Badanie satysfakcji klientów jako kluczowy element kształtowania filozofii TQM w sektorze hotelarskim w Polsce

master
dc.abstract.enDevelopment, aims and targets of TQM concepts and management techinques via quality have been presented. Review had been introduced to conditions of strategy implementation into hospitality area as well as research methods of quality of hotel services.The characteristics of the hospitality industry in Poland had been discussed. In it had been analised also development of the hospitality over the years, entry of foreign brand hotels into the Polish market as well as trends and influencing factors to the further development of Polish hotel industry. Results of customer satisfaction survey of selected hotel resort in Poland had been presented. Survey was carried out based on the CSI index.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest omówienie zastosowania filozofii TQM w branży hotelarskiej w Polsce. W pracy przedstawiono rozwój, założenia i cele koncepcji TQM oraz techniki zarządzania przez jakość. Omówione zostały uwarunkowania wprowadzania strategii do branży hotelarskiej i metody badań jakości usług hotelarskich. Zaprezentowano charakterystykę hotelarstwa w Polsce: kształtowanie się branży na przestrzeni lat, wejście na rynek polski zagranicznych marek hoteli oraz tendencje i czynniki warunkujące dalszy rozwój. Zaprezentowano także wyniki badania satysfakcji klientów wybranych hoteli w Polsce przeprowadzonych w oparciu o Indeks Satysfakcji Klienta CSI. Dodatkowo przeprowadzono badania na temat świadomości stosowania filozofii TQM przez badane hotele, które niestety wykazały, że jest ona niska.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.authorLasota, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-15T18:17:56Z
dc.date.available2020-07-15T18:17:56Z
dc.date.submitted2012-10-17pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-59126-71077pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172932
dc.languagepolpl
dc.subject.enHOTEL INDUSTRY – SATISFACTION – TQMpl
dc.subject.plHOTELARSTWO – SATYSFAKCJA – TQMpl
dc.titleBadanie satysfakcji klientów jako kluczowy element kształtowania filozofii TQM w sektorze hotelarskim w Polscepl
dc.title.alternativeAim of this dissertation is to discuss the application of TQM philosophy to the hotel industry in Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Development, aims and targets of TQM concepts and management techinques via quality have been presented. Review had been introduced to conditions of strategy implementation into hospitality area as well as research methods of quality of hotel services.The characteristics of the hospitality industry in Poland had been discussed. In it had been analised also development of the hospitality over the years, entry of foreign brand hotels into the Polish market as well as trends and influencing factors to the further development of Polish hotel industry. Results of customer satisfaction survey of selected hotel resort in Poland had been presented. Survey was carried out based on the CSI index.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest omówienie zastosowania filozofii TQM w branży hotelarskiej w Polsce. W pracy przedstawiono rozwój, założenia i cele koncepcji TQM oraz techniki zarządzania przez jakość. Omówione zostały uwarunkowania wprowadzania strategii do branży hotelarskiej i metody badań jakości usług hotelarskich. Zaprezentowano charakterystykę hotelarstwa w Polsce: kształtowanie się branży na przestrzeni lat, wejście na rynek polski zagranicznych marek hoteli oraz tendencje i czynniki warunkujące dalszy rozwój. Zaprezentowano także wyniki badania satysfakcji klientów wybranych hoteli w Polsce przeprowadzonych w oparciu o Indeks Satysfakcji Klienta CSI. Dodatkowo przeprowadzono badania na temat świadomości stosowania filozofii TQM przez badane hotele, które niestety wykazały, że jest ona niska.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.authorpl
Lasota, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-15T18:17:56Z
dc.date.available
2020-07-15T18:17:56Z
dc.date.submittedpl
2012-10-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-59126-71077
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172932
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
HOTEL INDUSTRY – SATISFACTION – TQM
dc.subject.plpl
HOTELARSTWO – SATYSFAKCJA – TQM
dc.titlepl
Badanie satysfakcji klientów jako kluczowy element kształtowania filozofii TQM w sektorze hotelarskim w Polsce
dc.title.alternativepl
Aim of this dissertation is to discuss the application of TQM philosophy to the hotel industry in Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available