ZOMBIE MOVIES - FENOMEN ŻYWEJ ŚMIERCI W KINEMATOGRAFII

master
dc.abstract.enZombie movies are one of the subgenre of horror films. They engage the viewer in by applied aesthetics. Moving in front of the lens dead ones were once human beings, which are no longer to be. Their personality has been turned off, the excitement disappeared and the primary need of consumption took control of the entire body. These motives pay special attention to the problem of human bestiality and a metaphor of the consumer society. Fictitious threat presented on the screen comes into connotations with reality, which increases the fear felt by the viewer. Fear triggers in the human body not only emotions, but also increases the level of adrenaline in the blood. During the show, we freezes in his chair, forgetting the reality that surrounds us and our body is placed on full alert. Soon the brain reaches an indication that it's just a movie, an artificial image filled with fictional story. In over 80 years of existence in the form of undead cinema, the image passes a variety of visual and transformation of character. Progress affects not only fiction, but also reality. Cinema screens will increasingly experience innovative ideas on living death,and big-budget blockbusters will attract a growing crowd of spectators in a theater. Zombie movies in the twenty-first century are no longer the domain of B-class films. The escalation relates primarily to Hollywood productions. In time, these movies have become the basis for survival images. Alive people stood an open battle with hordes of zombies. Horror movies connecting with the cinema action. Pageantry has become the determinant of a well zombie movie. The target group receiving lowered its age – producers are increasingly targeting of younger viewers.pl
dc.abstract.plFilmy o zombie stanowią jeden z podgatunków horroru. Angażują one widza w obraz filmowy poprzez zastosowaną estetykę. Poruszający się przed obiektywem zmarli byli niegdyś ludźmi, którzy wraz z fabularnym założeniem przestali nimi być. Ich osobowość została wyłączona, emocje zanikły, a pierwotna potrzeba konsumowania przejęła kontrolę nad całym ciałem. Owe motywy zwracają szczególną uwagę na problem zezwierzęcenia pobocznych bohaterów oraz stanowią metaforę społeczeństwa konsumenckiego, do którego w teorii należy każdy członek cywilizacji. Fikcyjne zagrożenie prezentowane na ekranie wchodzi w konotacje z realnością, przez co wzmaga odczuwany przez widza strach. Strach wyzwala w organizmie człowieka nie tylko emocje, ale również wzmaga poziom adrenaliny we krwi. Podczas seansu horroru zastygamy w fotelu, zapominając o otaczającej nas rzeczywistości, a nasz organizm postawiony zostaje w pełnej gotowości. Wkrótce do mózgu dociera informacja, że to tylko film, sztuczny obraz wypełniony fikcyjną historią. W ciągu ponad 80. lat istnienia postaci nieumarłego w kinematografii, jego wizerunek przechodzi różnorodne przemiany wizualne i charakterologiczne. Progres dotyka nie tylko fikcji, lecz również rzeczywistości. Ekrany kinowe coraz częściej będą doświadczać innowacyjnych pomysłów na temat żywej śmierci oraz wysokobudżetowych hitów, które zaczną przyciągać coraz większą rzeszę widzów do sal kinowych. Zombie movies w XXI wieku przestają być domeną filmów klasy B., a ich eskalacja dotyczy przede wszystkim produkcji hollywoodzkich. Z czasem filmy te stały się bazą dla obrazów survivalowych. Żyjący stanęli do otwartej walki z hordami zombie. Kino grozy poddało się hybrydyzacji łącząc się z kinem akcji. Widowiskowość stała się wyznacznikiem dobrego filmu o zombie. Docelowa grupa odbiorcza obniżyła swój wiek – coraz częściej ukierunkowywano zombie movies na młodszych widzów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001 pl
dc.contributor.authorSudoł, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001 pl
dc.contributor.reviewerLoska, Krzysztof - 101044 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:06:53Z
dc.date.available2020-07-25T05:06:53Z
dc.date.submitted2014-10-21pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwo i wiedza o nowych mediachpl
dc.identifier.apddiploma-91439-168698pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199637
dc.languagepolpl
dc.subject.enzombie, death, apocalypse, survival, voodoopl
dc.subject.plzombie, śmierć, apokalipsa, przetrwanie, voodoopl
dc.titleZOMBIE MOVIES - FENOMEN ŻYWEJ ŚMIERCI W KINEMATOGRAFIIpl
