Rynek dóbr luksusowych w Chinach. Czynniki sukcesu zachodnich marek

master
dc.abstract.enThe aim of the ,,Luxury goods market in China: Western Brands Success Factors" master's thesis is the analysis of the luxury goods market of the People's Republic of China, paying a special attention to the significance and marketing effectiveness of Western brands. The author also focuses on Chinese share in the global luxury goods market and the development prospects of this sector in the Middle Kingdom.The paper consists of three parts. Chapter I is devoted to the economic reforms in the People's Republic of China since their inception in 1978 until now. Chapter II describes the modernization that has taken place in Chinese society along with the liberalization of the market and the political system. Particular emphasis was put on the growth of Chinese affluence and the role of money in defining social status, as well as the spread of Western ideas in Chinese society such as consumerism and individualism, and the challenges associated with the above transformations. Chapter III is the most important part of this thesis in which the Chinese luxury goods market was analyzed. This part presents the actual aspect of the global luxury goods market with particular emphasis on the role of Chinese consumers. Next, the most popular luxury brands in the Middle Kingdom were indicated, and based on the examples, numerous marketing procedures that influenced the dominance of Western companies in the Chinese luxury goods market were presented.pl
dc.abstract.plCelem pracy magisterskiej ,,Rynek dóbr luksusowych w Chinach. Czynniki sukcesu zachodnich marek" jest analiza rynku towarów luksusowych Chińskiej Republiki Ludowej ze zwróceniem szczególnej uwagi na istotność oraz skuteczność marketingową marek zachodnich. Autorka skupia się także na udziale chińskim w globalnym rynku dóbr luksusowych oraz perspektywach rozwojowych tego sektora gospodarki w Państwie Środka.Niniejsza praca składa się z trzech części. Rozdział I prezentuje reformy gospodarcze, które zaszły w Chińskiej Republice Ludowej, począwszy od ich rozpoczęcia w 1978 roku przez Deng Xiaopinga aż do czasów współczesnych. Rozdział II opisuje modernizację jaka zaszła w społeczeństwie chińskim wraz z liberalizacją rynku oraz systemu politycznego. Szczególny nacisk położono na wzrost zamożności Chińczyków oraz rolę pieniądza w definiowaniu statusu społecznego, a także rozpowszechnienie się w społeczeństwie chińskim idei zachodnich takich jak konsumpcjonizm oraz indywidualizm oraz wyzwania związane z powyższymi przemianami. Rozdział III jest kluczowym fragmentem pracy, w którym przeanalizowano chiński rynek dóbr luksusowych. W tej części przedstawiono wygląd aktualnego, światowego rynku towarów luksusowych ze szczególnym uwzględnieniem w jego strukturach roli chińskich konsumentów. Następnie wskazano najpopularniejsze marki luksusowe w Państwie Środka, a także bazując na przykładach zaprezentowano liczne zabiegi marketingowe, które wpłynęły na dominację firm zachodnich na chińskim rynku dóbr luksusowych.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorTrojnar, Ewa - 173764 pl
dc.contributor.authorLehmann, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerTrojnar, Ewa - 173764 pl
dc.contributor.reviewerKwieciński, Rafałpl
dc.date.accessioned2020-07-27T14:25:56Z
dc.date.available2020-07-27T14:25:56Z
dc.date.submitted2018-07-06pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-121838-164712pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/226322
dc.languagepolpl
dc.subject.enPeople's Republic of China, modernization, economy, society, luxury goods market, luxury goods, globalization, westernizationpl
dc.subject.plChińska Republika Ludowa, modernizacja, gospodarka, społeczeństwo, rynek dóbr luksusowych, dobra luksusowe, globalizacja, westernizacjapl
dc.titleRynek dóbr luksusowych w Chinach. Czynniki sukcesu zachodnich marekpl
