w służbie marketingu - semiotyka komercyjna

master
dc.abstract.enThe purpose of this paper was to introduce semiotics as a method of marketing research. The theoretical conception was supported with the examples from specialist literature and the date of some research agencies. The appliance of commercial semiotics is connected with the conception of “dream economy” , that implies a little bit different look at the relation between consumer and product. It turns out that purchased goods can function as sings, symbols. The goods become part of the culture of consumer and can influence also his decisions and choices.The subject of the research are not respondents but cultural texts. The analysis concerns factors and mechanisms that influence the behavior of consumers, that they are not aware of. This strategy can provide a knowledge about future changes and trends in that field.pl
dc.abstract.otherCelem niniejszej pracy było przedstawienia w ogólnym zarysie semiotyki jako metody, która może zostać wykorzystana w obszarze badań marketingowych. Koncepcja teoretyczna poparta została przykładami zaczerpniętymi z literatury fachowej oraz wyników pracy agencji badawczych. Zastosowanie semiotyki komercyjnej wiąże się z koncepcją „ekonomii znaczeń”, która to implikuje nieco inne spojrzenie na relację konsument – produkt. Okazuje się, iż nabywane dobra funkcjonują w rzeczywistości jako nośniki znaczeń, symbole. Są i wrastają one w kulturę, w której żyje konsument, wpływając na jego działania, także te związane z wyborem określonych produktów. Badaniu podlegają wytwory kultury (tzw. „teksty kultury”), a nie konkretni respondenci. Analizuje się to, co wpływa na konsumentów, a czego oni sobie nie uświadamiają. Odniesienie do szerszego kontekstu kulturowego pozwala określić mechanizmy sterujące wyborami konsumentów, umożliwia wychwycenie zmian i przewidzenie przyszłych trendów w tym zakresie.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWorek, Barbara - 132738 pl
dc.contributor.authorDąbrowska, Sylwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerWorek, Barbara - 132738 pl
dc.contributor.reviewerSagan, Adam - 131779 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:11:08Z
dc.date.available2020-07-20T20:11:08Z
dc.date.submitted2011-10-26pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-61454-62723pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175016
dc.subject.ensemiotics, commercial, sign, culturepl
dc.subject.othersemiotyka, komercyjna, znak, kulturapl
dc.titlew służbie marketingu - semiotyka komercyjnapl
dc.title.alternativeSemiotics in service of marketing - commercial semiotics.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this paper was to introduce semiotics as a method of marketing research. The theoretical conception was supported with the examples from specialist literature and the date of some research agencies. The appliance of commercial semiotics is connected with the conception of “dream economy” , that implies a little bit different look at the relation between consumer and product. It turns out that purchased goods can function as sings, symbols. The goods become part of the culture of consumer and can influence also his decisions and choices.The subject of the research are not respondents but cultural texts. The analysis concerns factors and mechanisms that influence the behavior of consumers, that they are not aware of. This strategy can provide a knowledge about future changes and trends in that field.
dc.abstract.otherpl
Celem niniejszej pracy było przedstawienia w ogólnym zarysie semiotyki jako metody, która może zostać wykorzystana w obszarze badań marketingowych. Koncepcja teoretyczna poparta została przykładami zaczerpniętymi z literatury fachowej oraz wyników pracy agencji badawczych. Zastosowanie semiotyki komercyjnej wiąże się z koncepcją „ekonomii znaczeń”, która to implikuje nieco inne spojrzenie na relację konsument – produkt. Okazuje się, iż nabywane dobra funkcjonują w rzeczywistości jako nośniki znaczeń, symbole. Są i wrastają one w kulturę, w której żyje konsument, wpływając na jego działania, także te związane z wyborem określonych produktów. Badaniu podlegają wytwory kultury (tzw. „teksty kultury”), a nie konkretni respondenci. Analizuje się to, co wpływa na konsumentów, a czego oni sobie nie uświadamiają. Odniesienie do szerszego kontekstu kulturowego pozwala określić mechanizmy sterujące wyborami konsumentów, umożliwia wychwycenie zmian i przewidzenie przyszłych trendów w tym zakresie.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Worek, Barbara - 132738
dc.contributor.authorpl
Dąbrowska, Sylwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Worek, Barbara - 132738
dc.contributor.reviewerpl
Sagan, Adam - 131779
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:11:08Z
dc.date.available
2020-07-20T20:11:08Z
dc.date.submittedpl
2011-10-26
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-61454-62723
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175016
dc.subject.enpl
semiotics, commercial, sign, culture
dc.subject.otherpl
semiotyka, komercyjna, znak, kultura
dc.titlepl
w służbie marketingu - semiotyka komercyjna
dc.title.alternativepl
Semiotics in service of marketing - commercial semiotics.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Krakow
4
Wroclaw
2
Boardman
1
Des Moines
1
Dublin
1
Elblag
1
Kalisz
1
Katowice
1
Olsztyn
1

No access

No Thumbnail Available