dc.title.alternativeZOMBIE MOVIES - PHENOMENON OF LIVING DEATH IN CINEMATOGRAPHYpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Zombie movies are one of the subgenre of horror films. They engage the viewer in by applied aesthetics. Moving in front of the lens dead ones were once human beings, which are no longer to be. Their personality has been turned off, the excitement disappeared and the primary need of consumption took control of the entire body. These motives pay special attention to the problem of human bestiality and a metaphor of the consumer society. Fictitious threat presented on the screen comes into connotations with reality, which increases the fear felt by the viewer. Fear triggers in the human body not only emotions, but also increases the level of adrenaline in the blood. During the show, we freezes in his chair, forgetting the reality that surrounds us and our body is placed on full alert. Soon the brain reaches an indication that it's just a movie, an artificial image filled with fictional story. In over 80 years of existence in the form of undead cinema, the image passes a variety of visual and transformation of character. Progress affects not only fiction, but also reality. Cinema screens will increasingly experience innovative ideas on living death,and big-budget blockbusters will attract a growing crowd of spectators in a theater. Zombie movies in the twenty-first century are no longer the domain of B-class films. The escalation relates primarily to Hollywood productions. In time, these movies have become the basis for survival images. Alive people stood an open battle with hordes of zombies. Horror movies connecting with the cinema action. Pageantry has become the determinant of a well zombie movie. The target group receiving lowered its age – producers are increasingly targeting of younger viewers.
dc.abstract.plpl
Filmy o zombie stanowią jeden z podgatunków horroru. Angażują one widza w obraz filmowy poprzez zastosowaną estetykę. Poruszający się przed obiektywem zmarli byli niegdyś ludźmi, którzy wraz z fabularnym założeniem przestali nimi być. Ich osobowość została wyłączona, emocje zanikły, a pierwotna potrzeba konsumowania przejęła kontrolę nad całym ciałem. Owe motywy zwracają szczególną uwagę na problem zezwierzęcenia pobocznych bohaterów oraz stanowią metaforę społeczeństwa konsumenckiego, do którego w teorii należy każdy członek cywilizacji. Fikcyjne zagrożenie prezentowane na ekranie wchodzi w konotacje z realnością, przez co wzmaga odczuwany przez widza strach. Strach wyzwala w organizmie człowieka nie tylko emocje, ale również wzmaga poziom adrenaliny we krwi. Podczas seansu horroru zastygamy w fotelu, zapominając o otaczającej nas rzeczywistości, a nasz organizm postawiony zostaje w pełnej gotowości. Wkrótce do mózgu dociera informacja, że to tylko film, sztuczny obraz wypełniony fikcyjną historią. W ciągu ponad 80. lat istnienia postaci nieumarłego w kinematografii, jego wizerunek przechodzi różnorodne przemiany wizualne i charakterologiczne. Progres dotyka nie tylko fikcji, lecz również rzeczywistości. Ekrany kinowe coraz częściej będą doświadczać innowacyjnych pomysłów na temat żywej śmierci oraz wysokobudżetowych hitów, które zaczną przyciągać coraz większą rzeszę widzów do sal kinowych. Zombie movies w XXI wieku przestają być domeną filmów klasy B., a ich eskalacja dotyczy przede wszystkim produkcji hollywoodzkich. Z czasem filmy te stały się bazą dla obrazów survivalowych. Żyjący stanęli do otwartej walki z hordami zombie. Kino grozy poddało się hybrydyzacji łącząc się z kinem akcji. Widowiskowość stała się wyznacznikiem dobrego filmu o zombie. Docelowa grupa odbiorcza obniżyła swój wiek – coraz częściej ukierunkowywano zombie movies na młodszych widzów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001
dc.contributor.authorpl
Sudoł, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001
dc.contributor.reviewerpl
Loska, Krzysztof - 101044
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:06:53Z
dc.date.available
2020-07-25T05:06:53Z
dc.date.submittedpl
2014-10-21
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach
dc.identifier.apdpl
diploma-91439-168698
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199637
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
zombie, death, apocalypse, survival, voodoo
dc.subject.plpl
zombie, śmierć, apokalipsa, przetrwanie, voodoo
dc.titlepl
ZOMBIE MOVIES - FENOMEN ŻYWEJ ŚMIERCI W KINEMATOGRAFII
dc.title.alternativepl
ZOMBIE MOVIES - PHENOMENON OF LIVING DEATH IN CINEMATOGRAPHY
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
31
Views per month
Views per city
Krakow
5
Lublin
2
Paris
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Chandler
1
Des Moines
1
Dublin
1
Katowice
1
Limanowa
1

No access

No Thumbnail Available