Blogi modowe jako fenomen kultury popularnej

master
dc.abstract.enThis thesis looks into aspects and the growing popularity of fashion blogs in Poland as a new phenomenon of popular culture. Selection of thesis topic was motivated by author strong interest in blogosphere as well as fashion and popular culture.Trying to combine all of these subjects and find their common denominator the author analyzed the popularity rankings of polish fashion blogs and tried find out, what stands behind theirs popularity. Concerns of popular culture, fashion, clothing, and the identity of the individual formed the theoretical basis for the thesis.Blogs described in the Thesis and their authors confirm the thesis contention, as that fashion blogs have become the nowadays phenomena in pop culture.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska podejmuje problematykę zjawiska i rosnącej popularności blogów modowych w Polsce jako nowego fenomenu kultury popularnej. Wybór tematu pracy związany był z zainteresowaniem szeroko pojętą blogsferą jak również moda i kultura popularną. Starając się połączyć wszystkie te zagadnienia oraz znaleźć ich wspólny mianownik autorka pracy przeanalizowała rankingi dotyczące popularności blogów modowych oraz najbardziej popularne blogi w tej kategorii. Podstawę teoretyczną stanowiły zagadnienia dotyczące kultury popularnej, mody i ubioru oraz tożsamości jednostki. Opisane w pracy blogi i ich autorzy potwierdzają tezę pracy, jako iż blogi modowe stały się kolejnym z fenomenów kultury popularnej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorMarecki, Piotr - 160138 pl
dc.contributor.authorKozłowska, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.contributor.reviewerMarecki, Piotr - 160138 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:33:11Z
dc.date.available2020-07-24T21:33:11Z
dc.date.submitted2013-10-21pl
dc.fieldofstudykultura współczesnapl
dc.identifier.apddiploma-83189-113533pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192661
dc.languagepolpl
dc.subject.enBLOGOSPHERE- FASHION BLOGS- FASHION - POPULAR CULTUREpl
dc.subject.plBlogi modowe – blogosfera - moda - kultura popularnapl
dc.titleBlogi modowe jako fenomen kultury popularnejpl
dc.title.alternativeFashion blogs as a phenomenon of popular culturepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis looks into aspects and the growing popularity of fashion blogs in Poland as a new phenomenon of popular culture. Selection of thesis topic was motivated by author strong interest in blogosphere as well as fashion and popular culture.Trying to combine all of these subjects and find their common denominator the author analyzed the popularity rankings of polish fashion blogs and tried find out, what stands behind theirs popularity. Concerns of popular culture, fashion, clothing, and the identity of the individual formed the theoretical basis for the thesis.Blogs described in the Thesis and their authors confirm the thesis contention, as that fashion blogs have become the nowadays phenomena in pop culture.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska podejmuje problematykę zjawiska i rosnącej popularności blogów modowych w Polsce jako nowego fenomenu kultury popularnej. Wybór tematu pracy związany był z zainteresowaniem szeroko pojętą blogsferą jak również moda i kultura popularną. Starając się połączyć wszystkie te zagadnienia oraz znaleźć ich wspólny mianownik autorka pracy przeanalizowała rankingi dotyczące popularności blogów modowych oraz najbardziej popularne blogi w tej kategorii. Podstawę teoretyczną stanowiły zagadnienia dotyczące kultury popularnej, mody i ubioru oraz tożsamości jednostki. Opisane w pracy blogi i ich autorzy potwierdzają tezę pracy, jako iż blogi modowe stały się kolejnym z fenomenów kultury popularnej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Marecki, Piotr - 160138
dc.contributor.authorpl
Kozłowska, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.contributor.reviewerpl
Marecki, Piotr - 160138
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:33:11Z
dc.date.available
2020-07-24T21:33:11Z
dc.date.submittedpl
2013-10-21
dc.fieldofstudypl
kultura współczesna
dc.identifier.apdpl
diploma-83189-113533
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192661
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BLOGOSPHERE- FASHION BLOGS- FASHION - POPULAR CULTURE
dc.subject.plpl
Blogi modowe – blogosfera - moda - kultura popularna
dc.titlepl
Blogi modowe jako fenomen kultury popularnej
dc.title.alternativepl
Fashion blogs as a phenomenon of popular culture
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Wroclaw
5
Warsaw
3
Dublin
2
Krakow
2
Poznan
2
Boardman
1
Częstochowa
1
Katowice
1
Lublin
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available