyczyły się branży elektronicznej. W celu pozycjonowanie wizerunk tych dwóch marek dokonano analizy porównawczej opartych na trzech czynników: charakterystyka firmy, narzędzia użyte budować firmę, oraz jej komponenty. Z markami Samsung i LG większości społeczeństwa miała do czynienia, jednak często nie jest zauważalna różnica pomiędzy tymi markami. Praca jest złożona z trzech głównych części. Pierwszy rozdział przedstawia ogólne zagadnienia kształtującej charakterystyki, narzędzia, oraz komponenty pozycjonowania wizerunku marki. Drugi rozdział opisuje metody analizy strategicznej. Ostatni rozdział przedstawia analizę badań między markami. Zestawione wyniki pozwoliły uporządkować wizerunek tych dwóch marek.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorBrzozoń, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerKuźniarska, Anetapl
dc.date.accessioned2022-09-23T21:33:51Z
dc.date.available2022-09-23T21:33:51Z
dc.date.submitted2022-09-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-156903-273406pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300051
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand, consumer, analysis, positioning, imagepl
dc.subject.plmarka, konsument, analiza, pozycjonowanie, wizerunekpl
dc.titleAnaliza prównawcza czynników kształtujących pozycjonowanie wizerunku marki na przykładzie: Samsunga i LGpl
dc.title.alternativeA comparative analysis of factors shaping the positioning of brand image between Samsung and LGpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work is a comparative analysis of the factors influencing the positioning of a brand’s image. The examples that were used for the purpose of this analysis were from the electronics market. In order to position the image of these two brands, a comparative analysis was made based on three factors: the characteristics of the companies, the tools used to build the company, and its components. Most of society has dealt with the Samsung and LG brands, but the difference between these brands is often not that noticeable. This work consists of three main parts. The first chapter presents general issues shaping the characteristics, tools and components of brand image positioning. The second chapter describes the methods of strategic analysis. The final chapter consists of an analysis of both brands and an explanation of the results. The combined results allowed us to better differentiate the image of these two brands.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy dokonano analizy porównawczej czynników kształtujących pozycjonowanie wizerunku marki. Przykłady, które były wykorzystane w tym celu tyczyły się branży elektronicznej. W celu pozycjonowanie wizerunk tych dwóch marek dokonano analizy porównawczej opartych na trzech czynników: charakterystyka firmy, narzędzia użyte budować firmę, oraz jej komponenty. Z markami Samsung i LG większości społeczeństwa miała do czynienia, jednak często nie jest zauważalna różnica pomiędzy tymi markami. Praca jest złożona z trzech głównych części. Pierwszy rozdział przedstawia ogólne zagadnienia kształtującej charakterystyki, narzędzia, oraz komponenty pozycjonowania wizerunku marki. Drugi rozdział opisuje metody analizy strategicznej. Ostatni rozdział przedstawia analizę badań między markami. Zestawione wyniki pozwoliły uporządkować wizerunek tych dwóch marek.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Brzozoń, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Kuźniarska, Aneta
dc.date.accessioned
2022-09-23T21:33:51Z
dc.date.available
2022-09-23T21:33:51Z
dc.date.submittedpl
2022-09-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-156903-273406
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300051
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand, consumer, analysis, positioning, image
dc.subject.plpl
marka, konsument, analiza, pozycjonowanie, wizerunek
dc.titlepl
Analiza prównawcza czynników kształtujących pozycjonowanie wizerunku marki na przykładzie: Samsunga i LG
dc.title.alternativepl
A comparative analysis of factors shaping the positioning of brand image between Samsung and LG
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Warsaw
3
Bialystok
1
Katowice
1
Nysa
1

No access

No Thumbnail Available