ISIS and the Internet: the role of new media tools.

licenciate
dc.abstract.enThis paper will focus on ISIS propaganda online and its development based on ISIS' territorial loses and internal issues. The goal is to explore the sophistication of their al-Ḥayāt Media Center and how their publications Dabiq and Rumiyah, along with their social media presence, influence their religious jurisdiction in the predominately Sunni countries, Shia states, and the Western World. This has been done by examining past issues of al-Ḥayāt's magazines while taking into consideration the timeline of ISIS' territorial defeats and internal struggles as revealed from leaked documents. Upon examination it becomes clear that as the group lost significant territory, the approach of their magazine shifted from religious enlightenment to DIY guides on lone-wolf attacks. Through showing that this shift presents a weakness for the group, it underlines the refined content that ISIS is consistently putting out, and how it is the group’s most necessary tool in this day and age.pl
dc.abstract.plNiniejszy artykuł skoncentruje się na propagandzie internetowej ISIS i jej rozwoju opartym na "terytorialnych przegranych i problemach wewnętrznych ISIS". Celem jest zbadanie wyrafinowania ich Centrum medialnego Al-Ḥayat i ich publikacje Dabiq i Rumiyah, a także ich obecność w mediach społecznościowych, wpływają na ich jurysdykcję religijną w przeważającej większości krajach sunnickich, stanach Shia i zachodnim świecie. Dokonano tego poprzez zbadanie poprzednich wydań czasopism al-Ḥayat, biorąc pod uwagę harmonogram konfliktów terytorialnych ISIS i wewnętrznych zmagań ujawnionych z przeciekanych dokumentów. Po zbadaniu staje się oczywiste, że gdy grupa straciła znaczne terytorium, podejście ich czasopisma zmieniło się od religijnego oświecenia do przewodników DIY na atakach samotnych. Poprzez wykazanie, że zmiana ta stanowi słabość dla grupy, podkreśla ona wyrafinowaną treść, którą ISIS konsekwentnie się rozwija i jak to jest najbardziej potrzebne narzędzie grupy w dzisiejszych czasach.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRobson, Garry - 199785 pl
dc.contributor.authorForest, Daniellepl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerRybkowski, Radosław - 100834 pl
dc.contributor.reviewerRobson, Garry - 199785 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:47:36Z
dc.date.available2020-07-27T06:47:36Z
dc.date.submitted2017-06-20pl
dc.fieldofstudyInternational Relations and Area Studiespl
dc.identifier.apddiploma-114370-191656pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219749
dc.languageengpl
dc.subject.enISIS, Islamic State, Twitter, Dabiq, Rumiyah, terrorism, internet, social mediapl
dc.subject.plISIS, państwo islamskie, Twitter, Dabiq, Rumiyah, terroryzm, internet, social mediapl
dc.titleISIS and the Internet: the role of new media tools.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper will focus on ISIS propaganda online and its development based on ISIS' territorial loses and internal issues. The goal is to explore the sophistication of their al-Ḥayāt Media Center and how their publications Dabiq and Rumiyah, along with their social media presence, influence their religious jurisdiction in the predominately Sunni countries, Shia states, and the Western World. This has been done by examining past issues of al-Ḥayāt's magazines while taking into consideration the timeline of ISIS' territorial defeats and internal struggles as revealed from leaked documents. Upon examination it becomes clear that as the group lost significant territory, the approach of their magazine shifted from religious enlightenment to DIY guides on lone-wolf attacks. Through showing that this shift presents a weakness for the group, it underlines the refined content that ISIS is consistently putting out, and how it is the group’s most necessary tool in this day and age.
dc.abstract.plpl
Niniejszy artykuł skoncentruje się na propagandzie internetowej ISIS i jej rozwoju opartym na "terytorialnych przegranych i problemach wewnętrznych ISIS". Celem jest zbadanie wyrafinowania ich Centrum medialnego Al-Ḥayat i ich publikacje Dabiq i Rumiyah, a także ich obecność w mediach społecznościowych, wpływają na ich jurysdykcję religijną w przeważającej większości krajach sunnickich, stanach Shia i zachodnim świecie. Dokonano tego poprzez zbadanie poprzednich wydań czasopism al-Ḥayat, biorąc pod uwagę harmonogram konfliktów terytorialnych ISIS i wewnętrznych zmagań ujawnionych z przeciekanych dokumentów. Po zbadaniu staje się oczywiste, że gdy grupa straciła znaczne terytorium, podejście ich czasopisma zmieniło się od religijnego oświecenia do przewodników DIY na atakach samotnych. Poprzez wykazanie, że zmiana ta stanowi słabość dla grupy, podkreśla ona wyrafinowaną treść, którą ISIS konsekwentnie się rozwija i jak to jest najbardziej potrzebne narzędzie grupy w dzisiejszych czasach.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Robson, Garry - 199785
dc.contributor.authorpl
Forest, Danielle
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Rybkowski, Radosław - 100834
dc.contributor.reviewerpl
Robson, Garry - 199785
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:47:36Z
dc.date.available
2020-07-27T06:47:36Z
dc.date.submittedpl
2017-06-20
dc.fieldofstudypl
International Relations and Area Studies
dc.identifier.apdpl
diploma-114370-191656
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219749
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
ISIS, Islamic State, Twitter, Dabiq, Rumiyah, terrorism, internet, social media
dc.subject.plpl
ISIS, państwo islamskie, Twitter, Dabiq, Rumiyah, terroryzm, internet, social media
dc.titlepl
ISIS and the Internet: the role of new media tools.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
102
Views per month
Views per city
Krakow
16
Warsaw
13
Ankara
4
Wroclaw
4
Boleslaw
3
Jaworzno
3
Chorzów
2
Dublin
2
Lublin
2
Milanówek
2

No access

No Thumbnail Available