Rynek mediów lokalnych na przykładzie miasta Radomia

master
dc.abstract.enAim of this study is to show the structure of the functioning of the local media and residents of Radom their views on the perception of their Radom television, press, radio and the Internet. It is also important to know respondents to the overall operation of the media in such a demanding city, which is Radom.In the first chapter were placed three sections describe in turn: the concept, functions and tasks of the local media, information as a key task of the local media, local media typology. These are key concepts to help organize the information on the subject and become familiar with the terminology, which in some cases, can be difficult to characterize because of constant changes in the roar of the media.. The second chapter presents the distribution of the local media. In this chapter, have been distinguished: local press local government, private, church, local TV and terrestrial TV, Internet, radio. Also important is the impact of individual media, local people living in the region. It is also pointed to the media.The third chapter discusses the purpose and the research problem, research method, organization of research and study sample characteristics. The study was conducted among a hundred residents of Radom. The study used the method of survey-based and research technique was a questionnaire. Was also carried out analysis of the results. The results show the ratio of respondents to the local media and for their operation.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest ukazanie struktury funkcjonowania rynku mediów lokalnych oraz przedstawienie opinii mieszkańców Radomia na temat postrzegania przez nich radomskiej telewizji, prasy radia oraz Internetu. Ważne jest także poznanie opinii badanych do całokształtu działania mediów na tak wymagającym mieście, jakim jest Radom. W rozdziale pierwszym umieszczone zostały trzy podrozdziały opisujące kolejno: pojęcie, funkcje i zadania mediów lokalnych; informacje jako kluczowe zadanie mediów lokalnych; typologię mediów lokalnych. Są to kluczowe pojęcia ułatwiające uporządkowanie informacji dotyczących tematu oraz zapoznania się z terminologią, która w niektórych przypadkach, bywa trudna do scharakteryzowania z powodu ciągłych zmian na ryku mediów.Rozdział drugi przedstawia podział mediów lokalnych. W tym rozdziale wyróżnione zostały: prasa lokalna samorządowa, prywatna oraz kościelna; telewizja lokalna kablowa i naziemna; Internet; radio. Scharakteryzowany został również wpływ poszczególnych mediów lokalnych na społeczność zamieszkującą dany region. Zwraca się także uwagę na funkcjonowanie mediów od strony zarówno odbiorców jak i osób wchodzących w skład zarządu danej redakcji.Rozdział trzeci zawiera omówienie celu i problemu badawczego, metodę badawczą, organizację badań oraz charakterystykę próby badawczej. Badania zostały przeprowadzone wśród stu mieszkańców Radomia. W badaniach wykorzystano metodę sondażową, a techniką badawczą był kwestionariusz ankiety. Przeprowadzona została również analiza wyników badań. Wyniki badań ukazują stosunek badanych do mediów lokalnych oraz do ich funkcjonowania.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.authorBednarek, Mariuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNowosad, Andrzej - 180298 pl
dc.contributor.reviewerSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T08:29:38Z
dc.date.available2020-07-24T08:29:38Z
dc.date.submitted2012-07-01pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-67113-134137pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180538
dc.languagepolpl
dc.subject.enMedia, Local, Radom, Studypl
dc.subject.plMedia, Lokalne, Radom, Badaniapl
dc.titleRynek mediów lokalnych na przykładzie miasta Radomiapl
dc.title.alternativeThe local media market as an example the city of Radompl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Aim of this study is to show the structure of the functioning of the local media and residents of Radom their views on the perception of their Radom television, press, radio and the Internet. It is also important to know respondents to the overall operation of the media in such a demanding city, which is Radom.In the first chapter were placed three sections describe in turn: the concept, functions and tasks of the local media, information as a key task of the local media, local media typology. These are key concepts to help organize the information on the subject and become familiar with the terminology, which in some cases, can be difficult to characterize because of constant changes in the roar of the media.. The second chapter presents the distribution of the local media. In this chapter, have been distinguished: local press local government, private, church, local TV and terrestrial TV, Internet, radio. Also important is the impact of individual media, local people living in the region. It is also pointed to the media.The third chapter discusses the purpose and the research problem, research method, organization of research and study sample characteristics. The study was conducted among a hundred residents of Radom. The study used the method of survey-based and research technique was a questionnaire. Was also carried out analysis of the results. The results show the ratio of respondents to the local media and for their operation.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest ukazanie struktury funkcjonowania rynku mediów lokalnych oraz przedstawienie opinii mieszkańców Radomia na temat postrzegania przez nich radomskiej telewizji, prasy radia oraz Internetu. Ważne jest także poznanie opinii badanych do całokształtu działania mediów na tak wymagającym mieście, jakim jest Radom. W rozdziale pierwszym umieszczone zostały trzy podrozdziały opisujące kolejno: pojęcie, funkcje i zadania mediów lokalnych; informacje jako kluczowe zadanie mediów lokalnych; typologię mediów lokalnych. Są to kluczowe pojęcia ułatwiające uporządkowanie informacji dotyczących tematu oraz zapoznania się z terminologią, która w niektórych przypadkach, bywa trudna do scharakteryzowania z powodu ciągłych zmian na ryku mediów.Rozdział drugi przedstawia podział mediów lokalnych. W tym rozdziale wyróżnione zostały: prasa lokalna samorządowa, prywatna oraz kościelna; telewizja lokalna kablowa i naziemna; Internet; radio. Scharakteryzowany został również wpływ poszczególnych mediów lokalnych na społeczność zamieszkującą dany region. Zwraca się także uwagę na funkcjonowanie mediów od strony zarówno odbiorców jak i osób wchodzących w skład zarządu danej redakcji.Rozdział trzeci zawiera omówienie celu i problemu badawczego, metodę badawczą, organizację badań oraz charakterystykę próby badawczej. Badania zostały przeprowadzone wśród stu mieszkańców Radomia. W badaniach wykorzystano metodę sondażową, a techniką badawczą był kwestionariusz ankiety. Przeprowadzona została również analiza wyników badań. Wyniki badań ukazują stosunek badanych do mediów lokalnych oraz do ich funkcjonowania.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.authorpl
Bednarek, Mariusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nowosad, Andrzej - 180298
dc.contributor.reviewerpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.date.accessioned
2020-07-24T08:29:38Z
dc.date.available
2020-07-24T08:29:38Z
dc.date.submittedpl
2012-07-01
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-67113-134137
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180538
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Media, Local, Radom, Study
dc.subject.plpl
Media, Lokalne, Radom, Badania
dc.titlepl
Rynek mediów lokalnych na przykładzie miasta Radomia
dc.title.alternativepl
The local media market as an example the city of Radom
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available