dc.title.alternativeLuxury Goods Market in China: Western Brands Success Factorspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the ,,Luxury goods market in China: Western Brands Success Factors" master's thesis is the analysis of the luxury goods market of the People's Republic of China, paying a special attention to the significance and marketing effectiveness of Western brands. The author also focuses on Chinese share in the global luxury goods market and the development prospects of this sector in the Middle Kingdom.The paper consists of three parts. Chapter I is devoted to the economic reforms in the People's Republic of China since their inception in 1978 until now. Chapter II describes the modernization that has taken place in Chinese society along with the liberalization of the market and the political system. Particular emphasis was put on the growth of Chinese affluence and the role of money in defining social status, as well as the spread of Western ideas in Chinese society such as consumerism and individualism, and the challenges associated with the above transformations. Chapter III is the most important part of this thesis in which the Chinese luxury goods market was analyzed. This part presents the actual aspect of the global luxury goods market with particular emphasis on the role of Chinese consumers. Next, the most popular luxury brands in the Middle Kingdom were indicated, and based on the examples, numerous marketing procedures that influenced the dominance of Western companies in the Chinese luxury goods market were presented.
dc.abstract.plpl
Celem pracy magisterskiej ,,Rynek dóbr luksusowych w Chinach. Czynniki sukcesu zachodnich marek" jest analiza rynku towarów luksusowych Chińskiej Republiki Ludowej ze zwróceniem szczególnej uwagi na istotność oraz skuteczność marketingową marek zachodnich. Autorka skupia się także na udziale chińskim w globalnym rynku dóbr luksusowych oraz perspektywach rozwojowych tego sektora gospodarki w Państwie Środka.Niniejsza praca składa się z trzech części. Rozdział I prezentuje reformy gospodarcze, które zaszły w Chińskiej Republice Ludowej, począwszy od ich rozpoczęcia w 1978 roku przez Deng Xiaopinga aż do czasów współczesnych. Rozdział II opisuje modernizację jaka zaszła w społeczeństwie chińskim wraz z liberalizacją rynku oraz systemu politycznego. Szczególny nacisk położono na wzrost zamożności Chińczyków oraz rolę pieniądza w definiowaniu statusu społecznego, a także rozpowszechnienie się w społeczeństwie chińskim idei zachodnich takich jak konsumpcjonizm oraz indywidualizm oraz wyzwania związane z powyższymi przemianami. Rozdział III jest kluczowym fragmentem pracy, w którym przeanalizowano chiński rynek dóbr luksusowych. W tej części przedstawiono wygląd aktualnego, światowego rynku towarów luksusowych ze szczególnym uwzględnieniem w jego strukturach roli chińskich konsumentów. Następnie wskazano najpopularniejsze marki luksusowe w Państwie Środka, a także bazując na przykładach zaprezentowano liczne zabiegi marketingowe, które wpłynęły na dominację firm zachodnich na chińskim rynku dóbr luksusowych.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Trojnar, Ewa - 173764
dc.contributor.authorpl
Lehmann, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Trojnar, Ewa - 173764
dc.contributor.reviewerpl
Kwieciński, Rafał
dc.date.accessioned
2020-07-27T14:25:56Z
dc.date.available
2020-07-27T14:25:56Z
dc.date.submittedpl
2018-07-06
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-121838-164712
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/226322
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
People's Republic of China, modernization, economy, society, luxury goods market, luxury goods, globalization, westernization
dc.subject.plpl
Chińska Republika Ludowa, modernizacja, gospodarka, społeczeństwo, rynek dóbr luksusowych, dobra luksusowe, globalizacja, westernizacja
dc.titlepl
Rynek dóbr luksusowych w Chinach. Czynniki sukcesu zachodnich marek
dc.title.alternativepl
Luxury Goods Market in China: Western Brands Success Factors
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Krakow
5
Warsaw
4
Dublin
2
Gliwice
2
Wroclaw
2
Konstancin-Jeziorna
1
Szczecin
1
Zgorzelec
1

No access

No Thumbnail Available