Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Metoda Occlusion Culling w wizualizacji terenów zurbanizowanych
Occlusion Culling Method for visualization of urbanized areas
occlusion culling, grafika komputerowa, tereny zurbanizowane, wizualizacja
occlusion culling, computer graphics, urbanized areas, visualization
Metoda Occlusion Culling zajmuje się wykrywaniem niewidocznych elementów sceny w celu eliminacji ich z procesu renderowania. Ze względu na popularność tej metody implementowanej na CPU można łatwo przeoczyć inną jej wersję, łatwiejszą bazującą na procesorze GPU. Celem pracy jest wykazanie, że zastosowanie metody opartej o GPU jest dobrym krokiem w rozwoju aplikacji próbujących wyświetlić tereny zurbanizowane. W pracy przeprowadzono analizę wad i zalet z wykorzystaniem wizualizacji metody Occlusion Culiling w różnorodnych scenach zurbanizowanych. Ilość wykrytych niewidocznych obiektów wykazała potencjał do zastosowania w bardziej skomplikowanych scenach, mimo że potwierdzono umiarkowany wpływ na renderowanie prostych scen na nowoczesnych komputerach.
Occlusion Culling method deals with detection of invisible elements of scenes in order to eliminate them from the rendering process. Because of popularity of this method implemented on the CPU, another, easier version based on GPU might be overlooked. The goal of the thesis is to demonstrate that the method based on GPU is a good step towards improving applications which attempt to display urbanized areas. In the thesis the analysis of advantages and disadvantages of using the Occlusion Culling visualization method for various urbanized scenes was made. The number of invisible objects demonstrates the potential for use in more complicated scenes, even though moderate impact on rendering simple scenes on modern computers was confirmed.
dc.abstract.en | Occlusion Culling method deals with detection of invisible elements of scenes in order to eliminate them from the rendering process. Because of popularity of this method implemented on the CPU, another, easier version based on GPU might be overlooked. The goal of the thesis is to demonstrate that the method based on GPU is a good step towards improving applications which attempt to display urbanized areas. In the thesis the analysis of advantages and disadvantages of using the Occlusion Culling visualization method for various urbanized scenes was made. The number of invisible objects demonstrates the potential for use in more complicated scenes, even though moderate impact on rendering simple scenes on modern computers was confirmed. | pl |
dc.abstract.pl | Metoda Occlusion Culling zajmuje się wykrywaniem niewidocznych elementów sceny w celu eliminacji ich z procesu renderowania. Ze względu na popularność tej metody implementowanej na CPU można łatwo przeoczyć inną jej wersję, łatwiejszą bazującą na procesorze GPU. Celem pracy jest wykazanie, że zastosowanie metody opartej o GPU jest dobrym krokiem w rozwoju aplikacji próbujących wyświetlić tereny zurbanizowane. W pracy przeprowadzono analizę wad i zalet z wykorzystaniem wizualizacji metody Occlusion Culiling w różnorodnych scenach zurbanizowanych. Ilość wykrytych niewidocznych obiektów wykazała potencjał do zastosowania w bardziej skomplikowanych scenach, mimo że potwierdzono umiarkowany wpływ na renderowanie prostych scen na nowoczesnych komputerach. | pl |
dc.affiliation | Wydział Matematyki i Informatyki | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Kawa, Rafał - 128709 | pl |
dc.contributor.author | Zawistowicz, Łukasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WMI2 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kawa, Rafał - 128709 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kalita, Piotr - 128604 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T22:31:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T22:31:17Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-31 | pl |
dc.fieldofstudy | inżynieria oprogramowania | pl |
dc.identifier.apd | diploma-105811-144405 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212149 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | occlusion culling, computer graphics, urbanized areas, visualization | pl |
dc.subject.pl | occlusion culling, grafika komputerowa, tereny zurbanizowane, wizualizacja | pl |
dc.title | Metoda Occlusion Culling w wizualizacji terenów zurbanizowanych | pl |
dc.title.alternative | Occlusion Culling Method for visualization of urbanized areas | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |