Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA NA RYNKU USŁUG KOSMETYCZNYCH W OPINII KLIENTÓW KRAKOWSKICH GABINETÓW KOSMETYCZNYCH
MARKETING COMMUNICATIONS ON THE MARKET OF COSMETIC SERVICES, ACCORDING TO CLIENTS OF KRAKOW BEAUTY SALONS
komunikacja marketingowa, reklama, salony kosmetyczne, usługi
marketing communications, advertising, beauty salons, services
W pracy podjęto problematykę związaną z komunikacją marketingową na rynku usług kosmetycznych. Oprócz analizy teoretycznej, przeprowadzono badania empiryczne wśród klientów salonów kosmetycznych z Krakowa. Celem badań była identyfikacja działań prowadzonych przez wybrane krakowskie salony kosmetyczne (między innymi w internecie) oraz poznanie opinii osób korzystających z usług gabinetów kosmetycznych na temat ich funkcjonowania i prowadzonych działań marketingowych. Badania umożliwiły identyfikację działań komunikacyjnych prowadzonych przez analizowane podmioty, ich znaczenia dla salonów kosmetycznych oraz ocenę z perspektywy klientów. Przeprowadzona analiza wykazała, że marketing na rynku usług kosmetycznych jest kształtowany przez zachowania klientów, umożliwia on ich zbadanie, jak również dostarcza niezbędnych informacji dla usługodawców na temat zachowań odbiorców usług kosmetycznych. Na podstawie analizy działań marketingowych prowadzonych przez salony marketingowe w Krakowie stwierdzono, że największą popularnością w chwili obecnej cieszą się narzędzia internetowe.
The bachelor thesis deals with the problems associated with marketing communications on the market of cosmetic services. In addition to theoretical analysis, empirical research was conducted among clients of cosmetic salons in Krakow. The aim of the study was to identify the actions carried out through the selected Krakow salons (in particular, on the Internet) and to find out the opinion of people who use the services of beauty salons about their functioning and marketing activities. Studies have revealed the communication activities carried out analyzed subjects, their values for beauty salons, as well as estimates from the point of view of customers. The analysis showed that marketing in the market of cosmetic services is formed by the behavior of customers, it allows them to explore and provides the necessary information to service providers about the behavior of consumers of cosmetic services. Based on the analysis of marketing activities carried out through the marketing salons in Krakow, it was found that the most popular currently are Internet tools.
dc.abstract.en | The bachelor thesis deals with the problems associated with marketing communications on the market of cosmetic services. In addition to theoretical analysis, empirical research was conducted among clients of cosmetic salons in Krakow. The aim of the study was to identify the actions carried out through the selected Krakow salons (in particular, on the Internet) and to find out the opinion of people who use the services of beauty salons about their functioning and marketing activities. Studies have revealed the communication activities carried out analyzed subjects, their values for beauty salons, as well as estimates from the point of view of customers. The analysis showed that marketing in the market of cosmetic services is formed by the behavior of customers, it allows them to explore and provides the necessary information to service providers about the behavior of consumers of cosmetic services. Based on the analysis of marketing activities carried out through the marketing salons in Krakow, it was found that the most popular currently are Internet tools. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy podjęto problematykę związaną z komunikacją marketingową na rynku usług kosmetycznych. Oprócz analizy teoretycznej, przeprowadzono badania empiryczne wśród klientów salonów kosmetycznych z Krakowa. Celem badań była identyfikacja działań prowadzonych przez wybrane krakowskie salony kosmetyczne (między innymi w internecie) oraz poznanie opinii osób korzystających z usług gabinetów kosmetycznych na temat ich funkcjonowania i prowadzonych działań marketingowych. Badania umożliwiły identyfikację działań komunikacyjnych prowadzonych przez analizowane podmioty, ich znaczenia dla salonów kosmetycznych oraz ocenę z perspektywy klientów. Przeprowadzona analiza wykazała, że marketing na rynku usług kosmetycznych jest kształtowany przez zachowania klientów, umożliwia on ich zbadanie, jak również dostarcza niezbędnych informacji dla usługodawców na temat zachowań odbiorców usług kosmetycznych. Na podstawie analizy działań marketingowych prowadzonych przez salony marketingowe w Krakowie stwierdzono, że największą popularnością w chwili obecnej cieszą się narzędzia internetowe. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.author | Tratsevska, Kateryna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:17:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:17:10Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131887-209753 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234466 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing communications, advertising, beauty salons, services | pl |
dc.subject.pl | komunikacja marketingowa, reklama, salony kosmetyczne, usługi | pl |
dc.title | KOMUNIKACJA MARKETINGOWA NA RYNKU USŁUG KOSMETYCZNYCH W OPINII KLIENTÓW KRAKOWSKICH GABINETÓW KOSMETYCZNYCH | pl |
dc.title.alternative | MARKETING COMMUNICATIONS ON THE MARKET OF COSMETIC SERVICES, ACCORDING TO CLIENTS OF KRAKOW BEAUTY SALONS | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |