Polisemia, homonimia a "elementy humanistyczne" : nauczanie leksyki na kursach ESP dla inżynierów odlewnictwa

2012
journal article
article
dc.abstract.plWśród wielu osób uczących się języka obcego pokutuje staroświecki już dzisiaj pogląd, że "najważniejsze są słówka". Według nich wystarczy opanować pewien zasób leksyki, aby móc się porozumieć - może i łamaną angielszczyzną czy niemczyzną, ale jednak skuteczną. Gramatyka widziana jest tu jako kwestia drugoplanowa. Takie postrzeganie języka bierze się z królującej przez wiele lat, a obecnie już niemodnej metody gramatyczno-tłumaczeniowej, która zakładała oddzielne prezentowanie słownictwa oraz teoretyczne, preskryptywne nauczanie gramatyki na zasadzie reguł i tabel, podobnie jak niegdyś nauczano martwych języków antyku; stąd też brało się obowiązujące do niedawna pojęcie "zeszytu do słówek", traktowanych jako pojedyncze oderwane byty.pl
dc.contributor.authorNowakowska, Ewa - 131047 pl
dc.date.accession2021-06-14pl
dc.date.accessioned2019-04-26T05:24:37Z
dc.date.available2019-04-26T05:24:37Z
dc.date.issued2012pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 37pl
dc.description.physical30-37pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume4pl
dc.identifier.isbn978-83-233-3372-2pl
dc.identifier.issn2080-2358pl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/73751
dc.identifier.weblinkhttps://www.ejournals.eu/ZG/2012/Zeszyt-4/art/5726/pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceOTHER
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subtypeArticlepl
dc.titlePolisemia, homonimia a "elementy humanistyczne" : nauczanie leksyki na kursach ESP dla inżynierów odlewnictwapl
dc.title.journalZeszyty Glottodydaktycznepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Wśród wielu osób uczących się języka obcego pokutuje staroświecki już dzisiaj pogląd, że "najważniejsze są słówka". Według nich wystarczy opanować pewien zasób leksyki, aby móc się porozumieć - może i łamaną angielszczyzną czy niemczyzną, ale jednak skuteczną. Gramatyka widziana jest tu jako kwestia drugoplanowa. Takie postrzeganie języka bierze się z królującej przez wiele lat, a obecnie już niemodnej metody gramatyczno-tłumaczeniowej, która zakładała oddzielne prezentowanie słownictwa oraz teoretyczne, preskryptywne nauczanie gramatyki na zasadzie reguł i tabel, podobnie jak niegdyś nauczano martwych języków antyku; stąd też brało się obowiązujące do niedawna pojęcie "zeszytu do słówek", traktowanych jako pojedyncze oderwane byty.
dc.contributor.authorpl
Nowakowska, Ewa - 131047
dc.date.accessionpl
2021-06-14
dc.date.accessioned
2019-04-26T05:24:37Z
dc.date.available
2019-04-26T05:24:37Z
dc.date.issuedpl
2012
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 37
dc.description.physicalpl
30-37
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
4
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-3372-2
dc.identifier.issnpl
2080-2358
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/73751
dc.identifier.weblinkpl
https://www.ejournals.eu/ZG/2012/Zeszyt-4/art/5726/
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
OTHER
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Polisemia, homonimia a "elementy humanistyczne" : nauczanie leksyki na kursach ESP dla inżynierów odlewnictwa
dc.title.journalpl
Zeszyty Glottodydaktyczne
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
3
Views per month
Views per city
San Jose
1
Downloads
nowakowska_polisemia_homonimia_a_elementy_2012.pdf
7