Malarskość w filmowej adaptacji powieści Tadeusza Konwickiego "Kronika wypadków miłosnych", autorstwa Andrzeja Wajdy

licenciate
dc.abstract.enThe major theme of this dissertation is painterliness in adaptation of book written by Tadeusz Konwicki "A Chronicle of Amorous Accidents" directed by Andrzej Wajda. In the introduction the author presented the issue of film adaptation basing on the modern researches on the screen versions of the books. The newest researches show that nowadays experts focused also on other fields of culture, and literature is no longer prevailing. This enables intertextual analysis of the "Chronicles of amorous". Additionally during analysis the author focuses on different aspects such as: color, perspective, light, visual rhetoric, and inspiration with the tradition of Impressionism, Formism as well as works of Andrzej Wróblewski, and their importance and role in literarature and film.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest malarskość w adaptacji filmowej powieści Tadeusza Konwickiego „Kronika wypadków miłosnych” według Andrzeja Wajdy. We wstępie zostaje omówione zagadnienie adaptacji filmowej w oparciu o współczesne badania nad ekranizacją, w wyniku których w obrębie zainteresowań filmoznawców pojawiają się inne dziedziny kultury, a literatura przestaje zajmować dominującą pozycję wśród nich. Wspólnym mianownikiem literatury, filmu i malarstwa jest obraz – językowy, filmowy i malarski. Umożliwia to analizę „Kroniki wypadków miłosnych” w ujęciu intertekstualnym. Podczas analizy adaptacji powieści zostają omówione zagadnienia barwy, perspektywy, światła, retoryki wizualnej, a także inspiracja tradycją impresjonizmu, formizmu i twórczością Andrzeja Wróblewskiego. Ponadto została omówiona ich rola i znaczenie w dziele literackim i filmowym.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorCzernik, Jakubpl
dc.contributor.authorRomaniuk, Beatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerWojnicka, Joanna - 132705 pl
dc.contributor.reviewerCzernik, Jakubpl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:28:31Z
dc.date.available2020-07-27T08:28:31Z
dc.date.submitted2017-07-05pl
dc.fieldofstudypolonistyka - komparatystykapl
dc.identifier.apddiploma-115948-194014pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221277
dc.languagepolpl
dc.subject.enfilm adaptation, painting, Impressionism, image, color, light, visual rhetoric, Formism, perspectivepl
dc.subject.pladaptacja, malarskość, Impresjonizm, obraz, barwa, światło, retoryka wizualna, Formizm, perspektywapl
dc.titleMalarskość w filmowej adaptacji powieści Tadeusza Konwickiego "Kronika wypadków miłosnych", autorstwa Andrzeja Wajdypl
dc.title.alternativePainting in Tadeusz Konwicki's A Chronicle of Amorous Accidents' film adaptation by Andrzej Wajdapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The major theme of this dissertation is painterliness in adaptation of book written by Tadeusz Konwicki "A Chronicle of Amorous Accidents" directed by Andrzej Wajda. In the introduction the author presented the issue of film adaptation basing on the modern researches on the screen versions of the books. The newest researches show that nowadays experts focused also on other fields of culture, and literature is no longer prevailing. This enables intertextual analysis of the "Chronicles of amorous". Additionally during analysis the author focuses on different aspects such as: color, perspective, light, visual rhetoric, and inspiration with the tradition of Impressionism, Formism as well as works of Andrzej Wróblewski, and their importance and role in literarature and film.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy jest malarskość w adaptacji filmowej powieści Tadeusza Konwickiego „Kronika wypadków miłosnych” według Andrzeja Wajdy. We wstępie zostaje omówione zagadnienie adaptacji filmowej w oparciu o współczesne badania nad ekranizacją, w wyniku których w obrębie zainteresowań filmoznawców pojawiają się inne dziedziny kultury, a literatura przestaje zajmować dominującą pozycję wśród nich. Wspólnym mianownikiem literatury, filmu i malarstwa jest obraz – językowy, filmowy i malarski. Umożliwia to analizę „Kroniki wypadków miłosnych” w ujęciu intertekstualnym. Podczas analizy adaptacji powieści zostają omówione zagadnienia barwy, perspektywy, światła, retoryki wizualnej, a także inspiracja tradycją impresjonizmu, formizmu i twórczością Andrzeja Wróblewskiego. Ponadto została omówiona ich rola i znaczenie w dziele literackim i filmowym.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Czernik, Jakub
dc.contributor.authorpl
Romaniuk, Beata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Wojnicka, Joanna - 132705
dc.contributor.reviewerpl
Czernik, Jakub
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:28:31Z
dc.date.available
2020-07-27T08:28:31Z
dc.date.submittedpl
2017-07-05
dc.fieldofstudypl
polonistyka - komparatystyka
dc.identifier.apdpl
diploma-115948-194014
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221277
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
film adaptation, painting, Impressionism, image, color, light, visual rhetoric, Formism, perspective
dc.subject.plpl
adaptacja, malarskość, Impresjonizm, obraz, barwa, światło, retoryka wizualna, Formizm, perspektywa
dc.titlepl
Malarskość w filmowej adaptacji powieści Tadeusza Konwickiego "Kronika wypadków miłosnych", autorstwa Andrzeja Wajdy
dc.title.alternativepl
Painting in Tadeusz Konwicki's A Chronicle of Amorous Accidents' film adaptation by Andrzej Wajda
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available