Kulisy powstawania marki "Ameryka"

licenciate
dc.abstract.enBA thesis tells the story of the brand Americapl
dc.abstract.otherTematem niniejszej pracy jest Ameryka, ale Ameryka widziana, jako marka. W potocznym języku nazwa „Ameryka” jest wymienną z nazwą kraju Stany Zjednoczone. Mówiąc o nazwie „Ameryka” większość ludzi odnosi się tylko i wyłącznie do wyżej wymienionego państwa nie łącząc jej z drugim krajem Ameryki Północnej, Kanadą. Tak też należy rozumieć „Amerykę” w moich rozważaniach. Na samym początku pracy dokonano krótkiej charakterystyki podstaw funkcjonowania Stanów Zjednoczonych. Przedstawia ona wartości, symbole i idee, które towarzyszyły powstaniu Stanów Zjednoczonych, a także późniejszej historii tego kraju. Rozważy czy w ogóle przetrwały a jeżeli tak to, które i jaka jest ich wartość dla współcześnie żyjących Amerykanów. Poruszy również tematykę ich wpływu w odniesieniu do procesu tworzenia marki. W dostępnych publikacjach zagadnienie Ameryki jako marki jest opisywane bardzo rzadko. Właściwie czytelnik może znaleźć kilka publikacji, które w precyzyjny i szczegółowy sposób skupiają się na powyższej problematyce. Autorzy tych publikacji skupiali się przede wszystkim na mechanizmach tworzenia marek amerykańskich, które dominują w większości sektorów gospodarki. Przedstawili mniejsze marki handlowe i firmowe które „zbudowały” tą najważniejszą markę „Ameryka”. Odkryli przed czytelnikiem kulisy powstania królowej marek. Pokazali od podszewki jak zrodziła się jej potęga.Praca wyjaśni również, czym jest marka, jak się ją buduje, zaufanie do niej, jakie działania są potrzebne i konieczne, aby kraj stał się mega marką. Przedstawi mechanizm sprzedaży kraju, jako produktu a także wyjaśni, na czym polega fenomen marki, która jest na szczycie kilkadziesiąt a nawet kilkaset lat. Wykaże czy rzeczywiście wszystko zależy od przemyślanych działań, sprawnego przewidywania potrzeb rynku i klienta. W dalszej części zajmie się podmiotami, które tworzą markę. Końcowa część pracy będzie poświęcona schyłkowi marki „Ameryka”. Spróbuje odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego po wielu latach świetności królowa marek zaczęła tracić na wartości?” Czy jej upadek stał się na jej własne życzenie i czy należy go wiązać się z działaniami rządowymi, ich polityką zagraniczną a może z wrogim nastawieniem do samego kraju i jego mieszkańców?pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.contributor.advisorWordliczek, Łukasz - 132736 pl
dc.contributor.authorPartyka, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerDerwich, Karol - 145309 pl
dc.contributor.reviewerWordliczek, Łukasz - 132736 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T17:06:58Z
dc.date.available2020-07-20T17:06:58Z
dc.date.submitted2011-09-29pl
dc.fieldofstudyamerykanistykapl
dc.identifier.apddiploma-60059-86498pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173687
dc.subject.enbrand, branding, America,pl
dc.subject.otherAmeryka, marka, wolność, bogactwopl
dc.titleKulisy powstawania marki "Ameryka"pl
dc.title.alternativeBehind the Brand Americapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
BA thesis tells the story of the brand America
dc.abstract.otherpl
Tematem niniejszej pracy jest Ameryka, ale Ameryka widziana, jako marka. W potocznym języku nazwa „Ameryka” jest wymienną z nazwą kraju Stany Zjednoczone. Mówiąc o nazwie „Ameryka” większość ludzi odnosi się tylko i wyłącznie do wyżej wymienionego państwa nie łącząc jej z drugim krajem Ameryki Północnej, Kanadą. Tak też należy rozumieć „Amerykę” w moich rozważaniach. Na samym początku pracy dokonano krótkiej charakterystyki podstaw funkcjonowania Stanów Zjednoczonych. Przedstawia ona wartości, symbole i idee, które towarzyszyły powstaniu Stanów Zjednoczonych, a także późniejszej historii tego kraju. Rozważy czy w ogóle przetrwały a jeżeli tak to, które i jaka jest ich wartość dla współcześnie żyjących Amerykanów. Poruszy również tematykę ich wpływu w odniesieniu do procesu tworzenia marki. W dostępnych publikacjach zagadnienie Ameryki jako marki jest opisywane bardzo rzadko. Właściwie czytelnik może znaleźć kilka publikacji, które w precyzyjny i szczegółowy sposób skupiają się na powyższej problematyce. Autorzy tych publikacji skupiali się przede wszystkim na mechanizmach tworzenia marek amerykańskich, które dominują w większości sektorów gospodarki. Przedstawili mniejsze marki handlowe i firmowe które „zbudowały” tą najważniejszą markę „Ameryka”. Odkryli przed czytelnikiem kulisy powstania królowej marek. Pokazali od podszewki jak zrodziła się jej potęga.Praca wyjaśni również, czym jest marka, jak się ją buduje, zaufanie do niej, jakie działania są potrzebne i konieczne, aby kraj stał się mega marką. Przedstawi mechanizm sprzedaży kraju, jako produktu a także wyjaśni, na czym polega fenomen marki, która jest na szczycie kilkadziesiąt a nawet kilkaset lat. Wykaże czy rzeczywiście wszystko zależy od przemyślanych działań, sprawnego przewidywania potrzeb rynku i klienta. W dalszej części zajmie się podmiotami, które tworzą markę. Końcowa część pracy będzie poświęcona schyłkowi marki „Ameryka”. Spróbuje odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego po wielu latach świetności królowa marek zaczęła tracić na wartości?” Czy jej upadek stał się na jej własne życzenie i czy należy go wiązać się z działaniami rządowymi, ich polityką zagraniczną a może z wrogim nastawieniem do samego kraju i jego mieszkańców?
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.contributor.advisorpl
Wordliczek, Łukasz - 132736
dc.contributor.authorpl
Partyka, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Derwich, Karol - 145309
dc.contributor.reviewerpl
Wordliczek, Łukasz - 132736
dc.date.accessioned
2020-07-20T17:06:58Z
dc.date.available
2020-07-20T17:06:58Z
dc.date.submittedpl
2011-09-29
dc.fieldofstudypl
amerykanistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-60059-86498
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173687
dc.subject.enpl
brand, branding, America,
dc.subject.otherpl
Ameryka, marka, wolność, bogactwo
dc.titlepl
Kulisy powstawania marki "Ameryka"
dc.title.alternativepl
Behind the Brand America
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Wroclaw
3
Krakow
2
Sanok
2
Szczecin
2
Dublin
1
Sertaozinho
1
Tarnów
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available