Odziaływanie systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków przez użytkowników na przykładzie propagowania turystyki

master
dc.abstract.enThe purpose of this master thesis was an analysis of the influence of gamification systems on developing good habits of its users and the implementation of said systems by the example of Tourist Book Online. First, the concept of gamification was defined. Next, typical behaviours of gamers and their influence on their motivation was analysed. Next, game elements in context of gamification were described. An analysis of other applications that use gamification in its systems got analysed. Secondly, the process of creating Tourist Book was defined. This part started with conducting a survey examining the needs and habits of a target group and analysing the results. On the basis of the results personas were created.In the next part consequent steps of creating gamification application were defined - creating game economy and the description of game components that are going to be used. Typical issues with those systems were pointed out.At the end finalized application was described. It allows its users to collect points and badges for tourist trips, and for planning of said trips.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej była analiza wpływu systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków użytkownika oraz ich implementacja na przykładzie Książeczki Turystycznej Online. Na początek zdefiniowana zostało pojęcie gamifikacji. Następnie przeanalizowane zostały typowe zachowania graczy, a także wpływ motywacji na nich. Następnie zostały opisane elementy gry w kontekście gamifikacji. Przeprowadzona została analiza aplikacji na rynku które wykorzystują systemy gamifikacji. W następnej części opisany został proces tworzenia aplikacji Turystycznej z elementami gamifikacji. Zaczęto od przeprowadzenia badania potrzeb i nawyków na grupie docelowej oraz analizy wyników. Na ich podstawie stworzono personyW kolejnej części opisane zostały kolejne kroki tworzenia systemu gamifikacji - stworzenie ekonomii gry oraz opis wykorzystanych komponentów gry. Wskazano typowe problemy takich systemów.Na koniec opisana została końcowa aplikacja pozwalająca na zbieranie punktów i odznak za wycieczki turystyczne, a także planowanie wycieczek.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorFlasiński, Mariusz - 127926 pl
dc.contributor.authorMoryc, Agnieszka - USOS243763 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJurek, Janusz - 128557 pl
dc.contributor.reviewerFlasiński, Mariusz - 127926 pl
dc.date.accessioned2024-10-23T22:47:17Z
dc.date.available2024-10-23T22:47:17Z
dc.date.submitted2024-10-22pl
dc.fieldofstudyelektroniczne przetwarzanie informacjipl
dc.identifier.apddiploma-174136-243763pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/455481
dc.languagepolpl
dc.subject.engamification, tourism, motivation, gamespl
dc.subject.plgamifikacja, turystka, motywacja, grypl
dc.titleOdziaływanie systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków przez użytkowników na przykładzie propagowania turystykipl
dc.title.alternativeThe influence of gamification systems on developing good habits by the example of promoting tourismpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this master thesis was an analysis of the influence of gamification systems on developing good habits of its users and the implementation of said systems by the example of Tourist Book Online. First, the concept of gamification was defined. Next, typical behaviours of gamers and their influence on their motivation was analysed. Next, game elements in context of gamification were described. An analysis of other applications that use gamification in its systems got analysed. Secondly, the process of creating Tourist Book was defined. This part started with conducting a survey examining the needs and habits of a target group and analysing the results. On the basis of the results personas were created.In the next part consequent steps of creating gamification application were defined - creating game economy and the description of game components that are going to be used. Typical issues with those systems were pointed out.At the end finalized application was described. It allows its users to collect points and badges for tourist trips, and for planning of said trips.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej była analiza wpływu systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków użytkownika oraz ich implementacja na przykładzie Książeczki Turystycznej Online. Na początek zdefiniowana zostało pojęcie gamifikacji. Następnie przeanalizowane zostały typowe zachowania graczy, a także wpływ motywacji na nich. Następnie zostały opisane elementy gry w kontekście gamifikacji. Przeprowadzona została analiza aplikacji na rynku które wykorzystują systemy gamifikacji. W następnej części opisany został proces tworzenia aplikacji Turystycznej z elementami gamifikacji. Zaczęto od przeprowadzenia badania potrzeb i nawyków na grupie docelowej oraz analizy wyników. Na ich podstawie stworzono personyW kolejnej części opisane zostały kolejne kroki tworzenia systemu gamifikacji - stworzenie ekonomii gry oraz opis wykorzystanych komponentów gry. Wskazano typowe problemy takich systemów.Na koniec opisana została końcowa aplikacja pozwalająca na zbieranie punktów i odznak za wycieczki turystyczne, a także planowanie wycieczek.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Flasiński, Mariusz - 127926
dc.contributor.authorpl
Moryc, Agnieszka - USOS243763
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jurek, Janusz - 128557
dc.contributor.reviewerpl
Flasiński, Mariusz - 127926
dc.date.accessioned
2024-10-23T22:47:17Z
dc.date.available
2024-10-23T22:47:17Z
dc.date.submittedpl
2024-10-22
dc.fieldofstudypl
elektroniczne przetwarzanie informacji
dc.identifier.apdpl
diploma-174136-243763
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/455481
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
gamification, tourism, motivation, games
dc.subject.plpl
gamifikacja, turystka, motywacja, gry
dc.titlepl
Odziaływanie systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków przez użytkowników na przykładzie propagowania turystyki
dc.title.alternativepl
The influence of gamification systems on developing good habits by the example of promoting tourism
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Quito
2
Katowice
1
Kaunas
1
Krakow
1
Loja
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available
Collections