Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Odziaływanie systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków przez użytkowników na przykładzie propagowania turystyki
The influence of gamification systems on developing good habits by the example of promoting tourism
gamifikacja, turystka, motywacja, gry
gamification, tourism, motivation, games
Celem niniejszej pracy magisterskiej była analiza wpływu systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków użytkownika oraz ich implementacja na przykładzie Książeczki Turystycznej Online. Na początek zdefiniowana zostało pojęcie gamifikacji. Następnie przeanalizowane zostały typowe zachowania graczy, a także wpływ motywacji na nich. Następnie zostały opisane elementy gry w kontekście gamifikacji. Przeprowadzona została analiza aplikacji na rynku które wykorzystują systemy gamifikacji. W następnej części opisany został proces tworzenia aplikacji Turystycznej z elementami gamifikacji. Zaczęto od przeprowadzenia badania potrzeb i nawyków na grupie docelowej oraz analizy wyników. Na ich podstawie stworzono personyW kolejnej części opisane zostały kolejne kroki tworzenia systemu gamifikacji - stworzenie ekonomii gry oraz opis wykorzystanych komponentów gry. Wskazano typowe problemy takich systemów.Na koniec opisana została końcowa aplikacja pozwalająca na zbieranie punktów i odznak za wycieczki turystyczne, a także planowanie wycieczek.
The purpose of this master thesis was an analysis of the influence of gamification systems on developing good habits of its users and the implementation of said systems by the example of Tourist Book Online. First, the concept of gamification was defined. Next, typical behaviours of gamers and their influence on their motivation was analysed. Next, game elements in context of gamification were described. An analysis of other applications that use gamification in its systems got analysed. Secondly, the process of creating Tourist Book was defined. This part started with conducting a survey examining the needs and habits of a target group and analysing the results. On the basis of the results personas were created.In the next part consequent steps of creating gamification application were defined - creating game economy and the description of game components that are going to be used. Typical issues with those systems were pointed out.At the end finalized application was described. It allows its users to collect points and badges for tourist trips, and for planning of said trips.
dc.abstract.en | The purpose of this master thesis was an analysis of the influence of gamification systems on developing good habits of its users and the implementation of said systems by the example of Tourist Book Online. First, the concept of gamification was defined. Next, typical behaviours of gamers and their influence on their motivation was analysed. Next, game elements in context of gamification were described. An analysis of other applications that use gamification in its systems got analysed. Secondly, the process of creating Tourist Book was defined. This part started with conducting a survey examining the needs and habits of a target group and analysing the results. On the basis of the results personas were created.In the next part consequent steps of creating gamification application were defined - creating game economy and the description of game components that are going to be used. Typical issues with those systems were pointed out.At the end finalized application was described. It allows its users to collect points and badges for tourist trips, and for planning of said trips. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy magisterskiej była analiza wpływu systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków użytkownika oraz ich implementacja na przykładzie Książeczki Turystycznej Online. Na początek zdefiniowana zostało pojęcie gamifikacji. Następnie przeanalizowane zostały typowe zachowania graczy, a także wpływ motywacji na nich. Następnie zostały opisane elementy gry w kontekście gamifikacji. Przeprowadzona została analiza aplikacji na rynku które wykorzystują systemy gamifikacji. W następnej części opisany został proces tworzenia aplikacji Turystycznej z elementami gamifikacji. Zaczęto od przeprowadzenia badania potrzeb i nawyków na grupie docelowej oraz analizy wyników. Na ich podstawie stworzono personyW kolejnej części opisane zostały kolejne kroki tworzenia systemu gamifikacji - stworzenie ekonomii gry oraz opis wykorzystanych komponentów gry. Wskazano typowe problemy takich systemów.Na koniec opisana została końcowa aplikacja pozwalająca na zbieranie punktów i odznak za wycieczki turystyczne, a także planowanie wycieczek. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Flasiński, Mariusz - 127926 | pl |
dc.contributor.author | Moryc, Agnieszka - USOS243763 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jurek, Janusz - 128557 | pl |
dc.contributor.reviewer | Flasiński, Mariusz - 127926 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-23T22:47:17Z | |
dc.date.available | 2024-10-23T22:47:17Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | elektroniczne przetwarzanie informacji | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174136-243763 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/455481 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | gamification, tourism, motivation, games | pl |
dc.subject.pl | gamifikacja, turystka, motywacja, gry | pl |
dc.title | Odziaływanie systemów gamifikacji na nabywanie dobrych nawyków przez użytkowników na przykładzie propagowania turystyki | pl |
dc.title.alternative | The influence of gamification systems on developing good habits by the example of promoting tourism | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |